شب یلدا کجا بریم خش تره؟

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی , محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 27 آذر 1397
شب یلدا کجا بریم خش تره؟

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق برنامه های شب یلدا و جشنواره های پیش رو برای برگزاری این شب باستانی شاد را اعلام نمود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق برنامه های شب یلدا و جشنواره های پیش رو برای برگزاری این شب باستانی شاد را اعلام نمود.

لیلی رنجبر افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته و برای افزایش نشاط اجتماعی در بین خانواده های عزیز و همشهریان جشنواره شب یلدا در مجموعه های گردشگری در شهر بافق و روستاها برگزار خواهد شد .

وی بیان کرد:روستای کوشک در سالن چند منظوره این با همت شورای اسلامی و دهیاری برنامه متنوع شامل قصه گویی، وحشی خوانی و اجرای مسابقات خانوادگی را اجرا می کند.

رنجبر تصریح کرد: در بوم گردی های شهرستان نیز برنامه سفره های یلدایی و جشن شب یلدا برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در روستای هدف گردشگری شادکام بوم گردی های سرای بهشت، سید و باغ دلگشا در روستای رضائیه با ارائه غذاهای سنتی و دمنوش و برنامه های شاد شامل حافظ خوانی و قصه گویی پذیرای گردشگران و شهروندان خواهند بود خاطر نشان کرد:در روستای هدف گردشگری باجگان نیز در مجموعه بومگردی خانه سنگی در شب جمعه و شب یلدا با ارائه سفره یلدا و برگزاری جشن، جشن بزرگ خانوادگی ایرانی نسبت به سال های گذشته متفاوت برگزار خواهد شد .

رئیس اداره میراث فرهنگی بافق ادامه داد:در شهر بافق نیز در عصر روز جمعه در کمپ توریستی شن و شادن برنامه ویژه شب یلدا با اجرای هنرمندان بافقی و برنامه های شاد برگزار می شود.

گفتنی است: با توجه همت مدیریت اکثر مدارس ابتدایی ،راهنمایی و مراکز پیش دبستانی معرفی شب یلدا و آیین های یلدایی به عنوان یک جشن خانوادگی و پر اهمیت ایرانی در طی هفته جاری صورت گرفته است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۷۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page