حجت الاسلام جیحانی در نشست مجمع طلاب حوزه انتخابیه مهریز مقیم در ‌قم با صباغیان خواستار شد:با تمام وجود در مورد تصرف مرزهای جغرافیایی بافق _ اردکان وارد صحنه شوید

دسته: اخبار ویژه
۲ دیدگاه
دوشنبه - 19 آذر 1397
با تمام وجود در مورد تصرف مرزهای جغرافیایی بافق _ اردکان وارد صحنه شوید

حجت الاسلام حمید جیحانی درجلسه مجمع طلاب حوزه انتخابیه مهریز مقیم در قم با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، از صباغیان درخواست کرد تا مواضع خود را پیرامون مرزهای جغرافیایی بافق _ جدا پیگیری کند و به هیچ وجه کوتاه نیاید .

حجت الاسلام حمید جیحانی درجلسه مجمع طلاب حوزه انتخابیه مهریز مقیم در قم با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، از صباغیان درخواست کرد تا مواضع خود را پیرامون مرزهای جغرافیایی بافق _ جدا پیگیری کند و به هیچ وجه کوتاه نیاید .

وی ضمن تشکر از موضع بجا، درست و خالصانه نماینده در رابطه با شفاف سازی فیش حقوقی رئیس جمهور در ابتدای کار گفت: تصور می شد بعد از آن نطق ، وزاری دولت با جنابعالی همکاری لازم را نداشته باشند .

جیحانی از نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور به عنوان فردی مردمدار، قانونی، با انضباط در مجلس شورای اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: جایگاه عظیم در امور تصمیم گیری کشور که همان مجلس است را چگونه ارزیابی می کنید و آیا از عملکرد مجلسیها راضی هستید یا نه ؟

وی افزود:تصور می شود مجلس شورای اسلامی در جایگاه خوب و مناسبی واقع نشده و عرق انقلابی گری و روحیه جهادی در آن وجود ندارد.

این روحانی بافقی با بیان اینکه نمایندگان در برخی مسائل کشور قاطعانه برخورد نمی کنند تصریح کرد:موضع جنابعالی تا این لحظه قابل تقدیر و ستایش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با مزاح گفت تاریخ بافق به دو دوره مهم قبل از نمایندگی صباغیان و بعد از نمایندگی صباغیان تقسیم می شود و خاطر نشان کرد: بعد از ۳۵ سال ورود نماینده ای از بافق به مجلس انتظارات بیشتری از ایشان را به وجود اورده است .

جیحانی عنوان کرد:نماینده بافق که همیشه اهل همت و حق طلبی بوده است برای مردم مشخص کنید قدرت اعمال و تاثیر شما در مجلس چقدر است و از چند درصد ظرفیت توان خود در آنجا بهره برده اید؟

وی ادامه داد: با برآورد مشکلات در بافق به نظر می رسد مشکلات چند سال پیشتر که من در بافق بودم هنوز همانها پابرجاست و پیشرفتی وجود نداشته است.
عدم اتمام جاده بافق _ یزد، مشکلات فولاد ابویی و… هنوز از دغدغه های مردم است.

او از نماینده محترم خواست که مافیای فولاد را به صراحت به مردم معرفی کنید.

از نظر این روحانی بافقی که به نمایندگی از طلاب مقیم قم صحبت نمود مهمترین مسئله ی بافق این است که هفتصد کیلومتر از مهمترین اراضی بافق به تصرف یکی از شهرهای استان که در همجواری بافق قرار دارد درآمده است و با اینکه منطقه تصرف شده دارای معادن با درصد بالای آهن و سفره عظیم آب زیرزمینی است عنوان کرد: ناموس وطنی بافقی ها مرزها حساب می آید و باید غیرتمندانه عمل کنیم چرا که حب الوطن من الایمان .

این فعال عرصه ی فرهنگی ادامه داد: مرزها و منابع زمینی با مصوباتی به ظاهر قانونی تصرف شده که قابل برگشت است و ظلم روشن و واضحی به شمار می اید .

وی با اشاره به صورتجلسه ۹۳/۶/۹ بیان کرد: بندهایی به دلیل عقب ماندگی از جمله واگذاری ۱۵ درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزی به شهرداری در آن گنجانده شده است. لطفا گزارش دهید پیگیری این مبحث به کجا رسیده‌است ؟!!!

جیحانی مبحث امور فرهنگی را یکی از بزرگترین دغدغه های مهم طلبه های بافقی عنوان کرد و یادآور شد: البته این ایراد به خود ما روحانیت شهر برمیگردد چرا که ما باید پاسخگو باشیم.

ایشان با گلایه ای از امام جمعه ی شهرستان ایراد کرد :وقتی ما بعد از چندین مرتبه درخواست از امام جمعه محترم هنوز موفق نشده ایم با ایشان جلسه ای داشته باشیم دیگر چه توقعی از دیگران داریم .

این نویسنده و فعال سیاسی بافقی ابراز داشت : فکر می کنیم اوضاع بد اقتصادی کشور فعلان فرهنگی را نیز سست کرده است.

وی با بیان اینکه سلام مرا به امام جمعه شهر برسانید عنوان کرد: انتظار داریم وی با طلاب جلساتی داشته باشد.

جیحانی با اشاره به اینکه از جنس و روحیه پرصلابت نماینده خود آگاهی کامل داریم تصریح کرد: انتظار می رود به مواضع قاطع خود در مجلس , ادامه داده و در خصوص موضوع شفاف سازی رای نمایندگان. نیز رایشان مثبت باشد تا مردم بتوانند بفهمند نماینده انها در هر تصمیم مهمی کدام کلید را فشار داده , مخالف بوده یا موافق .


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۰۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 19 آذر 1397 - 10:04 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام
همه فرمایشات آقای جیجانی صحیح . ولی اینکه آقای صباغیان نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه اصلا جای افتخار نیست . واین افتخار برای مردم اردکانه که فقط یک شهر ۶ دوره هست که فقط یک نماینده داره هرچند که عین بی عدالتیه که جا دارد از ایشان که یکی از شعارهای انتخاباتشان در همین رابطه بود سئوال کرد

فتاحی قلعه ای این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 19 آذر 1397 - 11:44 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آفرین جناب شیخ جیحانی، روحانیت در هر زمینه ای وارد عمل گردید کارهای ارزشمندی به اسانجام رسید.

You cannot copy content of this page