کارگرانِ خطوط ابنیه فنی راه‌آهن بافق دو ماه معوقات مزدی طلبکارند

دسته: اخبار ویژه , کارگری
۲ دیدگاه
سه‌شنبه - 11 دی 1397

منابع کارگری از تعویق ۲ ماهه در پرداخت حقوق و مزایای کارگران شاغل در خطوط ابنیه فنی «تراورس» ناحیه بافق به بندرعباس خبر می‌دهند.

کارگران شاغل در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن ناحیه بافق به بندرعباس که به‌صورت قراردادی تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «تراورس» در خطوط ریلی مشغول کارند، با بیان اینکه مهم‌ترین عامل پرداخت نشدن مزد آنها کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است، گفتند: باتوجه به اینکه کارگران این ناحیه حداقل‌های مزدی را دریافت می‌کنند، پرداخت نشدن دو ماه مزد مشکلات معیشتی آنها را دو چندان می‌کند.

این گروه از کارگران با بیان اینکه کارفرما مدعی‌ست که دچار کمبود منابع مالی است، در ادامه افزودند: کارفرما می‌گوید دولت برای پرداخت بدهی‌های مالی شرکت تراورس که بخشی از آن حقوق کارگران است، اوراق مشارکت  واگذار می‌کند و شرکت برای فروش این اوراق در وضعیت فعلی اقتصادی کشور دچار مشکل است و خریدار ندارد.

به گفته کارگران خطوط ابنیه فنی تراورس ناحیه بافق، آنها جدا از این مطالبات مزدی در زمینه بیمه تکمیلی نیز دچار مشکل هستند. آنها می‌گویند هر ماه کارفرما مبالغی را از دستمزد کارگران خطوط ابنیه بابت بیمه تکمیلی کسر می‌کند اما ما کارگران از خدمات بیمه تکمیلی از امکانات درمانی آن محروم هستیم.

به گفته آنها، کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن بافق  به بندرعباس اضافه‌کاری ندارند و ماهانه مبلغی در حدود یک میلیون و  تا ۶۰۰، ۴۰۰هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند که این رقم باتوجه به افزایش روزانه قیمت بسیاری از اقلام مصرفی و غذایی بسیار ناچیز است.

ایلنا


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۴۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
بهنام این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 11 دی 1397 - 10:56 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

کل اداره کار بافق و بهاباد یک بازرس داره در صورتی که در بافق فقط باید ۳ بازرس داشته باشد تا به این مسایل ب روز و بموقع رسیدگی کند ولی برام جالبه که دولت و مجلس امثال بجای اضافه کردن نیرو های د.لت خصوصا در بخش نظارتی ، مصوب کردن کارمندا رو کم کنیم
فقط اینو بهتون بگم دولت فقط نیروهای اداره دارایی رو خیلی بیشتر کرده که خودتون میدونید چرا …

رستوران این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 11 دی 1397 - 7:49 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

هشت ماهه غذا بردن پول ندادن😐😐

You cannot copy content of this page