نشست مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق با شورای اسلامی شهر

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
جمعه - 14 دی 1397
نشست مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق با شورای اسلامی شهر

نشست شورای اسلامی شهر بافق با دعوت از مدیرعامل شرکت سنگ آهن و بیان مسائل شهر و شرکت در سالن کنفرانس شورای شهر برگزار شد.

IMG_20190104_102810_859

نشست مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق با اعضای شورای اسلامی شهر در محل سالن کنفرانس شورای شهر برگزار شد.

در ابتدای این نشست حسن محمدی رئیس شورای شهر بافق ضمن تشکر از مدیر عامل شرکت سنگ آهن برای قبول دعوت و حضور در این جلسه یادآورشد: وظیفه شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم پیگیری مطالبات شهرستان با توجه به اختیاراتی می باشد که قانون اساسی در نظر گرفته است.

IMG_20190104_102800_644

وی از رحیمی بافقی خواهان شد در خصوص  وضعیت شرکت سنگ آهن و طرح های جوار معدنی به ویژه گندله سه چاهون و روند پیشرفت آن توضیحاتی ارائه کند.

محمدی در بحث آنومالی ها و جریات پیش آمده برای واگذاری به شرکت های خصوصی و مزایده ای که در این زمینه برگزار شد،اظهار کرد: شورای اسلامی شهر بافق به همراه نماینده مجلس شورای اسلامی طی جلسه ای با وزرای اقتصاد،راه و شهرسازی ،صنعت معدن و تجارت و ایمیدرو مسائلی مبنی بر سرمایه گذاری در این زمینه برای شهر مطرح نمود که خواهان شرح نحوه پیگیری ها و نتایج بدست آمده هستیم.

IMG_20190104_102758_448

وی در بخش دیگر سخنان خود موضوع تامین خوراک برای طرح های معدنی سنگ آهن را دیگر دغدغه مردم و مسئولین شرکت دانست و افزود: شورای اسلامی شهر تا جایی که قانون به آن اجازه می داد با تلاش های نماینده مجلس شورای اسلامی در این زمینه جلساتی پیرامون آنومالی ها و  برگزار کرد و پیگیر این موضوع شدیم و علیرغم اینکه مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اعلام کرد که  معدن  به عنوان خوراک ذوب آهن قرار خواهد گرفت، طی تماس با معاون امور معادن و صنایع معدنی این مزایده لغو شد

وی در ادامه سخنان خود پیرامون درآمد شهرداری که بعد از تجمیع عوارض بر اساس برنامه توسعه ششم سبب کاهش درآمد آن شده است،اظهار داشت یکی دیگر از دلایل وضعیت نابسامان اقتصادی است که مانع ساخت و ساز شد و شهرداری ها را متزلزل کرد. باید در این زمینه بودجه ای برای شهرها داشته باشیم تا برنامه هایی که تدوین و بصورت پایلوت اعلام شده و به علت عدم نقدینگی این طرح ها اجرا نشده،انجام گیرد.

محمدی سیاست شورای پنجم را ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری عنوان کرد و گفت:  طی رایزنی با دو شرکت در زمینه ایجاد سرمایه گذاری و پیشنهادات داده شد، موضوع اصلی تضمین اعتبار بود که از سوی آنان انجام می گیرد و همه این ها به میزان نقدینگی،وجود سرمایه و نحوه پیاده کردن طرح ها باز می گردد و خواهان مساعدت و ارائه راهکاری ویژه از مدیرعامل شرکت سنگ آهن هستیم تا ضمن دادن بدهی های شهرداری،طرح ها و برنامه های آن را پیش ببریم.

وی در بحث جذب نیرو در شرکت سنگ آهن بیان کرد: شنیده ها حاکی از آن است که افراد غیربومی جذب بازار کار می شوند و مردم زمانی که این اتفاق را مشاهده کنند،توقع دارند که مانع از این امر شویم تا افراد بومی روی کار آیند اما متاسفانه تاکنون در این زمینه نتوانستیم کمکی برای مردم باشیم.

سپس سید محمد باقی زاده،نایب رئیس شورای شهر بافق ضمن خیرمقدم به مدیر عامل شرکت سنگ آهن از مساعدت های وی در خصوص ایجاد زمین چمن ورزشگاه تختی که سالیان سال بافق فاقد آن بوده است و نیز تلاش های مسعود شریعتی مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تشکر کرد و گفت: خوشبختانه توانستیم زیر ساخت های اولیه زمین چمن ورزشی را آماده کنیم تا در دهه فجر به بهره برداری برسد.

وی در ادامه با بیان وضعیت شهرداری بافق که تاکنون به عنوان مصرف کننده بوده و همواره تلاش برای توسعه و عمران شهر داشته که از طریق دریافت ۲ درصد عوارض به این اقدامات می پرداخته است،خواهان شد: طی جلسات متعدد با محمد جواد عسکری و قول های داده شده در بحث فاضلاب شهری و کارهایی که مرتبط با شهرداری است، می طلبد با درایت و نیت نیک به مجموعه امور پیمانکاران ابلاغ کنید تا بخشی از کارها  به شهرداری بافق سپرده شود و بدون شک این امر پاسخگوی هزینه های جانبی شهرداری خواهد بود.

باقی زاده در خصوص پرداخت عوارض از سوی معادن و اقدامات صورت گرفته،افزود: مکاتباتی برای دریافت عوارض از معادنی که پرداخت نکردند، انجام گرفت و امیدواریم هر چه سریعتر این امر اتفاق بیفتد.

وی رمز موفقیت در موقعیت و فضای کنونی شهرستان بافق را وحدت دانست و یادآور شد: اگر همه مسئولان شهرستان دست در دست یکدیگر دهند، بدون شک در پیشبرد اهداف شهر موفق خواهیم بود.

سپس محمد علی رنجبر رئیس شورای شهرستان بافق با بیان اقدامات و مکاتبات انجام گرفته در بحث آنومالی،خواهان تسریع در روند اجرای پروژه فاضلاب شهری برای آماده سازی معابر و استفاده از آن در ایام نوروز شد.

وی با تاکید بر اینکه هر گونه توسعه و آبادانی به نفع شرکت و شهر است، امیدوار شد تا طرح های عم

رانی با مساعدت و توجه ویژه مدیرعامل سامان گیرد و شاهد بهبود وضعیت شرکت نیز باشیم.

رنجبر یادآور شد: هرگز بدنبال مطرح نمودن بحث شخصی و خصوصی نیستیم و هدف ما تنها حفظ منافع شهر و مردم است.

در ادامه امیرزاده عضور شورای اسلامی شهر در سخنانی کوتاه خواهان نگاه ویژه به حوزه اقتصادی کار و مناطقی که در منطقه ویژه اقتصادی قرار دارند و مجوز آن گرفته شده یا ارتقا یابد و نیز توجه به بحث جوار ریلی،احداث فرودگاه و کمک به درآمد پایدار برای شهرداری شد.

حجت الاسلام تفکری نیز در این جلسه به مواردی چون ضابطه مند بودن استخدام نیروها در مجموعه سنگ آهن، کمک به هیئت های ورزشی شهرستان بافق برای فعالیت آنان و نیز مساعدت برای ایجاد سکوهای ورزشی در ورزشگاه تختی اشاره کرد.

سپس علی اکبر رحیمی بافقی،مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق پس از شنیدن موضوعات مطرح شده از سوی اعضای شورای اسلامی شهر، به شرح وضعیت شرکت سنگ آهن،پروژه های جوار معدنی و طرح گندله سه چاهون و روند پیشرفت آن پرداخت و گفت: دغدغه ما در حال حاضر تامین خوراک،طرح های جوار معدنی و تبدیل شرکت سنگ آهن از وضعیت معدنی به صنعتی است.

وی با بیان اینکه همه بافق را به معادن آن می شناسند،اظهار کرد: در بحث معادن بافق حدود ۳۰ درصد آن در اختیار شرکت است و ۷۰ درصد دیگر در اختیار تهیه و تولید و ایمیدرو است که استخراج و به فروش می رسد و کسی سوالی  از آنان برای رفع مشکلات بافق از جمله اشتغال و طرح های جوار معدنی ندارد و اما این نگاه همیشه نسبت به این شرکت وجود دارد.

رحیمی بافقی تامین خوراک را یکی از رویکردهای شرکت عنوان کرد که از زمان مدیریت محمد جواد عسکری آغاز شده و در حال حاضر، گرفتن معدن و تامین خوراک بسیار دشوار است و  با بهره برداری از گندله سه چاهون نیاز به خوراک دارند.

وی در بحث معدن  D19 و تامین خوراک سنگ آهن ،خاطر نشان کرد: در نشست با استانداری یزد راه حل را نگهداشتن معدن دی D19 برای شرکتهای استان دانسته شد و ۵۰ درصدمتعلق به شرکت است و اقدامات خوبی انجام شده که فعلا قابل رسانه ای شدن نیست

مدیرعامل شرکت سنگ آهن بافق در خصوص آنومالی شمالی و میشدوان برای تامین خوراک،اظهار کرد: طی چند روز گذشته ثبت نهایی شرکت صنعتی کویر نوظهور بافق در این شهرستان با سرمایه ۶۰ درصد شرکت سنگ آهن و ۴۰ درصد سرمایه گذاری غدیر و شروع فعالیت آن در میشدوان و آنومالی شمالی برای تامین خوراک صورت گرفت.

وی در خصوص طرح های جوار معدنی آن را از دغدغه های خود دانست و گفت:  در حال حاضر تمرکز ما روی گندله سه چاهون و تامین مالی آن است،پروژه ای که تا امروز بدون دریافت هیچ گونه تسهیلات بانکی با سرمایه شرکت پیش برده ایم.

رحیمی بافقی در ادامه پیرامون طرح کستانتره ۲ میلیون تنی و آگلومراسیون  که ظرفیت اسمی آن ۸۰۰ هزار تن است اما ۲۰۰ هزار تن تولید دارد و در آمد حاصل تنها برای تامین هزینه است،بیان کرد: برای رفع این مشکل ۲ راهکار وجود دارد و آن ساخت فولاد کوره بلند یا تغییر تکنولوژی است.

وی در خصوص وضعیت شهرداری و ایجاد درآمد پایدار برای آن پیشنهاد کرد: یکی از طرح های جوار معدنی اجرای کنستانتره ۵۰۰ هزار تنی است که اکنون از سنگ مگنت استفاده می شود،اما مقداری ذخایر سنگ هماتیت از معادن میشدوان و شیطور و باطله های شرکت داریم و کنستانتره ای برای این نوع سنگ نداریم و شهرداری می تواند در این زمینه وارد شود و با دریافت تسهیلات بانکی از محل صندوق توسعه ملی آن را اجرا کند.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن در بحث فاضلاب شهری با بیان پیچیدگی این پروژه و بیان برخی مشکلات، روند پیشرفت در ناحیه ب را خوب دانست و افزود: تلاش کردیم تا پروژه تصفیه خانه نیز تسریع یابد و بدنبال آن خط انتقال از تصفیه خانه تا مخزن نیز انجام گیرد و ادامه روند کار نیازمند تامین مالی است .

وی در بخش دیگر سخنان خود حفظ اشتغال را دغدغه خود نیز دانست و اظهار کرد:  درخواست زیادی در این زمینه صورت گرفته است اما مسئولین اشتغال شهرستان باید در این زمینه پاسخگو باشند و با توجه به تسهیلاتی که از سوی دولت برای اشتغالزایی قرار داده، چه میزان شغل ایجاد شده است. سنگ آهن متولی اشتغال نیست و اگر استخدامی صورت گیرد بر اساس ضابطه خواهد بود و  با وضعیت فعلی شرکت در حال حاضر امکان استخدام میسر نیست.

رحیمی بافقی پیرامون پرداخت عوارض با بیان هزینه های بسیار دیگری که از شرکت سنگ آهن در حوزه های مختلف بهداشت و سلامت،بیمارستان،آموزش،مبلمان شهری،راه سازی و کمک به  ورزش،آموزش،حسینیه ها و مساجد و… می کند،گفت: شهرستان باید بداند اعتبارات و تملک دارایی آن در استان چقدر است و نسبت به دریافت اقدام کند.با توجه به اینکه عوارض ارزش افزوده استانی شده و سهمیه نسبت به ۲ سال گذشته ۳۵ درصد کاهش یافته است.

وی در بحث ورزش با تاکید بر اینکه ما متولی ورزش پرسنل شرکت سنگ آهن هستیم و سرمایه گذاری در این زمینه را به نفع شرکت می دانیم زیرا سبب کاهش هزینه های

درمان می شود،تصریح کرد: رویکرد ما این است که در بحث ورزش شهرستان دخالتی نکنیم و روی آن تاکید کردیم و مقرر شد در سال کمکی از سوی باشگاه فرهنگی ورزشی آهن به ورزش شهرستان صورت گیرد و در اختیار رئیس اداره ورزش و جوانان قرار گیرد تا هیئت ها از مدیر مطالبه کنند.

منبع :آفتاب بافق


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۱۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page