۴۱۰ بافقی و بهابادی به حج تمتع ۹۸ اعزام می شوند

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 9 تیر 1398

مدیر کاروان حجاج بافق گفت: در حج تمتع امسال ۴۱۰ نفر از شهرستان های بافق و بهاباد در قالب سه کاروان عازم سرزمین وحی می شوند.

رضا محمدعلیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد در قالب ۳ کاروان از ۱۷ تا ۲۲ تیرماه ماه جاری عازم خانه خدا می‌شوند و همگی مدینه اول هستند.

وی با بیان اینکه این سفر معنوی به مدت ۳۸ تا ۴۰ روز ادامه می‌یابد تصریح کرد: تاریخ برگشت حجاج بافقی و بهابادی پس از انجام مناسک حج، از روز ۲۶ تا ۲۹ مردادماه آغاز خواهد شد.

مدیرکاروان حجاج بافقی به جوان‌ترین و پیرترین حاجی کاروان امسال هم اشاره و بیان کرد: جوان‌ترین حاجی این کاروان فردی ۲۵ ساله و پیرترین آنها نیز ۸۰ ساله است.

علیزاده اظهار داشت: کلاس‌های آموزشی حجاج از اول ماه مبارک رمضان آغاز و این کلاس‌ها تا قبل از اعزام ادامه دارد و در ۱۰ جلسه برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در این کلاس‌ها، حجاج به صورت نمادین محرم می‌شوند و به دور خانه خدا که شبیه سازی شده می‌چرخند و روش اعمال طواف را فرا می‌گیرند.

مسئول این سفر معنوی افزود: در این دوره‌ها، حجاج با نحوه زیارت خانه خدا، سعی صفا و مروه و دیگر اعمال واجب حج تمتع را می‌آموزند.

علیزاده با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزش تا یک روز قبل از اعزام ادامه دارد خاطر نشان کرد: موضوعاتی از قبیل مسائل اجرایی و بایدها و نبایده، بهداشت و سلامت در و همچنین کاهش استرس و اضطراب در حج از دیگر موضوعاتی است که در کلاس‌ها آموزش داده می‌شود.

اعزام کاروان‌ها به صورت دوره‌ای یک سال توسط کاروان بافق و سال دیگر از سوی کاروان بهاباد انجام می‌شود و در آن حجاج بافقی و بهابادی حضور دارند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۸۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page