بازنشستگان فولاد از هرگونه خصوصی سازی برائت دارند

دسته: صنعت و معدن
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 1 اسفند 1397

نماینده کانون‌های معدنی و فولاد کشور گفت: دولت باید بازنشستگان را از بودجه دولتی برخوردار کند چرا که هنوز هم دولتی هستند چرا که هیئت امنای این صندوق وزرا و مسئولین دولت اند.

مجتبی احمدی در گفت و گو با خبرنگار ما – منطقه اصفهان، اظهار کرد: صندوق فولاد از ابتدا دولتی بوده اما امروز همه تلاش می‌کنند که آن را غیر دولتی قلمداد کنند، همانطور که همه می دانند شرکت های وابسته به شرکت ملی فولاد ایران امروز توسط سازمان توسعه و نوسازی صنایع و معادن ایران آن اداره می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت هایی مانند فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه، معادن ذغال سنگ کرمان، معادن ذغال سنگ شاهرود، سنگ آهن بافق و سنگ آهن گل گهر کاملا دولتی بوده‌اند و دولت آن ها را اداره می کرد، اما بر اساس اصل ۴۴، دولت واحدهای یاد شده را به بخش های خصوصی واگذار کرد.
نماینده کانون‌های معدنی و فولاد کشور تصریح کرد: کسور شاغلان آن روز این واحدها را دولت در طرح های توسعه و تکمیلی خود استفاده کرد، ولی امروز دولت به وظیفه قانونی خود عمل نمی کند و این صندوق را غیر دولتی قلمداد می‌کند، بر این اساس این صندوق را از برخورداری بودجه دولتی محروم و حقوق آنان را از جداول غیر دولتی بودجه سال پردخت می‌ کند که ظلمی مضاعف براین خادمان عزیز است.
احمدی با بیان اینکه کارکنان فولاد همچنان خود را دولتی می دانند،  گفت: بازنشستگان از هرگونه خصوصی سازی برائت دارند همانطور که دولت کسورات را در بخش های مورد لزوم خودش استفاده کرد امروز باید همچنان بازنشستگان را از بودجه دولتی برخوردار کند چراکه هنوز هم دولتی هستیم به این دلیل که هیئت امنای این صندوق وزرا و مسئولان دولت اند.
وی در خصوص آیین نامه استخدامی فولاد ایران تاکید کرد: واحدهای اصلی مانند ذوب آهن، فولاد خوزستان و… براساس آیین نامه استخدامی فولاد ایران،  وظیفه آنها تامین بیمه بازنشستگان، پرداخت عیدی، بیمه عمر و حوادث و خدمات آن شرکت است که متاسفانه در مجموعه این واحدها ذوب آهن اصفهان با بی مهری و کم توجهی به قانون، بازنشستگانش را از حقوق قانونی خود محروم ساخته و قراردادهایی برای وظایفش با شرکت های بیمه منقعد کرده که وظیفه خود را به دوش بازنشستگان انداخته است.
نماینده کانون‌های معدنی و فولاد کشور، خاطرنشان کرد: بازنشسته‌ای که امروز یک میلیون و هشصد هزار تومان حقوق می‌گیرد از این ظلم بالاتر که در کهولت و فرسودگی و بیماری وظیفه های سنگین به دوششان بیندازند، امید است که ذوب آهن اصفهان به وظیفه خود توجه و به حق بازنشستگان رسیدگی کند.
ایسنا

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۷۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page