فاطمی زیستن مهم تر از عزاداری فاطمیه است

دسته: مقالات
یک دیدگاه
جمعه - 19 بهمن 1397

حضرت فاطمه«س» نزدیک ترین نسبت با رسول مکرم اسلام«ص» رادارد.وی یگانه دخت نبی اکرم است که با بشارت خداوند کوثر ولایت لقب گرفت و نسل مطهر نبوی از طریق او ادامه یافت و مقام امامت از دامان پاک او سلسله جنبان عالم خلقت گردید.
در شان و منزلت زهرای مرضیه «س» نه قلم قدرت نوشتن دارد و نه وصف این فراقهرمان زن در سخن می گنجد اما باید از سیره و روش آن حضرت در زندگی تاسی جست و انسانیت وحق جویی و مهرطلبی وی را به نسل امروز که در تلاش برای هویت سازی است معرفی کرد. باید جامعه را بیشتر با سیره فاطمی و فاطمی زیستن آ گاه کرد. بدانیم فاطمه زنی نشسته بر دستاس با رنج ها و مرارت ها و فقط بانوی پهلوی شکسته که بارها برایمان تکرار شده  ودر مظلومیت وی مراثی گفته شده نیست بلکه وی زنی روشنفکر به معنای واقعی است که سه چیز را از این دنیا ی فانی بیشتر دوست دارد:تلاوت قرآ ن،نظر به چهره رسول الله «ص» و بخشش در راه خداوند.
باید مسیر زند گی و اهدافمان را با نوای فاطمی همساز و همراه کنیم و برای رسیدن به این همنوایی دفتر زندگی حضرت «س» را با تعمق و ژ رف اندیشی تورق زنیم تا با گوشه هایی از زندگانی بانوی  برگزیده خلقت در نمایه های مختلف آ شنا شویم چه به عنوان دختری دلسوز که ملقب به «أمّ أبیها » گر دید و چه به عنوان همسری از خود گذشته و مادری مهربان.
باید اندیشه های فاطمی به عنوان یک ضرورت در جامعه امروز ما نهادینه شود جامعه‌ ای که آستانه تحملش دربرابر سختی ها و رنج ها بسیار پایین آمده و صبر و شکیبایی حلقه مفقوده زندگی ما گردیده و بدانیم برای فاطمی بودن تنها گریه کردن در مظلومیت حضرت «س» کافی نیست بلکه اندیشه فاطمی با عمل به گفتار حضرت فاطمه(س) باید در جامعه احیاء‌شود .
«خواستم بگویم، فاطمه دختر خدیجه بزرگ است، دیدم فاطمه نیست
خواستم بگویم، که فاطمه دختر محمد است. دیدم که فاطمه نیست
خواستم بگویم، که فاطمه همسر علی است. دیدم که فاطمه نیست
خواستم بگویم، که فاطمه مادر حسنین است. دیدم که فاطمه نیست
خواستم بگویم، که فاطمه مادر زینب است. باز دیدم که فاطمه نیست
نه، این‌ها همه هست و این‌همه فاطمه نیست .
 فاطمه فاطمه است »
دکتر حسین ارجمند


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 21 بهمن 1397 - 9:17 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام .ضمن تایید مرقومه جناب دکتر ارجمند.تنها گریه کردن در مظلومیت حضرت زهرا (س )کافی نیست .بلکه اندیشه فاطمی باعمل به گفتار حضرت فاطمه (س) باید در جامعه احیائ شود.ولی باید پذیرفت که سیره اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام در انجام این وظیفه خطیر (احیائ اندیشه فاطمی )با تشکیل مجالس عزاداری وبیان فرمایشات آنحضرت پیگیری شده وماهم باید دنباله رو ی آنهاباشیم.اللهم وفقنا لما تحب وترضا

You cannot copy content of this page