مردم آزاری با نام تاریخ اعتبار در تامین اجتماعی

دسته: اجتماعی , مقالات
بدون دیدگاه
شنبه - 3 آذر 1397

خدمات بیش از ۶۰ ساله سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان و زحمتهایی که پرسنل خدوم این حوزه حساس داشته اند برکسی پوشیده نیست اما اگر قرار باشد هر بیمه شده برای تاریخ اعتبار دفترچه بیست تا سی برگیش، وقتی مجزا بگذارد، دیگر نمیتوان سیستم اداری تامین اجتماعی را تسهیلگر امور بیمه شدگان خواند.
اینکه این سازمان برای خدمت رسانی به بیمه شدگان و کارفرمایان، دست به ایجاد دفاتر کارگزاری زده است یک امری پسندیده است اما اینکه بعضا همین دفاتر دفترچه های بیمه شدگان را با تاریخ اعتباری محدود و گاها دوماهه صادر میکنند، سوالی اساسی است؟ تاریخ اعتباری که سبب میگردد، بیمه شده برای تمدید آن، یک ترافیکی را متحمل شده، زمانی را در صف و نوبت طی کند تا دفترچه بیمه اش تاریخدار شود.
مگر تاریخ اعتبار دفترچه بیمه چه مفهوم وچه ضرورتی دارد؟
اینکه اگر بیمه شده ای از تعداد محدودی دفترچه بیمه استفاده کرد، دفترچه جدیدش اعتباری فقط دوماهه خواهد داشت!!! چه ضرورتی دارد؟
اینکه اگر بیمه شده ای در کمتر از شش ماه دفترچه اش تمام شد، دفترچه بیمه جدید، اعتباری باعنوان《اخرین برگه دفترچه》نخواهد داشت یعنی چه؟
سروران زحمتکش در سازمان تامین اجتماعی، لطفا نگاهتان به این نوع بیمه شدگان را عوض کنید، افرادی که درگیر بیماریهای خاص شده اند، قطعا دفترچه هایشان در دوره زمانی زودتری تمام میشود، شایسته است سازمان تامین اجتماعی در راستای همراهی و همدلی با ایشان، برای صدور دفترچه هایی با تعداد برگه بیشتر اقدام نماید.
لطفا در راستای کاهش دوندگی و دغدغه سرپرست بیمار قدم برداشته و برای یک مهر اعتبار دوندگی ایجاد نکنید، اگر صدور دفترچه برای شخصی اشکالی ندارد و در سابقه آن شخص تخلفی نیست، دفترچه‌ای بی دغدغه برای ایشان صادر بفرمایید؟
لطفا قانونتان را جوری تعریف کنید تا برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ی عده ای محدود، دوندگی برای ملت درست نشود.
در پایان به سخن ظریف رهبر معظم انقلاب در این مقوله اشاره میکنم که فرمودند: ما میخواهیم اگر کسی در خانواده‌ای مریض شد آن خانواده بیش از رنج مریض‌داری رنج دیگری نداشته باشد.
محمد مهدی علیزاده فلاح


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۰۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page