ورزش زیبای باستانی پهلوانی زورخانه ای در پارک آبشار بافق

دسته: ورزشی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 7 فروردین 1398

هرسال در ایام عید نوروز هیئت پهلوانی و زورخانه ای با همکاری شهرداری بافق درپارک آبشار به اجرای حرکات ورزش پهلوانی و زورخانه ای درجمع مردم بافق ومهمانان نوروزی که ازسایرنقاط کشور به این شهر تشریف میاورند می نماید.

امسال نیز در کنار برنامه های بسیار خوبی که شهرداری برای فراغت مردم و میهمانان در نظرگرفته است ورزش پهلوانی نیز جزو برنامه هایی است که از ابتدای سال جدید تا شانزدهم هر شب در پارک آبشار برگزار می گردد.

 عزیزالله عباسیان رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای بافق که امشب درجمع ورزشکاران نوجوان زورخانه رحیم هدایت در پارک آبشار حضور یافته بود در گفتگو با خبرنگار “بافق فردا” گفت: هدف ما از برگزاری این مراسم درجمع و عموم این است که جوانان و نوجوانان را تشویق نماییم تا به این ورزش که یک ورزش باستانی و ایرانی می باشد روی بیاورند.

عباسیان ورزش زورخانه ای را نوعی عبادت دانست و ادامه داد:  وقتی وارد زورخانه می شوید باید وضوداشته باشید و با وضو‌ وارد شوید و از ابتدای ورود به گود تا خاتمه همه صلوات بر محمد(ص)و خاندان آن حضرت است دیگر اینکه ورزشکار زورخانه ای هرگز به کسی ستم نمی کند بلکه مخالف با ظلم است و سعی می کند همواره متین و با اخلاق باشد و به افراد ضعیف کمک کند. بنابراین می بینید که این کار جز عبادت نیست.

عباسیان درخاتمه ضمن تبریک سال نو به همه مردم با ایمان ودارالشجاعه بافق از کلیه مسئولین که با تلاش خود زمینه را برای ورزش،تفریح و رونق گردشگری فراهم کرده اند تشکر کرد.

IMG_20190327_223550_364

IMG_20190327_223553_768


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۲۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page