شهردار بافق:طراحی عالمانه یکی از مؤلفه‌های زیست پذیری شهرها است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 5 اسفند 1397
طراحی عالمانه یکی از مؤلفه‌های زیست پذیری شهرها است

شهردار بافق گفت: برای زیست‌پذیر شدن شهرها باید در خصوص طراحی شهرها عالمانه اندیشید و از تمام ظرفیت‌های علمی و دانش در مباحث شهرنشینی استفاده کرد.

شهردار بافق گفت: برای زیست‌پذیر شدن شهرها باید در خصوص طراحی شهرها عالمانه اندیشید و از تمام ظرفیت‌های علمی و دانش در مباحث شهرنشینی استفاده کرد.
سید علی نوروز زاده در حاشیه نهمین نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی اظهارکرد: شورای شهر و شهرداران باید تغییرات در طراحی شهرها را بپذیرند و خودشان را در مسیر علم و دانشی که از سوی مراکز علمی، پرژوهشی و دانشگاهی برنامه‌ریزی شده، قرار دهند تا زیست‌پذیری و توسعه پایدار شهرها اتفاق افتد.
وی افزود: مشارکت شهروندان یکی دیگر از مؤلفه‌های اصلی برای زیست پذیری شهرها است، بنابراین باید شهروندان را با تفکر مدیریت شهری همسو کرد که تحقق این مهم، در گرو جلب اعتماد شهروندان است.
شهردار بافق با بیان اینکه شهر ایده‌آل شهری است که شهروندان آن بتوانند زندگی توأم با آرامش داشته باشند و بتواند نیازهای تمام گروه‌های انسانی را برآورده کند و شهری انسان محور باشد، اظهار کرد: شهر ایده‌آل مؤلفه‌های متعددی همچون حفظ محیط زیست، حفظ طبیعت، نگهداشتن زیرساخت های شهری برای نسل آینده دارد.
نوروز زاده ادامه داد: در شهرداری بافق بر روی چند موضوع تلاش شده تا به ایده آل‌ها دست پیدا کنیم، یکی از موارد مباحث زیست محیطی و فضای سبز شهری است که زیرساخت آن را با جداسازی آب فضای سبز از آب شرب انجام دادیم.
وی با بیان اینکه شهر بافق اولین و تنها شهر استان کویری یزد است که صد در صد شبکه آب شرب را از آب فضای سبز جدا کرده تا برای گسترش فضای سبز گام بردارد، تصریح کرد: استفاده از گونه‌های مقاوم با اقلیم شهر بافق باعث شده سرانه دو برابری فضای سبز را در کمتر از پنج سال شاهد باشیم.
شهردار بافق گفت: بسترسازی برای حرکت مردم بدون خودرو از دیگر اقدامات انجام شده در شهر بافق است که با افزایش مسیرهای دوچرخه و ایجاد یک شبکه به هم پیوسته محقق شده تا فضای امنی برای تردد شهروندان به وجود آید.
وی با اشاره به احداث اکوپارک آبشار بافق، گفت: این اکوپارک به تایید کارشناسان، یکی از بزرگترین اکوپارک‌های سطح کشور است که تاکنون بخش های مهمی از آن همچون فضای سبز، باغ گیاهان دارویی، مسیرهای دوچرخه سواری، پارک گام و فضاهای ورزشی و استراحت اجرا شده است؛ البته استفاده از عناصری مثل سنگ، چوب و گیاهان بومی منطقه و خانواده محور بودن، از ویژگی‌های مهم این اکوپارک در یزد است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page