نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:پیمانکار جدید فولاد بافق کار را از پیمانکار قبلی تحویل می گیرد /افزایش یک نماینده به حوزه انتخابیه مهریز در صورت تصویب صحن مجلس

دسته: اخبار ویژه , نماینده مردم بافق در مجلس
۳ دیدگاه
جمعه - 19 بهمن 1397
پیمانکار جدید فولاد بافق کار را از  پیمانکار قبلی تحویل می گیرد /افزایش یک نماینده به حوزه انتخابیه مهریز در صورت تصویب صحن مجلس

نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی از رفع بخشی از موانع احداث فولاد بافق خبر داد و گفت: از هفته آینده پیمانکار جدید کار را از پیمانکار قبلی که سالها بود کاری انجام نمی داد تحویل می گیرد.

IMG_20190208_194716_652IMG_20190208_194705_418

نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی از رفع بخشی از موانع احداث فولاد بافق خبر داد و گفت: از هفته آینده پیمانکار جدید کار را از پیمانکار قبلی که سالها بود کاری انجام نمی داد تحویل می گیرد.

نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی از رفع بخشی از موانع احداث فولاد بافق خبر داد و گفت: از هفته آینده پیمانکار جدید کار را از پیمانکار قبلی که سالها بود کاری انجام نمی داد تحویل می گیرد.

محمدرضا صباغیان بافقی در حاشیه نمازجمعه این هفته در جمع نمازگزاران بافقی به احداث فولاد ابویی بعد از ۸ سال کش و قوس اشاره و عنوان کرد: روزانه مشکلات این مجتمع پیگیری می شود ولی مافیای فولاد نمی خواهند و نمیگذارند که چنین صنایع جوار معدنی در بافق احداث شود. ۱۴ بار نامه معرفی وام از بانک ملت به صندوق توسعه ملی با ایراداتی بازگشت خورده است.

وی گفت : احداث فولاد در بافق وضعیت این شهر را دگرگون میکند قول و وعده نمی دهم اما پیگیری می کنم . وامی که امروز برای احداث فولاد بافق در نظر گرفته شده سرمایه گذاری بزرگی می باشد

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نقاط قوت نظام را استقلال سیاسی، قدرت دفاعی و نظامی با رهبری مقتدر دلسوز و تاثیرگذار در منطقه دانست .

وی همچنین به بحث ضعف در اجرای عدالت اجتماعی، اختلاس، سوء استفاده، ضعف بر امور، کمتر توجه کردن به امور کارشناسی، لابیگری و زد و بند در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه کشور دچار چنین مشکلات عمده ای نیز شده است.

وی به مهمترین مشکل کشور اشاره کرد و یادآور شد: چرا بعد از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی اقتصاد کشور با تحریم دچار بحران و تزلزل می شود؟!!!

وی افزود: امروز به طور واضح می گویم در کشور التزام به قانون و احترام به آن ارزش لازم را ندارد زیرساخت و مشکلات روی بستری از عدم توجه به قانون قرار گرفته و تا این مشکل حل نشود مسائل دیگر نیز حل نخواهد شد.

صباغیان بافقی متولی احترام به قانون را مجلس عنوان کرد و ادامه داد: اساس مجلس شورای اسلامی قانونگذاری و نظارت است که در هر دو موضوع لنگ می زند.

وی اختلاس، رانت خواری، سوء استفاده و…را فرآیند عدم توجه مجلس به قانون دانست و تصریح کرد: تا زمانیکه نگاه تغییر نکند امکان اصلاح در امور اقتصادی و غیره نیست و در کنار وضعیت دشمنی به نام آمریکا که می‌خواهد به استقلال کشور ضربه بزند بر شدت آن می افزاید.

رئیس مجمع نمایندگان استان در بخش دیگری از سخنان خود به عدم اجرایی شدن قانون آمایش سرزمین ها اشاره و خاطر نشان کرد: نمایندگان خود قانون را تصویب ولی متاسفانه بعضاً با لابیگری و فشار به مسئولین و وزرا باعث انحراف در اجرای آن می شوند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه نمایندگان پاسبان قانون هستند عنوان کرد: زمانیکه قوانین توسط نمایندگان مردم زیر پا گذاشته می شود وزرا نیز که از همین قماش هستند درصدد بی توجهی به قوانین مجلس بر می آیند و اینجاست که نظارت‌ها ضعیف و مشکلات بروز پیدا میکند.

وی بیان کرد: ۳۸ درصد بودجه سال جاری بر اساس قوانین اجرا شده و ۶۲ درصد مابقی یا کامل اجرا نشده و یا خلاف مصوبات صورت گرفته است.

صباغیان بافقی با اشاره به اینکه بعضاً برخی از اعتبارات با لابیگری جابجا می شود گفت: نماینده ای که درگیر روزمرگی می شود از مسوولیت اصلی خود فاصله می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بی قانونی در کشور و واگذاری شرکت گردشگری که در ۲۱ استان نمایندگی داشته اشاره کرد و افزود: این شرکت با ۱۰۲ میلیارد تومان واگذار شد در حالیکه فقط یک قطعه زمین آن در اصفهان ۳۰۰ میلیارد تومان ارزش داشته است حال سوال اینجاست چرا نماینده مردم نباید در چنین مواردی به بیت المال که حق مردم است ورود نماید؟

صباغیان ادامه داد: ۲۹۰ نماینده که نگهبان پول و نیرو هستند کار اصلی خود را رها کرده و کمتر نظارت می کنند و پول نیرو و امکانات که در دست قوه مجریه است نظارت نمی شود.

نماینده بزرگترین حوزه جغرافیایی انتخابیه کشور با اشاره به فرمایشات امام خمینی مبنی بر اینکه که اصلاح مجلس شورای اسلامی اصلاح کشور است عنوان کرد: اصلاح در مجلس نیست دولت های چپ و راست همه تقصیرها را ندارند اگر قوانین در کشور درست اجرا میشد و نظارت مجلس به خوبی صورت می گرفت تخصیص اعتبار نیز با مشکل روبرو نبود.

وی در ادامه به ۲۸ مرتبه شکسته شدن خط انتقال آب زاینده رود اشاره و خاطر نشان کرد: در مجلس تذکر دادیم خط آب و آهن پیوسته به هم هستند و باید مورد تعرض قرار نگیرند و انعکاس خوبی در جامعه ندارد و باید جلو آن گرفته شود.

نماینده مردم بافق به ابزار نماینده نیز اشاره ای کرد و یادآور شد: ۱۹ طرح به مجلس ارائه، ۱۵۰ تذکر شفاهی و بیش از ۱۰۰ سوال از وزرا داشته ام.

وی همچنین به همسان سازی حقوق شاغلین و بازنشستگان اشاره ای کرد و گفت: افزایش ۴ برابری حقوق

مستمری بگیران در کمیته امداد و بهزیستی نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

صباغیان با بیان اینکه حدود ۲۶ مرتبه به طور میانگین به هر شهر و روستای حوزه انتخابیه سر زده ام گفت: کارگروه توسعه در مرکز هر شهرستان حوزه انتخابیه با حضور ائمه جمعه، شوراهای اسلامی، فرمانداران و شهرداران ایجاد شده است .
برگزاری ۱۰۰ جلسه با مسوولین استان و استانداران، ۱۰۰ جلسه با وزرا و معاونین وزرا داشته ام و بیش از ۵۰۰ دستور از وزرا اخذ شده است .

وی به گستردگی حوزه انتخابیه نیز اشاره کرد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته در کمیسیون شوراها یک نماینده به حوزه انتخابیه مهریز اضافه شده است که منتظر رای مجلس هستیم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از همراهی مسوولین شهرستان عنوان کرد: ۴۳ کیلومتر از جاده بافق – یزد زیرسازی، پل سازی و آسفالت آن به پایان رسیده است.

وی پیگیری تخصیص دو درصد عوارض عمران و آبادانی برای معادن بافق، اخذ امتیاز برای منطقه ویژه اقتصادی که امیدواریم شورای نگهبان آن را تایید کند، پیگیری احداث خط راه آهن بافق- شاهرود، تکمیل جاده بافق- زرند، رفع مشکلات تیلاپیا، تامین پزشک متخصص، اختصاص بعضی از تجهیزات با بیش از ۴ میلیارد اعتبار برای آبخیزداری گود گوار، اختصاص یک دستگاه ماشین برای آب و فاضلاب، اخذ دستور برای ساخت ۲۰ قطعه زمین کمیته امداد و اخذ مجوز ایجاد دانشگاه فنی حرفه‌ای و موارد دیگر را از جمله فعالیت ها و عملکرد خود در این مدت برشمرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۸۱
برچسب ها:
دیدگاه ها
پشیمان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 20 بهمن 1397 - 8:40 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

خسته نباشند واقعآ

سبزواری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 23 بهمن 1397 - 11:57 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

س جناب اقای صباغیان ضمن تشکر پیگیرسرزمین ومعادنی که فرماندار بومی بافق اقای …به اردکان بذل وبخشش کردن باشید وعوامل پشت پرده انرا افشاه نماهید

عسکری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 12 اسفند 1397 - 7:49 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام ودست مریضا نبایدناامیدبود زمان امتحان است مسلمان وانسان بودن از آتش کف دست گرفتن سخت تراست انشاالله خداوند مارا به خودمان بامگذارد

You cannot copy content of this page