نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی:مافیای فولاد برای جلوگیری از احداث کارخانه جوار معدنی فولاد بافق با شکست روبرو شد

دسته: اخبار ویژه , نماینده مردم بافق در مجلس
یک دیدگاه
یکشنبه - 1 اردیبهشت 1398
مافیای فولاد برای جلوگیری از احداث کارخانه جوار معدنی فولاد بافق با شکست روبرو شد

نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی گفت: مافیای فولاد که که سالها مانع احداث کارخانه و ایجاد چرخه فولاد در بافق بود شکست خورد.

نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی گفت: مافیای فولاد که که سالها مانع احداث کارخانه و ایجاد چرخه فولاد در بافق بود شکست خورد.

محمدرضا صباغیان نماینده مجلس در گفتگوی تلفنی با خبرنگار” بافق فردا” ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت ولیعصر (عج) با اشاره به اینکه کلنگ طرح فولاد ابویی حدود ۱۰ سال پیش به زمین خورد اظهار داشت: پس از واگذاری این طرح به بخش خصوصی عملا کار ساخت تعطیل و مافیای فولاد و کسانی که نمی خواستند در این شهرستان معدنی کارخانه فولاد هم داشته باشد مانع احداث و راه اندازی آن شدند.

وی با بیان اینکه به منظور رفع مشکلات مجوز، خوراک و زیرساخت ها بویژه تسهیلات برای فولاد ابویی دهها جلسه با وزیر، معاونین، مسئولان کشوری و استانی برگزار شد که در جلسات با وزرا و مسئولین صنعتی و معدنی همیشه تقاضاها و مشکلات همه حوزه و شهرستانها مطرح می‌شده است از جمله این فولاد عنوان کرد: سرانجام مشکل وام و مجوز حل و از دو ماه گذشته تجهیز کارگاه آغاز شده است.

صباغیان از اجرای کار عملیاتی فولاد ابویی از شنبه همین هفته خبر داد و تصریح کرد : عملیات ساخت گندله و کنسانتره آن نیز طی چند ماه آینده شروع می شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد اتمام این طرح را ایجاد تحول بنیادین و اساسی در منطقه عنوان و خاطر نشان کرد: برخی در این مدت سنگ اندازی های فراوانی داشته و همواره در افکار عمومی می دمیدند و می نوشتند که کار اجرایی شروع نخواهد شد ولی به خواست خدا با پیگیری‌های سرسختانه و همکاری همه مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی به ویژه استاندار این کار عملی شد.

نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مافیای فولاد برای جلوگیری از احداث کارخانه جوار معدنی فولاد در بافق شکست خورد تصریح کرد:با پیگیری ها،جلسات متعدد و بارها تذکر کتبی و شفاهی در مجلس سرانجام کسانی که برای منافع خویش این شهرستان را خوراک کارخانه های خود در دیگر شهرها به استان ها می دیدند شکست خوردند و مسیر قانونی اخذ مجوزها و تسهیلات انجام شد.

وی یادآور شد: توجه به حضور بخش خصوصی در سرمایه گذاری معدنی این شهرستان بحث سرمایه گذاری در بافق خودبخود حل خواهد شد و از قطب معدنی به صنعتی تبدیل می شود همانطوری که بحمدالله با شروع به کار شرکت مبین در معدن سرب و روی مهریز که بزرگترین معدن خاورمیانه و دومین معدن بزرگ سرب و روی دنیا می باشد تحول عظیمی در چند سال آینده در استان به ویژه مهریز اتفاق خواهد افتاد.

صباغیان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از همکاری خوب سرپرست شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_بافق که باند دوم بافق- بهاباد را شروع نموده و در این زمینه مسئولین شهرستان و استان نیز همکاری لازم را داشتند با احداث راه نایبند بهاباد کریدور شرق به غرب دهها کیلومتر نزدیکتر خواهد شد، اعلام کرد: در زمینه گندله بهاباد که مشکل آب داشت نیز سال گذشته در اسفند ماه جلسه ای با وزیر نیرو داشتیم و مقرر شد مشکل آب آن نیز حل شود.

وی به موضوع افزایش سهمیه بلیت قطار شهرستان بهاباد هم اشاره کرد و گفت: مکاتباتی برای افزایش سهم بلیت قطار بهاباد از دو سال قبل انجام شد و در حال حاضر دو کوپه برای مسافران از بهاباد به سمت مشهد در نظر گرفته شده است که دومین کوپه آن نیز جدیداً دستور داده شد.

نماینده مجلس در شورای اسلامی عنوان کرد: سال گذشته اعتبارات بسیار خوبی برای بخش بهداشت و درمان بیمارستان شهرستان ابرکوه اخذ شده و سی تی اسکن آن در مرحله خرید می باشد.
راه آهن یزد- اقلید که از ابرکوه می گذرد با اعتبارات سال گذشته تقریباً رو به پایان است و قرار است جلسه ای با فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا داشته باشیم تا درصد باقی مانده نیز حل شود.

وی به ساخت مدرسه ای در شهرستان مهریز نیز اشاره کرد و گفت: طی بازدید هفته گذشته از یکی مدارس این شهرستان که مدرسه ای فرسوده و تخریبی بود این موضوع به اطلاع وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش مجلس رسید که وزیر در کمیسیون دستور داد تا مشخصات مدرسه ارسال شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر شخصا دستور داد اعتبار برای آن اختصاص یابد تصریح کرد: طبق دستور وزیر مقرر شد ظرف یکی دو هفته آینده کلنگ زنی طرح ساخت مدرسه شروع و مسئول احداث و پیگیری آن رییس سازمان نوسازی مدارس کشور شد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین در بخش دیگری از این گفتگو به پیگیری جهت احداث مرکز آموزشی مروست- بافق اشاره کرد و گفت: هفته گذشته با یکی از سرمایه گذاران برای احداث این مرکز در مروست با حضور امام جمعه و مسئولان رایزنی بعمل آمد ضمناً در تعطیلات عید نوروز سردار یاوری از مرور و زیرساخت های لازم برای ایجاد مرکز آموزشی بازدید کرد همچنین در هفته گذشته با هماهنگی هایی که با سردار یاوری و سرهنگ اکرمی و استاندار یزد و فرماندار شهرستان و مسئولین مربوطه شد مقرر گردید جلسه ای در رابطه با هماهنگی در مورد امکانات مورد نیاز در بافق برگزار گردد که شنبه همین هفته محقق شد.

صباغیان در پاسخ به اینکه مبحث تعیین مرزهای جغرافیایی در چه مرحله ای است و آیا به این خواسته مردمی نیز توجه می شود عنوان کرد: جلسه ای در هفته گذشته با مدیر کل تقسیمات کشوری برگزار و مقرر گردید کارشناس مرزهای جغرافیایی کشور برای بررسی کارشناسی و قانونی مرزهای جغرافیایی به منطقه سفر کنند و مطابق با اسناد و مدارک گزارش برای تصمیم گیری تهیه شود.

صباغیان ادامه داد: در هفته گذشته با مدیرعامل بنیاد علوی جلسه داشتیم و جلسه دیگری با دکتر اورنگی معاون وزیر جهاد کشاورزی و همچنین جلسه دیگری با مدیرعامل شرکت مبین یا آریا جنوب در تهران برگزار شد که مسئولین و شوراهای بعضی از شهرستان های حوزه در این جلسات حضور داشتند و تصمیمات خوبی اتخاذ شد که باید توسط مسئولین شهرستان پیگیری شود لازم به ذکر است که در تمام جلسات با مسئولین کشوری و وزرا و معاونین آنها روسای دفاتر نماینده به همه فرمانداران اطلاع رسانی میشود که در صورت داشتن تقاضا یا مشکلی می توانند هم حضور یابند و یا تقاضاهای خود را جهت مطرح شدن در آن جلسه به دفاتر نماینده در هر شهرستان یا تهران تحویل دهند.

صباغیان در جواب آخرین سوال که وضعیت اصلاح حوزه انتخابیه چگونه است اعلام کرد: قرار است یک نماینده به حوزه یزد و یک نماینده به حوزه مهریز اضافه شود که در کمیسیون تصویب گردیده و فقط اعلام در صحن مانده که باید تصویب شود و هم اکنون در دستور کار مجلس قرار دارد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۵۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 1 اردیبهشت 1398 - 11:09 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

درود بر نماینده عزیز

You cannot copy content of this page