طرح ملی جنگلانه در مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هکتار از مراتع دشت شیطور و دولت آباد بافق اجرا شد

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
شنبه - 8 دی 1397

طرح ملی جنگلانه به همت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق و همکاری انجمن همگامان طبیعت سبز گلبو، اعضای شورای اسلامی و دهیاران روستاهای شیطور و دولت آباد و با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستان و طبیعت دوستان در قریب ۱۰۰ هکتار از مراتع شیطور دولت آباد با بذرپاشی گونه های قیچ، اشترک، انغوزه و درمنه شهرستان بافق اجرا شد.
طرح ملی جنگلانه با حضور مدیرکل زندان ها و اقدامات و تأمین و تربیتی، معاونت اداره کل زندان ها و مسئول واحد اشتغال و حرفه آموزی اداره کل زندان های استان یزد، رئیس اداره آموزش ترویج و مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی، نماینده انجمن آبخیزداری ایران در استان یزد، بخشدار بخش مرکزی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، اعضای انجمن همگامان طبیعت سبز گلبو و شرکت تعاونی فلاحت گستر، اعضای شورا و دهیاران روستاهای شیطور دولت آباد امدادگران جمعیت هلال احمر و جمعی از دوستداران طبیعت با هدف احیا و بازیابی پوشش گیاهی از دست رفته مراتع دشت شیطور دولت آباد برگزار شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق در حاشیه این مراسم گفت: همزمان با روز ملی جنگلانه برای احیای پوشش گیاهی از دست رفته و همچنین بذرکاری برخی گونه ها و گیاهان داروئی از جمله قیچ، اشترک، انغوزه و درمنه به میزان ۲۰ کیلوگرم در مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هکتار از مراتع دشت شیطور و دولت آباد با همت جمعی از مسئولین و طبیعت دوستان بذرپاشی انجام گرفت.
کمال کریمی همچنین از اجرای این طرح در شهرستان خبر داد و گفت: این طرح طی دو سال آینده در سطح ۵۰هزار هکتار از مراتع شهرستان بافق انجام می‌شود.
معتمدنیا، نماینده انجمن آبخیزداری ایران در استان یزد اجرای این طرح را سبب تقویت و انسجام نیرو‌های محلی با یکدیگر و سازمان‌های دولتی بیان کرد و افزود: افزایش پوشش گیاهی سبب کاهش فرسایش خاک و حفاظت از آب و خاک می‌شود.
در ادامه بخشدار بخش مرکزی با بیان اینکه این طرح با دو هدف حفظ منابع طبیعی و حمایت از دامداران منطقه انجام می‌شود تصریح کرد: با اقدامات در حال انجام سعی داریم باتوجه به پوشش گیاهی این منطقه و کاهش بارندگی وضع موجود را حفظ کنیم.
ذولفعلی نژاد مدیرکل زندان‌های استان یزد با اشاره به مشارکت اداره زندان‌های استان با اداره منابع طبیعی ادامه داد: براساس تفاهم نامه‌ی فی مابین اداره کل زندان‌ها و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق سعی شده اشتغال در این حوزه تعریف و با ادارات و نهاد‌های خصوصی در این حوزه وارد عمل شده و اقدامات خوبی در به کارگیری زندانیان انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان بافق ۲۵ نفر از مددجویان طرف قرار داد بنیاد تعاون با اداره کل منابع طبیعی و شهرستان در حال انجام وظیفه هستند گفت: در سال گذشته این کار انجام شد و در آینده نیز این تعداد افزایش خواهد یافت که هدف از این اقدام استفاده از توان و استعداد این مددجویان است.
خاطرنشان می شود: طرح ملی جنگلانه از سال ۱۳۹۳ در کشور در حال اجراست و هدف اصلی آن نهادینه کردن فرهنگ حفاظت و صیانت از منابع طبیعی در بین اقشار مختلف مردم است.

۱۵۴۶۰۸۸۴۶۲۰۳۸

۱۵۴۶۰۸۸۰۱۴۸۳۲

۱۵۴۶۰۸۸۴۶۱۹۶۰

۱۵۴۶۰۸۸۴۶۲۱۴۱

۱۵۴۶۰۸۸۴۶۲۰۶۷

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page