همه سوالات خوانندگان”بافق فردا” و پاسخهای فرماندار بافق در نشست خبری

دسته: اخبار ویژه
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 16 بهمن 1397
همه سوالات خوانندگان”بافق فردا” و پاسخهای فرماندار بافق در نشست خبری

فرماندار شهرستان بافق در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران که بمناسبت چهلمین سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد به سوالات آنان پاسخ داد.

IMG_20190205_085739_689IMG_20190205_085738_067
فرماندار شهرستان بافق در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران که بمناسبت چهلمین سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد به سوالات آنان پاسخ داد.

در این بخش سوالات مطرح شده از سوی خبرنگار “بافق فردا” و پاسخ فرماندار را می خوانید.

IMG_20190205_085736_510
بافق فردا: با توجه به عدم توانایی دانشگاه آزاد بافق در پرداخت حقوق؛ چه برنامه ای برای آینده نظام آموزش عالی شهرستان بافق دارید؟

فرماندار بافق: معوقات سه ماهه پرداخت شده؛ با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد تبادل نظر و مذاکراتی داشتیم که امیدواریم در ماههای آینده چنین مشکلاتی رخ ندهد پیشنهاد می کنم دانشگاه آزاد واحد بافق از ظرفیت ها و امکانات اقتصادی در شهرستان و نیروی انسانی بیشتر استفاده کند و صرفا متکی بر اخذ شهریه نباشد.

بافق فردا: شاخص سلامت روانی بافق چیست؟ چه برنامه ای برای آن دارید؟آیا بودجه ای برای سال آینده در این خصوص در نظر گرفته شده است؟

فرماندار بافق: معاونت اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی و به تبع آن واحد شهرستانی نیز در شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایجاد شده و روی شاخصه های اجتماعی مطالعه و کار می شود.

IMG_20190205_085735_195IMG_20190205_085733_115IMG_20190205_085727_640


بافق فردا: با توجه به طوفانهای سالیانه در شهر، طرح و برنامه مسوولین مربوطه برای جلوگیری از گرد و خاک چیست؟

فرماندار بافق:سطح جنگل های دست کاشت افزایش یافته و می یابد؛ ضمنا توجه زیادی هم به چاه های کشاورزی اطراف شهر شده است.

بافق فردا: تعداد مراجعه به پلی کلینیک تامین اجتماعی چقدر است؟ آیا سهم این مرکز با توجه به اینکه قشر بزرگ کارگری را دارد نباید بیشتر باشد؟چه برنامه ای برای افزایش خدمات دهی دارید؟

فرماندار بافق: باید امکانات بیشتر شود؛ دو مرتبه برای استخدام پزشک آگهی شده ولی پزشکان ترجیح داده اند استخدام وزارت درمان و آموزش پزشکی شوند تا تامین اجتماعی. توافقاتی با دکتر نوری معاون درمان علوم پزشکی شهید صدوقی بمنظور پوشش پزشکان بیمارستان انجام شد.

IMG_20190205_085731_598
بافق فردا: نظرتون در خصوص پاتوق چیست؟

فرماندار بافق: پاتوق می تواند مثبت یا منفی باشد پاتوق های فرهنگی، ورزشی در سطح شهر نیز داریم پاتوق بستگی به اجزا و افراد دارد باید دید چه برنامه ای در آن اجرا می شود.

بافق فردا: آیا با توجه به نزاع های اخیر مرکز اورژانس اجتماعی تحلیل ها و هشداری صورت گرفته است؟

فرماندار بافق: اورژانس اجتماعی فعال است و بطور مرتب از رئیس اداره بهزیستی دعوت می شود تا در شورای تامین گزارش ارائه دهد. امسال شاخصه بافق نسبت به سال گذشته بهتر است.

بافق فردا: واگذاری معدن زاغیا به کجا رسید؟

فرماندار بافق: در تمام اسنادی که از این پس توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران منتشر می شود کسی که در واگذاری برنده شد ملزم به احداث کارخانه و صنعت جوار معدنی باشد.

بافق فردا: بحث تقسیمات کشوری در منطقه اریز با اردکان به کجا رسید، شما چه کار کردید؟

فرماندار بافق:پیگیری ها از طریق استانداری انجام و استانداری نیز از طریق وزارت کشور آن را پیگیری می کند؛ موضوع تقسیمات کشوری زمانبر است.

بافق فردا: بحث اصلاح جعلیات و تحریفات کتاب جغرافیایی استان شناسی به کجارسید؟

فرماندار بافق: از اداره کل آموزش و پرورش استان به دفتر مطالعات وزارت آموزش و پرورش اعلام شده اما لازم است یکی از کارشناسان آموزش و پرورش شهرستان تا مراحل چاپخانه این مبحث را پیگیری کنند.

بافق فردا: پیش بینی شما جهت تحقق برنامه طراحی شده راهبردی توسعه همه جانبه شهرستان بافق چگونه است؟

فرماندار بافق: ۱۷ اولویت از سند استخراج شده و مورد به مورد پیش می رویم حاضر هستم بخاطر گزارش میزان پیشرفت اهداف سند چشم انداز نشست خبری برگزار کنم.

بافق فردا:صورتجلسه صنایع جوار ریلی در آخرین جلسه مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان بافق به کجا رسید؟

فرماندار بافق:مصوبات را کارگروه پیگیری می کند اما در مجموع رضایتی از روند توسعه کارخانجات نداریم ؛ نماینده محترم هم پیگیر هستند امیدواریم در آینده اتفاقات خوبی رخ دهد.

بافق فردا: بعنوان فرماندار شهرستان عملکرد مدیر عامل فعلی شرکت سنگ آهن مرکزی را چگونه دیدید؟

فرماندار بافق: خوب است ولی آینده مشخص می کند. در حال حاضر؛ ارزیابی و اعلام نظر زود است.

بافق فردا: چرا جلسات عمومی کارگروه مطالبات مردمی در مسجد جامع برگزار نشد؟

فرماندار بافق: از دبیر کارگروه سوال کنید.

بافق فردا: برای واگذاری سهام شرکت سنگ آهن مرکزی به شرکت دالاهو توضیح دهید؟ آیا تعهدات ابلاغیه شانزده بندی وزیر رفاه، صورتجلسه ۹/۶/۹۳ در آن گنجانده شده است؟ چه تضمینی وجود دارد این شرکت به تعهداتی مثل دو درصد فروش معادن پایبند باشد؟

فرماندار بافق: وزیر اقتصاد و دارایی در جمعی متشکل از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر تعهد داد و بعد هم توسط سازمان خصوصی سازی صورتجلسه شد که قبل از هر گونه واگذاری تعهدات قبلی پیوست شود.

بافق فردا: ضمن تشکر از پیگیریهای موثر جناب عالی در خصوص تکمیل بزرگراه بافق یزد.لطفا بفرمائید با توجه به اینکه هزینه این بزرگراه بایست از ردیف بودجه های ملی هزینه گردد ولی بخشی از بودجه این از منابع داخلی شهرستان هزینه شده،آیا تضمینی وجود دارد این هزینه ها به شهرداری یا دهیاریها برگردد؟

فرماندار بافق: تمام بودجه ملی است ۶ کیلومتر آن را شرکت تهیه و تولید و سازمان ایمیدرو انجام با مبالغ ناچیزی که جمعا به ۱ میلیارد و پانصد میلیون تومان نمی رسد به شرکت پیمانکار طی صورتجلساتی قرض داده شده و بعد از اتمام پروژه به تدریج باز پس می دهد و صرف آسفالت جاده های دیگر می شود.

بافق فردا: آیا مافیای فولاد در بافق وجود دارد؟

فرماندار بافق: ما هم شنیده ایم ولی تا بحال تشخیص ندادیم که واقعا منظور از مافیا چه کسانی هستند؟ اراده و پیگیری بر هر مانع و مافیایی غلبه می کند.

بافق فردا: در خصوص معادن مکشوفه شرکت سنگ آهن مرکزی از سوی شرکت تهیه و تولید فرماندار به عنوان بالاترین رده شهرستان چه پیگیری های صورت داده است؟

فرماندار بافق :پیگیری متعددی انجام شده نامه هایی با امضای استانداران فعلی و سابق و مدیران صنعت، معدن و تجارت به وزرات صمت ارسال شده است.
هماهنگی خوبی بین مسوولین شهرستان بوده و هست و نحوه پیگیری ها را در واگذاری آنومالی شمالی و میشدوان دیدید.

بافق فردا: با توجه به پیگیری شما و سفر مدام مدیران کل به شهرستان بافق قولهایی که در این سفرها داده شد چقدر به سرانجام رسیده است؟

فرماندار بافق:قول هایی که داده شده مرور شود و تک تک آن را از ما بخواهید تا پاسخ دهیم‌.

بافق فردا: نیروگاه سیکل ترکیبی که چندین سال است کلنگ آن به زمین زده شده به کجا رسیده است؟

فرماندار بافق از کلنگ زنی آن اطلاع ندارم ولی آخرین پیگیری که به اتفاق اعضای شورای اسلامی شهر و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی انجام دادیم در شرکت مادر تخصصی تولید انرژی برق در کشور و نمایندگی استان یزد بود.
۲ سال پیش شرکت سرمایه گذار کره ای وارد و مطالعات کامل شد.تامین راه دسترسی،آب و زمین مورد نیاز انجام اما ابتدای امسال انصراف داد.
اخیرا یک شرکت داخلی در هفته گذشته اعلام آمادگی کرده که سرمایه گذاری کند.

بافق فردا: چرا همیشه بافق در ردیف آخر بودجه های استان است و فرمانداری برای ارتقا آن چه کاری انجام داده است؟

فرماندار بافق: در ردیف آخر که نیست؛ اما در بخش تملک داراییها جایگاه بهتری باید داشته باشد. اقدامت زیادی شده که آخرین آن دعوت از رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و بازدید از اماکن اداری و فضای آموزشی محلات محروم شهر بود.

بافق فردا:چند مدیر دستگاهها اجرایی غبربومی هستند و مرتب در جاده بافق یزد تردد دارند چه اقدامی در این خصوص می شود؟

فرماندار بافق: ۹۵ درصد مدیران ساکن هستند دو نفر باقیمانده نیز قول دادند تا تکلیف آنها با دستگاه استانی در سال آینده مشخص شود.

بافق فردا: آیا از پیشرفت صنعت ریلی راضی هستید؟

فرماندار بافق :احداث کارخانجات تعمیر واگن و لکوموتیو جزو تقاضاها و پیگیری های ماست.
دستگاههایی که از آنان استعلام کردند زودتر جواب دهند.

بافق فردا:طرح یوز در اسارت به کجا رسید؟

فرماندار بافق: پیشنهاد به اداره کل محیط زیست داده شد اداره کل نیز اعلام کرد در صورتی که یک متقاضی و سرمایه گذار اعلام آمادگی کند حاضر هستند در بافق انجام دهند.
یک متقاضی در یک شهرستان دیگر استان قبول کرده که ۱۶ میلیارد تومان تامین اعتبار اولیه را تامین کند.

بافق فردا: طرح های اصلی و اولویت دار سال ۱۳۹۸ که بصورت ماندگار است چیست؟
فرماندار بافق: تکمیل راهها سیروس آباد، بهاباد_ بافق و بافق – نوق. توسعه و ایجاد صنایع جوار معدنی جدید؛ ضمنا امیدوارم در حوزه ریلی شاهد اتفاقات جدید باشیم

بافق فردا: شنیده شده است شرکت توسعه عمران متشکل از برخی روسای ادارات است آیا تایید می کنید ؟

فرماندار بافق:اعضا هیئت مدیره را خود اعضاء که مردم هستند، مشخص کرده اند. می توانند آنها را تغییر دهند.

بافق فردا: هر زمان در خصوص مرزهای بافق و شهرستان های دیگر از جمله اردکان سوال می شود جواب فقط کلمه پیگیری است چه زمانی قرار است نتیجه بخش باشد؟

فرماندار بافق:ما همواره و در همه جا از حق بافق دفاع می کنیم؛ معمولا موضوع تقسیمات کشوری زمانبر است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۹۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page