بازدید گروه نظارت و ارزیاب معادن سازمان جنگلها و مراتع کشور از فعالیت های مشارکتی معادن بافق

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 16 بهمن 1397
بازدید گروه نظارت و ارزیاب معادن سازمان جنگلها و مراتع کشور از فعالیت های مشارکتی معادن بافق

مسئول و كارشناس گروه نظارت و ارزياب معادن از دفتر حفاظت و حمايت سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري كشور بهمراه رييس اداره حفاظت و حمايت اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان يزد و رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان بافق از فعاليت هاي مشاركتي معادن شهرستان بافق بازديد كردند.

مسئول و کارشناس گروه نظارت و ارزیاب معادن از دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور بهمراه رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد و رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق از فعالیت های مشارکتی معادن شهرستان بافق بازدید کردند.

در این بازدید که با حضور مسئول و کارشناس گروه نظارت و ارزیاب معادن از دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور بهمراه رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد صورت گرفت، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق توصیحاتی درخصوص فعالیت های مشارکتی شرکت های معدنی این شهرستان در انجام پروژه های اجرایی این اداره بصورت پاورپوینت ارائه داد.

کمال کریمی تعامل شرکت سنگ آهن مرکزی را در انجام ساخت تفرجگاه وحشی بافقی ( بیشه در) را بسیار خوب برشمرد و اظهار داشت: این اداره با طراحی پارک وحشی بافقی در جنوب شرقی شهرستان و ابتدای جاده بهاباد با مساحت ۵۰ هکتار اقدام به احداث پارک نموده و به پیمانکاری سنگ آهن ایران- بافق اجرایی کردند که تاکنون روند رو به رشد خوبی داشته است.

کریمی اضافه کرد: برای تفرجگاه عملیات پارک سازی تاکنون از ۳۰ هکتار فضای سبز پیش بینی شده در طرح، برای ۱۰ هکتار آن انجام شده است و اتصال پارک به خط انتقال فشار قوی و ایجاد روشنایی توسط ۳ برج نور LED، تسطیح جاده های داخلی پارک، ساخت مخزن ذخیره آب ۵۰۰ مترمکعبی، آبگیری مخزن و رفع عیوب مخزن با چسب بتن وواتراستاپ، انتقال باکس های رمپ ورود و خروج به محل پارک و باکس گذاری، شروع عملیات جاده سازی ورودی اصلی جهت ایجاد رمپ ورود و خروج، زیرسازی و آسفالت میدان ورودی پارک و جاده اصلی در محدوده پارک بمیزان ۱۰ هزار مربع، احداث راه های دسترسی به پیرامون پارک با رعایت استانداردهای راه سازی، جابجایی فیبر نوری جهت ایجاد پل زیرگذر، احداث سرویس بهداشتی ۵۰ مترمربع، احداث ۸۰۰ مترمربع نهالستان، غرس نهال، آبیاری و مراقبت از عرصه های نهالکاری به وسعت ۳ هکتار ، تعبیه ۲۲ آلاچیق ، ایجاد زمین جهت اسکیت، پارک بازی کودکان، نصب وسایل ورزشی، نصب نیمکت، آبخوری و جدول گذاری مسیرها از دیگر اقدامات انجام شده تاکنون بوده است.

این مقام مسئول از پروژه مشارکتی احداث بند خاکی روستای شادکام سخن گفت و تصریح کرد: با احداث بند خاکی روستای شادکام، سفره‌های آب زیرزمینی تغذیه، پوشش گیاهی افزایش و سیلاب‌های مخرب منطقه مهار خواهد شد.

کمال کریمی گفت: از دیگر فعالیت های مشارکتی معادن شهرستان بافق برداشت رسوبات انباشته شده پشت بندهای خاکی احداثی است.

وی اظهار داشت: هر ساله مقدار زیادی رسوب در مخزن بند خاکی انباشته شده و در مواقع کم آبی، رسوبات پشت سد بصورت شن های روان حرکت نموده و کشاورزی و زندگی مردم محلی را مختل می نماید.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق اجرای عملیات رسوب برداری را در حفظ منابع آب و خاک و نفوذ بیشتر آب به سفره های زیرزمینی مؤثر دانست.
در پایان گروه ارزیاب از پروژه های مشارکتی انجام شده بازدید کردند.

IMG_20190205_130710_356IMG_20190205_130707_911IMG_20190205_130706_227


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۴۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page