ضرورت اهتمام به جنبه‌های اقتصادی و درآمدزایی نخلستان‌های بافق

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
یک دیدگاه
یکشنبه - 9 تیر 1398

شهردار بافق با بیان این که ظرفیت سبز نخیلات بافق باید دیده شود، گفت: نخیلات بافق از ظرفیت‌های مغفول مانده در حوزه گردشگری کشاورزی است که می‌تواند ضمن جلب نظر گردشگران، معرفی و حفظ این پهنه سبز در شهرستان بافق را نیز به دنبال داشته باشد.

«سید علی نوروز زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، با اشاره به ظرفیت غنی نخلستان‌های بافق اظهار کرد: نخیلات حاشیه و داخل شهر و حتی روستاهای همجوار شهر بافق، ظرفیت‌های مغفولی هستند که حفظ، استمرار و احیای آنها می‌تواند تاثیر زیادی در توسعه و رونق گردشگری این شهرستان و استان داشته باشد.

وی با بیان این که این ظرفیت سبز بافق باید دیده شود، تصریح کرد: امروزه گردشگری کشاورزی یکی از ظرفیت‌های جدیدی است که در این راستا و به منظور جلب نظر گردشگران به این نخلستان‌های زیبا منجر به برگزاری برنامه‌های خوبی با تعامل مردم و مسئولان و در نهایت معرفی و حفظ این پهنه سبز در شهرستان بافق می‌شود.

شهردار بافق با اشاره به لزوم توجه بیشتر به جنبه اقتصادی و درآمدزایی نخلستان‌های بافق در کنار اثرات مطلوب زیست محیطی آن، خاطرنشان کرد: البته شهرداری بافق از ظرفیت این درختان مقاوم و سازگار با اقلیم و همچنین شرایط آب و هوایی شهرستان، در فضای سبز و پوشش شهری محوطه‌ها استفاده کرده است.

نوروززاده در پایان و در همین رابطه، اختصاص صدها هزار مترمربع از فضاهای پارکی ورودی‌های شهر و همچنین بخش عمده‌ای از پارک‌ها و تفرجگاه‌های شهری به ایجاد و توسعه نخلستان‌های سرسبز و استمرار آن با آهنگی پرشتاب همسو با این برنامه‌ها را از اقدامات شهرداری بافق عنوان کرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۴۱
برچسب ها:
دیدگاه ها
رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 9 تیر 1398 - 1:08 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای شهردار دست از دست درختان خرمای ما بردار همینکه کوچه های شهر را چال وچوله درست کردن واقدامی نمیکنین بسه ….

You cannot copy content of this page