بندر خشک به عنوان مرکز ثقل حمل و نقل کشور در یزد کار خود را آغاز کرد

دسته: عمومی
۴ دیدگاه
سه‌شنبه - 25 مهر 1391

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی پیشگامان بندر خشک کوثر گفت: این پروژه ملی از ابتدای امسال آغاز شده و مرکز لجستیک و کالا شهر بین‌الملل، در استان یزد به عنوان مرکز ثقل حمل و نقل کشور به بهره برداری می‌رسد.
 احمد قافی گفت: بندر خشک پایانه ای ترکیبی در پس کرانه است که به بندری ساحلی متصل است. تجهیزات لازم و کـافـی بـرای مواجهه با تردد ناشی از چندین شیوه حمل‌ونقل اعم از جاده ای، ریلی و هوایی در آن در نظر گرفته شده‌اند و مشتریان می‌توانند کالاهایشان را با استفاده از این شیوه های مختلف به آن ارسال کنند و یا از آن تحویل گیرند.علاوه بر خدمات پایه ای که پایانه های سنتی کالا در پس کرانه ارایه می‌دهند، خدماتی نظیر انبار سازی کالا، نگه داری از کانتینرهای خالی، تعمیرات کانتینر، امور گمرکی و ترخیص و پشتیبانی کالا نیز در بنادر خشک ارایه می‌شوند.  وی افزود: میزان دسترسی به بندر خشک و همچنین کیفیت واسط‌های جاده ای و ریلی، میزان عملکرد هر پایانه را مشخص می‌سازند. در نتیجه، این امر بسیار مهم است که حمل و نقل قابل اطمینان و برنامه ریزی شده میان بندر ساحلی و بندر خشک وجود داشته باشد.

قافی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین اهداف راه اندازی بندر خشک در یزد کاهش تقاضای نیاز به استفاده از اراضی حاشیه ساحل، افزایش کارایی حمل و نقل، بـهـبـود وضعیت زیرساخت‌های مرتبط با حمل‌ونقل، افـزایـش سرمایه گذاری مستقیم کشورهای خارجی و تـسـریـع توسعه اقتصادی و یکپارچه سازی لجستیکی مناطق داخلی کشور است.

وی خاطر نشان کرد موقعيت ممتاز يزد در کریدورهای حمل و نقل ايران و موقعيت ممتاز ايران در کریدورهای حمل و نقل بین‌المللی،برخورداري از سطح استاندارد بالا در حوزه عمليات ناوبري و هوانوردي فرودگاه يزد، قرار گرفتن يزد در محل استثنايي تقاطع 6 راه ريلي کشور و وجود منطقه ويژه اقتصادي در استان و مجاورت منطقه با ريل سراسري کشور از جمله اهداف راه اندازی بندر خشک در استان یزد دانست.

فلاح زاده استاندار یزد در مراسم افتتاح فیبرنوری پیشگامان  که چند ماه قبل برگزارشد در همین رابطه ،جمع آوری سرمایه های سرگردان مردم از سوی گروه تعاونی پیشگامان را بسیار مهم و تأثیر گذار دانست  و گفت: در زمینه سرمایه گذاری تا به امروز این گروه بسیار موفق عمل کرده و استان یزد را به بزرگ‌ترین نقطه سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

وی که افزود: بهترین موقعیت برای تاسیس بندر خشک، استان یزد است و این موقعیت به جهت قرار گرفتن این استان در  مرکز ایران و ثقل کریدور شمالی، جنوبی، شرقی و غربی کشور است و مرکز راه آهن کشور و بزرگ‌ترین چهارراه مواصلاتی است.

استاندار یزد از گروه پیشگامان خواست نسبت به اجرایی شدن این پروژه اهتمام لازم را به خرج دهد و با  جمع آوری سرمایه های خرد مردم و تبدیل آن به سرمایه عظیم این پروژه در اسرع وقت انجام دهد.

وی در عین حال بر حمایت همه جانبه استانداری و سایر دستگاه های اجرایی تاکید کرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
مصطفی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 25 مهر 1391 - 9:49 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

حالا اگه این بندر خشک رو بافق میزدند که شاهرگ راه آهن کشوره چطور میشد
مسئولین شهرمون که خوابن سیل هم بیاد تکون نمی خورند. اقای دخیل شما یه کاری بکن چی شد پس این همه وعده وعید

کورش این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 25 مهر 1391 - 10:01 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

بافق را با یزد اشتباه گرفته

حسن این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 25 مهر 1391 - 6:00 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بابا این همه را بردند اینم روش، فقط من به نماینده محترم مرحبا میگم با اون همه وعده انتخاباتی و کسانی که ار او حمایت کردند. به نظر بنده اگه ما همین الان پیش فرهمند بریم برشش ازاو بیشتره

رنجبر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 25 مهر 1391 - 11:43 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

ارامش در بافق ارامش قبل از طوفان است

You cannot copy content of this page