رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق خبر داد:بدهی ۴۰۰ میلیون تومانی نیروهای مسلح به اداره اوقاف بافق/ آموزش و پرورش بافق بدهکارترین اداره به اوقاف

دسته: اخبار ویژه
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 24 آبان 1397
بدهی ۴۰۰ میلیون تومانی نیروهای مسلح به اداره اوقاف بافق/ آموزش و پرورش بافق بدهکارترین اداره به اوقاف

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق از بدهی ۴۰۰ میلیون تومانی نیروهای مسلح در ازای اجاره زمینهای وقفی این نهادها به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خبر داد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق از بدهی ۴۰۰ میلیون تومانی نیروهای مسلح در ازای اجاره زمینهای وقفی این نهادها به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خبر داد.

گلچین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار “بافق فردا” که همزمان با هفته وقف انجام شد با بیان اینکه مطالبات سپاه و نیروی انتظامی بافق مستندسازی شده گفت:مدارک پس از تایید فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی بافق و یزد برای دریافت مطالبه به تهران ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه بدهکارترین ارگان به اوقاف، اداره آموزش و پرورش شهرستان است اظهار داشت:اجاره املاک موقوفه که در اختیار آموزش و پرورش است از سال ۹۱ پرداخت نشده و جدا از آن هزینه پذیره اعیان ملک حدود مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان بابت اجاره بها املاک باید به حساب اداره اوقاف واریز شود.

گلچین همچنین با بیان اینکه این اداره بصورت مستقیم و غیر مستقیم ۲ هزار و پانصد شغل ایجاد کرده عنوان کرد:پرونده هزار و چهارصد رقبه متصرفه غیر منفعتی و ۵۲۵ موقوفه ساماندهی شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین درآمد اداره اوقاف مربوط به حوزه کشاورزی است افزود: ۸۰ درصد از قنوات شهرستان خشک شده و بجای آن چاه نیز حفر نگردیده است.

این مقام مسوول همچنین به ساماندهی و بروز کردن ۸۵ درصد از موقوفات شهرستان اشاره و تصریح کرد: آستان امامزاده عبدالله (ع) بافق به دلیل اجاره بهاء و نذورات مردمی یکی از پردرآمدترین موقوفات استان یزد است.

گلچین با بیان اینکه از اوایل سالجاری سه مزایده برای افزایش اجاره بهای مغازه های آستان امامزاده عبدالله (ع) برگزار شده افزود: با حضور نماینده دادستان، کارشناس ذی الحساب استان و نماینده حقوقی میزان اجاره بها افزایش می یابد.

وی همچنین با بیان اینکه ۲۰ درصد از مغازه ها مشکل حقوقی دارد گفت : پرونده ها از طریق دادگاه پیگیری و بررسی می شود.

او در پاسخ به این سؤال که آیا اجاره بهاء برای مستأجرینی که سرقفلی مغازه را دارند افزایش می یابد یا خیر؟بیان کرد:۱۰ درصد مغازه های آستان سرقفلی دارد که براساس موازین شرعی باید حق الناس رعایت شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق با اشاره به ساماندهی بسیاری از اجاره بهاءهای امکان وقفی ادامه داد: از دوازده سال گذشته اجاره برخی موقوفات تجاری پرداخت نشده مثلا مغازه ای در خیابان شیخ محمد تقی با متراژ ۲۲۰ متر از سال ۹۰ فقط سالی ۱۶۵ هزار تومان اجاره پرداخت می کرده که در سال ۹۶ میزان آن به ۳۸۲ هزار تومان رسیده است.

گلچین همچنین به افزایش اجاره ساختمان اداره ارشاد اسلامی از ۱ میلیون تومان به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اشاره کرد و گفت:این ساختمان، ساختمان اداره ثبت احوال و مدرسه معظمی وقفی و دارای متولی است که باید هزینه اجاره را صرف نیت کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق در ادامه این گفتگو از کسب رتبه دوم اوقاف بافق در استان در مسئله درآمدی خبر داد و یادآور شد: در چند سال گذشته بافق در رتبه ششم درآمدزایی در استان به سر می برد که این موفقیت حاصل تلاش شبانه روزی همکارمان در اداره اوقاف بافق است.

وی با بیان اینکه بیشترین اضافه کاری بین مسوولین شهرستانهای استان یزد مربوط به رئیس اداره اوقاف بافق است تصریح کرد: بنده دنبال وقت سوزی نیستم و شبانه روز برای اوقاف وقت گذاشته ام گرچه در این راه ملامت و سرزنش های زیادی وجود دارد اما باید صبور بود و تا زمانی که مسوولیت بر دوشم باشد سعی خواهم کرد هیچ تعللی در کارم وجود نداشته باشد.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه خوشبختانه اداره اوقاف بافق در استان حرف برای گفتن دارد بیان کرد:فعالیت دیگران در گذشته را نفی نمی کنم اما امسال یعنی بعد از گذشت ۶ سال از تخریب دو باب مغازه حسینیه قنبریه که در طرح خیابان مهدیه قرار گرفت بود، پس از پیگیری زمینی از طرف شهرداری به به ازای آن به اوقاف واگذار شد.

وی در پاسخ به این سؤال که به منظور مرمت حسینیه قنبریه چه تدبیری اندیشیده شده است؟ خاطر نشان کرد:اعتباری برای مرمت نیست چون این حسینیه درآمدی ندارد و اوقاف قوانین پیچیده ای برای موقوفات دارد که باید به آن احترام گذاشت، مرمت این مکان نیز باید توسط میراث فرهنگی و شهرداری انجام گیرد.

گلچین در پاسخ به این سؤال که آیا در حال حاضر پیش فروش قبور در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) بافق انجام می شود یا خیر؟متذکر شد: پیش فروش قبور مجوز می خواهد و چون ما به دنبال کسب درآمد از طریق فروش قبر نیستیم و معتقدیم امامزاده قبرستان نیست و افزایش نذورات و اجاره بها به حدی است که بتوان کارهای عمرانی را سر و سامان داد این پیش فروش انجام نمی شود.

وی بیان کرد:تعیین قیمت قبور نیز با حضور حراست اداره کل، معاونین، اعضای هییت امنا، مدیر کل و رئیس اداره اوقاف شهرستان مشخص می شود.

گلچین ادامه داد:واگذاری قبر به علما، مشاهیر، والدین شهدا و علمایی که دارای رساله
هستند رایگان است و والدین شهدایی نیز که بخواهند داخل دفن شوند از تخفیف ویژه بهره مند می شوند.

این مقام مسوول در پاسخ به این سوال که نظرتان درباره عملکرد مدیران قبلی این اداره چیست گفت: در مورد گذشتگان نظری نمی دهم ،کسب رتبه دوم استان نیز بخاطر تلاش بدون حاشیه است.
هیچ فردی شر و خیر مطلق نیست و آیندگان در مورد ما نظر خواهند داد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق همچنین از مصوب شدن تنها نقشه جامع امامزاده های استان که مربوط به امامزاده عبدالله (ع) بافق است خبر داد و گفت: طی دو سال و نیم با کمک دفتر فنی استان و بصورت رایگان این کار انجام شده که زمان اجرای آن در عرض ۲۵ سال نهایی می شود‌.

وی مسقف شدن صحن کنونی آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع)را در گرو مجوز میراث فرهنگی عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه در آینده با کمبود جا روبرو می شویم در صدد هستیم که با کمک و نظر میراث فرهنگی،شهرداری، هییت امنا، مهندسین عمران و… کار اصولی انجام شود.

مقام مسوول در پاسخ به این سوال که رابطه جنابعالی با امام جمعه بافق چگونه است گفت:خوب است و برای مشورت گیری برخی موضوعات با وی صحبت می کنم.

او ادامه داد:امام جمعه هر شهر پناهگاه مردم است.

گلچین همچنین در ادامه این گفتگو در پاسخ به این سوال که آیا درست است که شما مغازه وقفی که در اختیار امام جمعه بوده است را تخلیه نموده اید؟ گفت: بله موضوع صحت دارد اما این مغازه مورد استفاده قرار نمی گرفت که به اداره واگذار شد.

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود از تعطیلی دفن میت در قبور طبقاتی آستان امامزاده عبدالله (ع) سخن به میان آورد و عنوان کرد: به دلیل عدم رعایت مسایل بهداشتی در گذشته این تدفین منتفی شده است.

وی علت تغییر امام جماعت امامزاده عبدالله را سیاست کاری خود عنوان و اعلام کرد: همانطور که رییس یک اداره پس از مدتی تغییر می کند و سند شش دانگ به نام کسی نخورده امام جماعت یک مسجد یا حسینیه هم تغییر می کند.
از سال ۷۷ با حجت الاسلام کارگران در دوران طلبگی آشنائیت دارم و هنوز وی برای انجام اموراتی در اداره حاضر می شود.

گلچین در پاسخ به این سؤال که آیا بی انضباطی مالی در اداره در گذشته وجود داشته تصریح کرد: این موضوع را رد نمی کنم.
پرونده تخلف مالی در امامزاده نیز که چند وقت اخیر خبر آن در جراید و سایتها منتشر شد در استان در حال پیگیری و تکمیل شدن است.

وی به اختلاف نظر بنیاد مسکن و امامزاده عبدالله در رابطه با زمین رها شده در همجواری این اداره اشاره کرد و گفت:با پیگیری هیات امنا رای به نفع امامزاده رقم خورد و زمینی با مساحت ۲۰ هزار و ۷۰۰ متر به آستان مقدس بازگشت خورد.

گلچین همچنین در پاسخ به این سؤال که طبق گفته خودتان، اگر اختلافی بین امام جمعه و اوقاف وجود ندارد چرا مراسم یادمان شهدا در کنار مزار شهدا در امامزاده برگزار نمی شود و آیا این شنیده درست است که امام جمعه از اینکار ممانعت می کند گفت: این موضوع را رد نمی کنم.
بزرگترها باید در این زمینه به این اختلافات خاتمه دهند بنده با هیچ کس در شهرستان اختلافی ندارم.

رییس اداره اوقاف شهرستان بافق در پاسخ به آخرین سوال بافق فردا مبنی بر تعیین تکلیف میله و پرچم مسجد ابوالفضل (ع) محور بافق _ یزد نیز گفت: در حذف این پرچم بی سلیقگی به خرج داده شده و با همکاری اداره کل راهداری استان و مساعدت معاون این اداره که از نزدیک از مکان بازدید به عمل آوردند، مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان برای احداث پارکینگ و رمپ ورودی و خروجی مسجد و همچنین نصب میله و پرچم بدور از حریم جاده اختصاص داده شد.

وی با لبخندی ادامه داد: رئیس اداره راهداری بافق با حذف میله پرچم باعث خیر و جذب بودجه برای ایجاد پارکینگ مسجد شد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۲۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page