ایجاد متفاوت‌ترین زیستگاه حیات‌وحش کشور در بافق

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
دوشنبه - 5 آذر 1397

شهردار بافق از آغاز عملیات ایجاد یکی از بزرگترین زیستگاه‏‌های حیات وحش کشور در این شهر خبر داد و آن را محلی متفاوت با سایر اماکن نگهداری حیوانات حیات وحش عنوان کرد.

«سید علی نوروززاده» با اشاره به ساخت این زیستگاه‌ حیات وحش در محل تفرجگاه آبشار بافق، گفت: این زیستگاه با سرمایه‌ ‎ گذاری هفت میلیارد ریال در سال جاری با ایجاد آبشخورها و اماکنی برای نگهداری و انتقال حیوانات بومی و وحشی آغاز شده است.

وی به وجه تمایز این زیستگاه با باغ ‎ وحش‌های معمولی اشاره و تصریح کرد: در این زیستگاه برخلاف باغ وحش، حیوانات رها هستند و مردم برای مشاهده این گونه ‎ ها در درون فضاهایی محصور و قابل دسترس که مجهز به سایر امکانات و خدمات هستند، خواهند شد.
شهردار بافق اضافه کرد: در حال حاضر مجوزهایی برای انتقال گونه‌هایی مانند شتر، شترمرغ، آهو، مارال، بز و کل و قوچ وحشی اخذ شده است و به دنبال توسعه این محل تا سال آینده به کمک بخش خصوصی با انتقال دیگر گونه‌های حیات وحش هستیم.
وی اهمیت ایجاد چنین امکانی را یادآور شد و گفت: جلوگیری از تخریب زیستگاه‌ها و نابودی حیات وحش، فراهم شدن فضایی برای انواع پژوهش‌ها و حفظ گونه‌های در معرض آسیب از اهداف ایجاد این زیستگاه محسوب می‌شود.
این مسئول توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان را از دیگر اهداف ایجاد زیستگاه مذکور عنوان کرد.
ایسنا

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page