آغاز عملیات تکمیل و توسعه پروژه احیاء مستقیم در مجتمع فولاد بافق

دسته: اخبار ویژه
بدون دیدگاه
دوشنبه - 2 اردیبهشت 1398
آغاز عملیات تکمیل و توسعه پروژه احیاء مستقیم در مجتمع فولاد بافق

عملیات تکمیل و توسعه پروژه احیاء مستقیم همزمان با نیمه شعبان و ولادت با سعادت حضرت مهدی(عج) در مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق آغاز شد.

عملیات تکمیل و توسعه پروژه احیاء مستقیم همزمان با نیمه شعبان و ولادت با سعادت حضرت مهدی(عج) در مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق آغاز شد.

مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق از شروع عملیات تکمیل و توسعه پروژه احیاء مستقیم این شرکت در سالروز میلاد با سعادت امام زمان (عج) خبر داد و گفت: این واحد به عنوان یکی از چهار طرح اصلی زنجیره کامل تولید فولاد بافق می باشد که با حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی، پس از حدود ۲ سال به بهره برداری کامل خواهد رسید.

سیدمحسن ابوئی به ظرفیت پروژه احیاء مستقیم که طراحی اولیه آن ۸۰۰ هزار تن می باشد اشاره کرد و افزود: با انجام اصلاحات مهندسی، این ظرفیت به تولید یک میلیون تن در سال افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه واحد احیاء مستقیم گندله است بیان کرد: محصول تولیدی این واحد آهن اسفنجی می باشد که در کوره های ذوب فولاد_که عملیات ساخت آن نیز در آینده ای نزدیک در این مجتمع آغاز خواهد شد، استفاده می شود.

مدیر عامل مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق گفت: پروژه احیاء مستقیم این شرکت حدود ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و بالغ بر ۱۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی خواهد داشت که همانند کارخانه نورد میلگرد سعی در استفاده از نیروهای بومی منطقه داریم.

ابوئی ضمن تشکر و قدردانی از پیگیری های مستمر نماینده شهرستان بافق در مجلس شورای اسلامی، استاندار یزد، امام جمعه و فرماندار بافق تصریح کرد: به لطف خداوند متعال و با تلاش و عزمی راسخ، پس از گذراندن موانع متعدد مالی و … بالاخره دومین طرح زنجیره فولاد بافق اجرایی شد و همچنان پیگیر و مصمم برای اجرای سایر طرح ها در این مجتمع هستیم تا هرچه زودتر عملیات ساخت آن را شروع کنیم.

شایان ذکر است از چهار طرح اصلی مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق، کارخانه نورد میلگرد در حال تولید انواع میلگرد با سایزهای مختلف است که محصولات آن علاوه بر توزیع در بازار داخل به سایر کشورها نیز صادر می شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۱۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page