نشست اعضای هیئت ورزش های همگانی با مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 17 دی 1397
نشست اعضای هیئت ورزش های همگانی با مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق

اعضای هیئت ورزش های همگانی شهرستان بافق به همراه معاون فرماندار با مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی در دفتر مهمانسرای شهرک آهنشهر دیدار و در خصوص وضعیت ورزش همگانی و توسعه آن بحث و گفتگو کردند.

اعضای هیئت ورزش های همگانی شهرستان بافق به همراه معاون فرماندار با مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی در دفتر مهمانسرای شهرک آهنشهر دیدار و در خصوص وضعیت ورزش همگانی و توسعه آن بحث و گفتگو کردند.

نشست اعضای هیئت ورزش های همگانی شهرستان بافق با مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی عصر امروز در دفتر مهمانسرای شهرک آهنشهر برگزار شد.

در ابتدای این نشست طالعی معاون فرماندار ضمن تبریک انتصاب مدیرعامل و تشکر از حضور وی در این نشست، پیرامون اهمیت ورزش های همگانی و تلاش برای ترویج و توسعه آن در شهرستان بافق و جذب عموم مردم به این نوع ورزش تاکید کرد و اظهار داشت: .باید به ورزش های همگانی اهمیت داد و با برای برگزاری همایش های پیاده و تلاش در این زمینه نقشی موثر ایفا کنیم..

سپس هر کدام از اعضای هیئت ورزش های همگانی به معرفی و شرح وظایف خود پرداختند.

موفق قائم مقام هیئت ورزش های همگانی ضمن تبریک انتصاب مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی،خواهان همکاری و مساعدت وی به هیئت های ورزشی شد.

قاسم اکبری رئیس کمیته دوچرخه سواری با بیان اینکه دغدغه شرکت سنگ آهن ورزش پرسنل است و این موضوع به ورزش های همگانی برمی گردد، خواهان مساعدت و همکاری مدیر عامل شد و گفت: هزینه هایی که برای درمان می شود بیشتر از مبلغی است که برای ورزش صورت می گیرد.

ملاحسینی دبیر هیئت ورزش های همگانی نیز خواهان ارائه برنامه های ورزشی شرکت شد تا همراه با این مجموعه در امر ورزش و سلامت  پیش قدم باشند.

منصوریان نائب رئیس ورزش های همگانی نیز با اشاره به کلام رهبری که نشاط،سلامت،آمادگی و حوصله کار در سایه ورزش های عمومی و همگانی است،گفت: اکثر مردم شهرستان وابسته به شرکت سنگ آهن مرکزی بافق هستند و همسران آنان نقش مهمی در حفظ خانواده ایفا می کنند و بصورت مستمر نقش خانه داری را به عهده دارند که نیازمند برنامه ریزی مداوم در خصوص ورزش بانوان است.

وی در خصوص ورزش های همگانی بیان کرد: برای توسعه ورزش همگانی در سطح شهر می طلبد با لطف و عنایت مدیرعامل شرکت به ویژه باشگاه فرهنگی ورزشی آهن بتوانیم نقش موثری را در این زمینه ایفا کنیم.

سپس عباسی رئیس هیئت ورزش های همگانی شهرستان،همایش پیاده روی را مهمترین رشته در ورزش همگانی عنوان کرد که بودجه بالایی را به خود اختصاص می دهد و تمام تلاش فرماندار و معاون وی و نیز شهردار بافق برای پایداری و برگزاری این برنامه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: دیگر ورزش های شهرستان نیز نیازمند مربی،بودجه و سالن های ورزشی است که امیدواریم با حمایت مدیرعامل شرکت شاهد رونق و توسعه ورزش های همگانی باشیم.

در ادامه علی اکبر رحیمی بافقی با بیان وضعیت کنونی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق گفت: کمتر از ۳۰ درصد معادن بافق متعلق به شرکت سنگ آهن است و ۷۰ درصد دیگر متعلق به بخش های دیگر و یا دولت است. در خصوص معدن چغارت و سه چاهون صد درصد حق استخراج آن را داریم اما مالک آن نیستیم و باید سالیانه مبالغی را به عنوان حقوق مالکان به خزانه پرداخت کنیم و دیگر معادن که معتقدم مطلق به ما است،امکان دسترسی به آنان را نداریم.

وی با اشاره به دغدغه خود در خصوص تامین سنگ شرکت برای آینده،یادآور شد: سطح بالایی از اشتغال شهرستان در شرکت سنگ آهن انجام گرفته و عمده هزینه ای که از سوی معادن شهرستان در بافق انجام می دهد توسط این شرکت صورت می گیرد و به عنوان یک بافقی معتقدم نباید گذاشت هیچ مبلغی از بافق خارج شود اما شرکت سهامدارانی دارد که باید سود آنان را پرداخت کند.

رحیمی بافقی افزود: سعی می کنیم  تا هر گونه هزینه در بافق صرف شود که این مساوی با اشتغالزایی، رونق،توسعه و عمران است و این نکته را باید مدنظر قرار داد که مسئولان ارشد شهرستان باید کمک کنند تا این معادن به سنگ آهن داده شود یا بدنبال راه حلی جدی برای این موضوع باشند. با توجه به اینکه در سال ۱ میلیون تن سنگ به غیر از شرکت سنگ آهن از بافق خارج می شود و تاکنون کمتر ۲ درصد حق شهرستان را پرداخت کرده اند بلکه بعضاهیچ هزینه ای در بافق انجام نداده اند اما این دید نسبت به شرکت سنگ آهن وجود دارد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن با بیان اینکه تمام تمرکز کنونی شرکت سنگ آهن تامین خوراک است و در حالت خوش بینانه تنها چندسال دیگر میتوان از چغارت استخراج کرد،تصریح کرد: ما اکنون برای تامین مواد اولیه معدن دغدغه داریم که آیا ذخایر زیر زمینی مقرون به صرفه باشد یا نه تا با صرف هزینه از آنان استفاده کرد.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که برای بهره برداری از معدن  D19و آنومالی شمالی میشدوان صورت گرفته تا سنگ آهن نیز برای بهره مندی از آنان شریک باشد،اظهار داشت: این کاری جدی برای شرکت سنگ آهن است که اگر بخواهد این برند حفظ شوید باید تامین خوراک برای سال های آینده کند و این امر تنها با اتحاد همه مسئولان شهرستان امکان پذیر خواهد بود.چرا که ادامه حیات سنگ آهن به این موضوع است و تلاش می کنیم این دغدغه را رفع نماییم.

رحیمی بافقی افزود: کارخانه های جوار معدنی که در حال احداث است و یا در آینده به بهره برداری خواهد رسید نیاز اولیه آنان تامین خوراک است و با توجه به شروع مجدد تحریم ها به لح‌‌اظ اقتصادی به شدت تحت فشار مالی هستیم و باید تلاش کنیم در این شرایط حقوق پرسنل را به موقع پرداخت کنیم. علاوه بر این خریداران سنگ مجتمع های فولاد با توجه به چند مؤلفه دچار مشکل شده اند و اول بحث صادرات است که محدوده هایی دولت ایحاد کرده و دیگری بحث پیمان سپاری ارزی و سوم سیستم بانکی است که امکان عدم انتقال ارز را برای ما به وجود آورده و با توجه به طلبی که از دیگر شرکت ها داریم امکان وصول مطالبات وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: تمامی هزینه های شرکت برای پروژه های سنگ آهن و عمده آن برای گندله سه چاهون است.

مدیر عامل شرکت سنگ اهن در ادامه با اشاره به جلسه خود با اعضای هیئت مدیره باشگاه سنگ آهن،رویکرد اصلی شرکت را توجه به ورزش پرسنل عنوان کرد و گفت: بیش از ۶ هزار نفر نیروی شاغل در این مجموعه داریم و ما متولی ورزش پرسنل شرکت هستیم و باشگاه باید مشوق هایی را برای روی آوردن آنان به ورزش مد نظر قرار دهد.

وی اظهار کرد: شرکت سالیانه بالای ۴۰ میلیارد تومان هزینه درمان پرسنل می کند و یکی از اصلی آن در عدم ورزش می باشد که منجر به بروز بیماری های متعدد شده است.

رحیمی بافقی توجه به ورزش خانواده های پرسنل سنگ آهن را از دیگر برنامه ها دانست و گفت: در کنار ورزش پرسنل نیز خانواده های آنان را نیز مدنظر قرار دادیم تا برنامه ای وجود داشته باشد و آنان نیز از امکانات و زیر ساخت هایی موجود شرکت استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن در خصوص ورزش شهرستان بری جلوگیری از ایجاد تداخل با بیان اینکه ما متولی ورزش شهرستان نیستیم اما متفرقه هزینه هایی بسیاری برای ورزش به اداره ورزش و جوانان پرداخت شده ،تصریح کرد:  ۲ رویکرد در ورزش وجود دارد و آن پهلوانی یا قهرمانی است و از سویی اگر رویکرد ورزش پهلوانی باشد و قهرمانی نباشد آن کار نمود ندارد و نیز نمی توان تنها نگاه به رویکرد قهرمانی داشت. ورزش حتی اگر صرف دیدن آن باشد، زمینه را برای تشویق افراد به ورزش و جذب آن فراهم می کند وسبب کاهش آسیب های اجتماعی  می شود. معتقدم نگاه اعتدالی باید داشته باشیم و نباید توجه ما تنها معطوف به یک موضوع باشد. باید ورزشی را آورد که سبب تشویق افراد برای جذب به آن شود و برنامه ریزی برای هزینه ها نیز باید توسط باشگاه صورت گیرد.

وی با  اشاره به مراجعات بسیاری که برای بحث ورزش شهرستان می شود و هزینه های بسیاری که از سوی باشگاه صورت گرفته اما نتیجه مطلوب را نداشته است،گفت:  اولویت ما ورزش پرسنل شاغل شرکت است و البته به ورزش شهرستان هم توجه داریم وهر گونه کمک به اداره ورزش و جوانان و هیئت ها باید ضابطه مند باشد و سالیانه مبلغی از سوی باشگاه مصوب و به اداره ورزش و جوانان داده شود تا آن اداره در راستای سیاستهای خود بین هیاتها و باشگاههای شهر توزیع کند.

رحیمی بافقی یادآور شد: خدماتی چون در اختیار گذاشتن امکانات ورزشی و یا همانند مساعدت برای بحث زیر ساخت زمین چمن ورزشگاه تختی از سوی شرکت انجام می گیرد.

وی در خصوص برگزاری همایش پیاده روی به مناسبت دهه فجر ضمن اعلام آمادگی شرکت تاکید کرد: این امر باید با مشارکت دیگر معادن نیز انجام گیرد و ما نیز آمادگی داریم تا در حد توان مساعدت کنیم.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن در پاسخ به اظهارات معاون فرماندار پیرامون بحث خرید کارپردازها از بافق با اشاره به برگزاری جلسه با اصناف شهرستان بافق،بیان کرد:  در ۶ ماه اول سال جاری مبلغ ۱۴ میلیارد خرید مستقیم شرکت از بافق بوده است و بر این موضوع تاکید کردیم اما خود اصناف نیز باید جاذبه ای داشته باشند که نیاز به فرهنگ سازی دارد.

وی در بحث فضای سبز نیز عنوان کرد: با وجود آنکه به شدت تحت فشار هزینه تامین برای پروژه ها هستیم اما در این زمینه نیز برنامه داریم و سالیانه برای حفظ فضای سبز شرکت مبلغی ۹٫۵ میلیارد تومان به پیمانکار پرداخت می کنیم،به علاوه آنکه ۲ میلیارد تومان در استعلام های فضای سبز هزینه می شود.

رحیمی بافقی پیرامون میدان ورودی شهر بافق به نام غدیر با بیان اینکه عملیات زیرساختی آن تا دهه فجریا آخرسال اتمام می یابد،خاطر نشان کرد: آنچه که بر عهده شرکت سنگ آهن بوده انجام گرفته و زیر ساخت کار پایان یافته است  و ۴ برج نور میدان نیز خریداری شده و منتظریم پس از تکمیل،جلسه ای با فرماندار در خصوص فضای سبز آن برگزار شود.

مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page