بزرگان انقلاب با الهام از اسلام در راه انقلاب اسلامی قدم برداشتند

دسته: دانشگاه
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 14 خرداد 1398
بزرگان انقلاب با الهام از اسلام در راه انقلاب اسلامی قدم برداشتند

امام جمعه بافق گفت: شخصیت‌ها و بزرگان انقلاب‌اسلامی با الهام از حق‌طلبی و حقیقت‌جویی اسلام ناب محمدی‌(ص) در مسیر انقلاب اسلامی قدم برداشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بافق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدجواد سلیمانی در نشست تحلیلی پیرامون شخصیت امام راحل که صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق برگزار شد، با گرامیداشت چهاردهم خرداد و رحلت جانسوز حضرت امام‌خمینی(ره) گفت: در دوران سیاه طاغوت که ظلم و ستم بسیاری بر مردم رنجدیده ایران اسلامی تحمیل می‌شد از میان مراجع و فقهای عظیم‌الشان حوزه علمیه قم حضرت امام‌خمینی(ره) با دلیری و شجاعت خاص خودشان بیرق مبارزه با ظلم و ستم را برافراشتند.

وی افزود: امام(ره) با رهبری داهیانه و مدبرانه، قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ را پی‌ریزی کردند و با گذشت کمتر از ۱۵سال نهضت انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ به ثمر نشست و طومار ۲هزار و ۵۰۰ ساله طاغوتیان و ستم‌پیشگان را برای همیشه در ایران اسلامی درهم پیچیدند.

امام جمعه بافق با بیان روایاتی از دوران صدر اسلام درباره مقاومت یاران و نزدیکان امامان معصوم(ع) در برپایی و گسترش نظام دینی و اسلامی اظهار کرد: شخصیت‌ها و بزرگان انقلاب‌اسلامی و یاران خمینی کبیر(ره) نیز با الهام از حق‌طلبی و حقیقت‌جویی اسلام ناب محمدی‌(ص) در مسیر انقلاب‌اسلامی قدم برداشتند.

سلیمانی گفت: امام(ره) و یارانش تا سرحد از دست دادن جان و مال خویش و شهادت در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی در برابر شکنجه‌ها و آزار و اذیت مزدوران نظام پهلوی و شاهنشاهی پافشاری کردند و با حفظ اسرار مبارزان و گاهی تبعید سرانجام بر دستگاه ظلم و جور پیروز شدند تا توانستند انقلاب‌‌‌‌‌اسلامی را به ثمر برسانند.

وی با تأکید بر شجاعت فقهی و شناخت کامل بنیانگذار و رهبر کبیر انقلاب اسلامی از شرایط و ضوابط جامعه عنوان کرد: حضرت امام خمینی(ره) رکن اصلی جامعه اسلامی را بر مبنای ولایت فقیه قرار دادند.

امام جمعه بافق یادآور شد: امام راحل بارها در سخنرانی‌های مختلف بر اصل ولایت فقیه تأکید کردند و آن را ضامن پیاده‌کردن دستورهای الهی و ضوابط دین مبین اسلام در جامعه معرفی می‌کردند.

سلیمانی شجاعت امام(ره) و ابتکار فقهی در برخی مسائل را بیان کرد و گفت: احکام فقهی برخی مراجع بازی شطرنج را مجاز نمی‌دانستند ولی حضرت امام(ره) با شناخت صحیح از جامعه و نیازهای فکری و روحی جوانان بیان کردند شطرنج تا زمانی‌که این بازی به عنوان ورزش برگزار می‌شود و فکر و ذهن ورزشکاران را آماده می‌کند ایراد واشکال شرعی ندارد.

وی در ادامه سخنان خود با تشریح اقدام‌های دانشگاه آزاد اسلامی از سال‌های آغازین جمهوری اسلامی و بیان موفقیت‌های این دانشگاه در جامعه کنونی؛ دانشگاه آزاد اسلامی را میوه و ثمره تلاش و پیگیری‌های مسئولان نظام برشمرد.

سلیمانی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان بافق از حیث ساختمان و امکانات و اعضای هیئت علمی دارای ظرفیت‌های زیادی است که نسبت به دانشگاه‌های دیگر از سطح بالاتری برخوردار بوده و می‌بایست با جدیت و برنامه‌ریزی پویایی و نشاط علمی به این مجموعه بازگردد.

وی با بیان خاطراتی از اهتمام و جدیّت مسئولان بافق در راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در این شهر تأکیدکرد: هیئت مؤسس و رئیس اسبق دانشگاه تلاش زیادی برای ایجاد و گسترش این واحد دانشگاهی در شهرستان بافق به جان خریدند تا فرزندان این آب و خاک بتوانند با فراغ بال و آسایش خیال در شهر و دیار خود و نزدیک خانواده به تحصیلات دانشگاهی بپردازند و مدارج علمی را طی کنند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۳۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page