مانع تراشی افراد صاحب نفوذ در منع بکارگیری بازنشستگان

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 11 آذر 1397

محمدرضا صباغیان گفت:برخی از افراد دارای قدرت و صاحب نفوذ قصد دارند با سنگ اندازی مانع اجرای صحیح قانون منع بکارگیری بازنشستگان شوند.

محمدرضا صباغیان ، با تاکید بر اینکه قانون منع بکارگیری بازنشستگان که از سوی جامعه مورد استقبال قرار گرفته است، افزود: طبق قانون مورد نظر بکارگیری بازنشستگان به استثناء سران سه قوا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزرا و جانبازان با درصد مشخص جانبازی ممنوع شده است.

وی با بیان اینکه قانون منع بکارگیری بازنشستگان ۱۵ استاندار و ۶۰ معاون بازنشسته وزرا را شامل شده است، اظهارداشت: برخی از صاحب منصبان، افراد دارای قدرت و صاحب نفوذ مایل به اجرای این قانون نیستند.

نماینده مردم مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد و خاتم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افراد مورد نظر از هر ابزاری برای ناکارآمدی قانون منع بکارگیری بازنشستگان بهره گیری کرده اند، ادامه داد: تا کنون دوبار استفساریه مربوط به قانون مزبور در خانه ملت مطرح شده است.

وی با بیان اینکه با مقاومت مجلس نشینان قانون منع بکارگیری بازنشستگان به خوبی اجرا می شود، گفت: ابهام هایی درباره قانون مد نظر مطرح شده که با تشکیل کمیته ای از نمایندگان سه قوه نسبت به رفع این ابهام ها اقدام خواهد شد.

صباغیان تعداد ابهام های مورد مطرح درباره قانون منع بکارگیری بازنشستگان را۱۰ مورد اعلام کرد و افزود: این ابهام ها به نظر می رسد نوعی تفسیر به رای باشد.

وی با اشاره به اینکه قانون مورد نظر کسانی را شامل می شود که صاحب قدرت و دارای نفوذ هستند، اظهارداشت: برخی تلاش دارند بازنشستگان بکار گرفته شده در شرکت های دولتی را از اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان مستثنی کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ادامه داد: بودجه شرکت های دولتی مانند بانک ها، صندوق های بازنشستگی و غیره یک سوم بودجه کشور را تشکیل می دهد این در حالیست که بودجه شرکت های مورد نظر از سوی اهالی خانه ملت مورد رسیدگی قرار نمی گیرد.

وی در پایان یادآور شد: عدم بررسی بودجه شرکت های دولتی نشان از ضعف مجلس نشینان در رسیدگی به امور مربوط به شرکت های مزبور دارد که باید به این مهم توجهی ویژه داشت.

رادیو اقتصاد


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page