احترام طلبی« رحیمی» در تودیع «عسکری»

دسته: صنعت و معدن , مقالات
۱۲ دیدگاه
سه‌شنبه - 22 آبان 1397

بالاخره پس از کش و قوس های زیاد و حرف و حدیثهای مختلف مانند:« بازنشسته است و نمی آید» و «حالا برای مدت کوتاهی می آید و دوباره عوض می شود» ، «شاید چهارشنبه این هفته  معارفه باشد شاید هم چهارشنبه بعد» و حرفهایی از این دست، علی اکبر رحیمی به عنوان مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق معارفه شد و جالب اینجاست که کسی این معارفه را قبول نمی کرد! چرا که صحبتی از تودیع عسکری نبود تا اینکه هفته بعد ازآن عسکری هم تودیع شد و شاید بتوان گفت پر هزینه ترین مدیر برای بافق در شرکت سنگ آهن مرکزی عاقبت دل از ناندانی این مجموعه بزرگ اقتصادی کند هرچند با سمتی که در ازای واگذاری سهام شرکت سنگ آهن به صندوق بازنشستگی فولاد گرفت هنوز نمی توان باور کرد و بعید نیست در سالهای آتی رد پای او در امور اقتصادی شهر،استان و حتی کشور بخوبی برای مردم عیان شود.

برای آنهایی که سؤال دارند چرا گفتم پرهزینه ترین مدیر برای بافق، روزهای سخت اردیبهشت ۹۰ را یادآوری می کنم و امیدوارم روزی برخی نزدیکان عسکری که نقش وی در آن روزهای پر التهاب را می دانند حاضر به گفتن و نوشتن شوند تا آن روی سکه آمدن عسکری بیشتر مشخص شود و فعلا همین مقدار کافی است.

و اما رحیمی، مدیری که قبلا او را با نام شکوهی می شناختیم و اینکه در اداره اطلاعات یزد پست و مقامی دارد ، با دورنمایی مثبت از وی که همیشه مشورت خواهان دلسوز را راهنمایی کرده آن هم با چاشنی دغدغه برای بافق، خصوصا در ماجرای عوارضی که حق بافق بوده و هست و برخی آنگونه که باید حاضر به پرداخت نبودند و نشدند و حتی برای خوش آمد بالادستی ها در صدد حذف آن هم برآمده بودند.(همین امروز به بدهی شرکت سنگ آهن مرکزی به بافق نگاه کنید آن هم بدون در نظر گرفتن آخرین حرف عسکری از میزان درآمد چند سال اخیر در مراسم تودیع که اگر آن عدد ملاک باشد، بدهکاری این شرکت بسیار بیشتر از مبلغی است که شورا و شهرداری می گویند).

بخواهیم یا نخواهیم رحیمی از یک نهاد امنیتی که الفبایش بر دانسته های محرمانه و اقدامات پیشگیرانه و از همه آنها مهمتر رازداری و نظم است به سمتی اجرایی در یک مجموعه پردرآمد منصوب شده و بعید نیست چند دهه خدمت او در این نهاد برای او صفاتی ایجاد کرده باشد که از دیگران هم توقع کند واجدش باشند مثل نظم؛ موضوعی که در شرکت سنگ آهن حداقل در آمد و شد برخی ها خیلی جایگاهی نداشته و حرفهای جالبی در این زمینه گفته می شود و خبرهایی رسیده مبنی بر اینکه رحیمی از امور اداری شرکت خواسته برای او هم کارت ورود و خروج صادر کند و اعلام کرده من هم مانند دیگر کارگران باید زمان حضور و عدم حضورم مشخص باشد و با این اقدام به همه پیام داده برای ایجاد نظم هر کاری باید انجام شود انجام خواهم داد هر چند خودش به زحمت بیفتد.

در خبری هم خواندم رحیمی هنگام صحبت در مراسم تودیع عسکری از حضار خواسته به احترام مرحوم دهستانی قیام کنند و اینگونه برای وی که در توسعه بافق از او به نیکی یاد می شود احترام قائل شده است اما به نظرم این اقدام یک پیام دیگر هم می تواند داشته باشد و آن هم اینکه این احترام طلبی نه برای یک شخص بلکه برای یک ارگان است و رحیمی با این اقدام خواسته ارزش همکاران خود در اداره سابق محل خدمتش را علنی کند و با زبان بی زبانی همین ابتدای کار خودش را محترم بدارد.

در هر صورت با آمدن رحیمی یکی از خواسته های بافقی ها مبنی بر داشتن مدیر بومی محقق شده و حالا او هست و شعارهایش در مراسم معارفه خودش و تودیع عسکری که مهمترین آنها عبارت است از:عدم خیانت به بافق، پیشبرد پروژه های صنایع جوارمعدنی و باز پس گیری آنومالی های جدا شده از بافق، که هر سه اینها براحتی قابل مشاهده خواهد بود چه در میزان و نحوه عوارض پرداختی برای توسعه و آبادانی به شهرستان، نحوه پیشرفت و زمان بهره برداری از طرح ها و تامین بی دغدغه خوراک با توجه به پایان قریب الوقوع ذخیره چغارت.

محمد علی قاسم زاده

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲۹۵
برچسب ها:
دیدگاه ها
مهدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 22 آبان 1397 - 10:23 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

زحماتی که آقای عسکری برای بافق کشیده ده برابر دهستانی بوده که شما سنگش رو به سینه میزنید,چهار تا میدان درست کردن به نظر شما میشه سردار سازندگی؟؟همین گندله ای که شما اسمشو گذاشته بودین خاک بازی به همت آقای عسکری به اینجا رسیده,,و بسیار کارهای دیگر”,,شما با مطالبتون نمیتونین کارهای آقای عسکری رو ناچیز جلوه بدین

فتاحی قلعه ای این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 22 آبان 1397 - 11:13 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام: هیچ کس به پای مرحوم دهستانی نمی رسد. دهستانی همین جواد عسکری و چند نفر دیگر از آموزش و پرورش جذب کرد و مدیر پروری کرد تا الان در سمتهای مهم سنگ اهن کار می کنند. یکی از نقطه ضعفهای بزرگ محمد جواد عسکری، وجود مشاوران ناکار آمد بود و عدم مدیر پروری و نقاط قوت وی ایجاد تسریع در پروژه های جوار معدنی خصوصا گندله و جاده سازیهای مهم معدنی و زیرساختی. ولی به هر حال عملکرد جواد عسکری در کل مثبت بوده است.

محمد رضا برزگری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 22 آبان 1397 - 11:18 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

برای جناب رحیمی هم از هم اکنون خیلی زود است پیش داوری کینم.

طالعی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 22 آبان 1397 - 11:26 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب قاسمزاده بزرگوار این را هم بفرمائید جناب تابش میخاست مهره خودش را قالب کند که صباغیان جلوی ان را گرفت/

رضایی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 22 آبان 1397 - 3:36 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

امیدواریم جناب رحیمی عزیز که اتفاقا از خانواده اصیل و خوشنام بافق هستند در گرفتن حق شرکت سنگ آهن مرکزی موفق باشند. پدر ایشان نیز کارگر شرکت سنگ آهن مرکزی بودند که سردی و گرمی را چشیده اند.

بافقی دلسوز این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 22 آبان 1397 - 10:27 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

ناگفته نماندکه آقای رحیمی رابرای مدیرعاملی سنگ آهن بافق شخص آقای عسکری پیشنهادداده انداحتمال زیادآقای قاسم زاده نمی دانندالان آقای عسکری رییس هیئت مدیره سنگ آهن بافق هستندویکی از دوازده شرکت زیرمجموعه صندوق بازنشستگی درکشورسنگ آهن بافق نیز است که تغییرمدیرعامل این شرکتها توسط اقای عسکری صورت می گیردازجمله حکم مدیرعاملی آقای رحیمی نیزتوسط آقای عسکری امضاشده است آقای قاسم زاده واقع بین باش

حمیدرضاناظمی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 22 آبان 1397 - 11:49 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام خدمت اقای قاسمزاده نویسنده پیشکسوت بافق فردا.عرض کنم که این جانب هیج وقت با متنهای ناامید کننده شماارتباط برقرار نکرده ونمیکنم.و دلیل آنرا نیت مغرضانه شما میدانم .نویسندگانی با روحیه شخصی طلبی شماکه فقط دنبال بهانه گیری وسنگ اندازی . ایجاد فضای بی احترامی و کینه توزی هستند به نظز من با احترام کامل بهتر است خود را به روانپزشک معرفی کنند .وبه جای اینکه از زمین وزمان ،ایستادن ونشستن افراد عیب بگیریداگر نمیتوانید کمک کنیدبقیه را بدبین و ناامید نکنید.شاید شما فکرکنید که مردم در جهل ۱۰۰۰سال پیش زندگی میکنند و می شود با حرف موج سواری کرد .نه چنین نیست .مردم اگر ساکت نشسته اند دلیلش جهل نیست .مردم باامید واژه صبر را برگزیده ونتیجه را می بینند .خواهشا بهانه های شخصی را پیش پا افتاده را که نشان از سطح فکر پایین شماست همه جا ننویسید.ممنون

فتوحی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 23 آبان 1397 - 12:21 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

انگارآقای قاسم زاده درخوابن ومطلب میزنن شایدهم ….دنبال چی میگردی باباآقای رحیمی هم همون آقای عسکری هستش ادامه دهنده راه او…

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 24 آبان 1397 - 7:59 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آفتاب بافق؛ شرکت سنگ آهن مرکزی، چونان دهه های گذشته ، زنده و پویا به کار خویش ادامه می دهد . خوشبختانه باز مدیری بومی و از خود مردم بافق ، گردانندگی چرخ تولید این شرکت مهم را عهده دار شد . توقع می رود نسبت به همۀ کسانی که قلم به دست هستند ، دلسوز شهر، پشتیبان و یاور نخبگان باشند ؛ آن هم در تمامی مراحل. نوک تیز قلم شایستگی آن دارد که نام همشهریان را با احترام ببرد، به آنها خوش آمد بگوید و برایشان آرزوی پیروزی داشته باشد. من قلم به دست ، زمانی که کاغذ سفید را جلو چشم می گذارم ، پیش از سیاه کردن آن باید خیلی از مسائل را بدانم .دانشم را از چیزی که می خواهم در موردش بنویسم ،زیاد کنم .شخصیت ها را بشناسم ، بعد قلم را به حرکت در آورم . این که بخواهم فقط چیزی بنویسم تا مثلا وظیفه ای به انجام رسانده باشم ،درست نیست . نمی دانم چرا برخی از همشهریان ما ، استعداد سرکوبی دارند! راست و نادرست چیزهایی را قاطی می کنند و با قلم بی زبان، به خورد همشهریان        می دهند.  باور کنید مردم می فهمند، می دانند ، می بینند و حس می کنند . شرکت سنگ آهن با مدیری کار خود را پی گرفته که احترام به گذشتگان کوشا و پرتلاش ، در اخلاقش است . ما را به یاد سازندگی مدیر عامل فقید می اندازد ،احترامش را نگه می دارد و در اولین حضورش می خواهد حاضران به پاس کارهای خوبی که به انجام رسانده، لحظه ای بایستند. این موارد همه جا انجام می گیرد اما هیچ کجا قلم های حاضر و آماده و نکته سنج ندارد که ایراد بگیرند و دل مردم را بلرزانند . چقدر دنبال حرف و حدیث کوچه و بازار هستیم ! چقدر پشتیبان یکدیگریم ؟ فقط داد می زنیم ،چرا بافق پیشرفت نمی کند ؛یکی از دلایلش همین است . دکتر رحیمی از هر کجا آمده و با هر پست و مقامی کار کرده ، امروز کنار کارکنان شرکت سنگ آهن مرکزی و برای پیشرفت و بزرگی شهرش تلاش می کند . این که ایشان بخواهد کارت بزند یا هر کاری در رابطه با کارکنانش انجام دهد ، فقط مربوط به مسائل داخلی شرکت می باشد . نگه داشتن حد و مرز برای تمامی دوستان واجب است . کار به جایی رسیده که بدون بردباری و شکیبایی و تنها با الهامات ذهنی خود می نویسید ! مغزهای متفکر شهر ما تنها با حدسیات و گفت و شنود جلو می روند . روش خود را تغییر دهید و کارآمد باشید. عالیه نقیب الذاکرین((مهرگان))- دوستان مطللب جناب آقای قاسمزاده و سرکارخانم نقیب را با هم قاطی کنند واقعیت از ان در می آید. واقعیتها را در شرکتهایی مثل شهداب و …. مرور کنید که به قول آقای صباغیان مرغی بود که در بافق چاقش کردند تخم دوزرده را در اردکان گذاشت.

بهنام این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 24 آبان 1397 - 9:21 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

متن خوبی بود ولی من با این حرف ها کاری ندارم فقط میدونم هر مدیری برای سنگ آهن اومده وضع مابقی مردم بافق (غیر سنگ آهنی) بدتر و بدتر و مظلوم تر و مظلومتر شدن تمام پول سنگ اهن به جیب عده ای ریخته شده و برای بقیه مردم فقط حسرت جا گذاشت ای کاش مدیری بیاید و بفهمد این معدن حق مردم بافق است و این حق و ناس هست که بقیه رو ازش محروم میکنن . ظلم این معدن در حق مابقی مردم کرده در کل تاریخ بافق وجود نداشته است . ای کاش مدیری بیاید برای همه مردم

رنحبر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 24 آبان 1397 - 2:37 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اینده پشت پرده ها را روشن خواهد کرد. جناب رحیمی هیچ نقطه ضعفی ندارد و پاک دست است. قطعا با همین نقطه قوت موفق خواهد بود.

جوان بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 15 آذر 1397 - 11:33 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

خدا را شکر که بخاطر آمدن مدیرعامل جدید شرکت سنگ آهن( شرکتی که برای خیلی از مردم بافق ضرر دارد غیر کارکنانش) :
شهر پر از پارچه های سبز تبریک نشد
کسی اعتصاب نکرد،امنیت راه آهن را بهم نزدند،آشوب به پا نکردند،سر وکله یگان ویژه با گاز اشک آور وتفنگ ساچمه ای پیدا نشد،
طوفان گرد و خاک نیامد،هیچ شخص سرمایه گذاری فراری نشد وعده ای رنگ عوض نکردند و…
آقای رحیمی درود بر شما که بی صدا آمدی

You cannot copy content of this page