ایجاد دانشگاه فنی حرفه ای در بافق نهایی شد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 27 تیر 1398

سید حیدر میرفخرالدینی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد : هم اکنون مسئولان صنایع استان متقاضی نیرو ماهر کار هستند و دانش آموخته بیکار و جویای کار نداریم.

وی از جذب ۱۷۰ نیروی جدید در دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: پیش از جذب این نیروها با چالش کمبود نیروی انسانی روبرو بودیم که با جذب این تعداد مشکل رفع شد و هم اکنون ۴۵۰ نفر به دانشجویان خدمات مختلف ارائه می‌کنند.

میرفخرالدینی با بیان اینکه دانشجویان ۱۸ و ۱۹ سال دارند، افزود: در حال حاضر ۱۳ هزار و ۷۰۹ نفر در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که ۳۵ درصد دختر و مابقی پسر هستند.

وی با اشاره به اینکه این تعداد در ۹ مرکز و در ۱۲۴ رشته مشغول تحصیل هستند خاطرنشان کرد: از مجموع رشته‌ها، ۱۷ مورد جدید است که بر اساس نیاز بازار کار راه اندازی شد و مورد استقبال هم گرفت.

به گفته میرفخرالدینی ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه غیربومی هستند در حالیکه این عدد سه سال قبل ۷۰ درصد بود.

وی از راه اندازی ۲ مرکز دیگر در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: ایجاد یکی از این مراکز در بافق نهایی شد و به زیرساخت فیزیکی اضافه نیاز نیست بلکه از زیرساخت‌های موجود استفاده می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان بودجه پژوهشی خبر داد و افزود: هم اکنون ۷۲ کارگاه و آزمایشگاه این واحد در استان فعال است که ۷۰ درصد کلاس‌ها به صورت علمی و کارگاهی و بقیه نظری است.

وی ادامه داد: استاندارد کلاس‌ها در این مرکز آموزشی رعایت می‌شود زیرا هدف تربیت نیروی ماهر است.

میرفخرالدینی اضافه کرد: از مجموع مراکز دانشگاه ۲ واحد مربوط به خواهران و بقیه برادران است و دانشگاه از لحاظ شاخص دانشجو و زیرساخت‌ها در ردیف دانشگاه برتر کشور است.

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page