مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق:مردم باید بدانند معدن چغارت رو به اتمام است

دسته: اخبار ویژه
۳ دیدگاه
جمعه - 18 مرداد 1398
مردم باید بدانند معدن چغارت رو به اتمام است

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق گفت:مردم باید از اتمام ذخایر معدنی چغارت به خوبی اطلاع داشته باشند.

IMG_20190809_131914_971IMG_20190809_131910_072
مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق گفت:مردم باید از اتمام ذخایر معدنی چغارت به خوبی اطلاع داشته باشند.

رضا فلاح در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان بافق که بمناسبت روز خبرنگار برگزار شد با بیان اینکه مبحث اصلی که شرکت سنگ اهن درگیر آن شده تامین خوراک است اظهار داشت: معادن و ذخایر فسیلی هر کشور روزی به اتمام می رسد و شرکت سنگ آهن نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با اشاره به اینکه معدن چغارت هم رو به اتمام است عنوان کرد:باید همه بدانند و از پایان پذیرفتن معدن اطلاعات کامل داشته باشند.

IMG_20190809_131907_483
فلاح افزود: در این ۶ ماه مکاتبات و جلسات بسیار زیادی با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار، فرماندار، شورای اسلامی شهر و همنین در تهران با مسوولین ایمیدرو برگزار کردیم و برای رایزنی تامین خوراک پیگیری های مجدانه ای انجام شده است.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _ بافق اشاره به بحث خرید سنگ برای اولین بار و با قرارداد ۲۰۰ هزار تن سنگ از معدن میشدوان کرد و گفت:حدود ۸۰ هزار تن سنگ خریداری شده وارد مجموعه شرکت سنگ آهن شده و خرید سنگ از معدنی در میبد با میزان ۵۶ هزار تن صورت گرفته است.

فلاح به خریداری سنگ از چشمه فیروزی آنومالی های کوچک و معادن اطراف شهرستان کرد و یادآور شد:باید همانند چادرملو و گل گهر که به سمت خرید معدنی در استرالیا رفته اند عمل کرد گرچه دیر وارد این مقوله شده ایم.
IMG_20190809_131831_289

وی با بیان اینکه کمیته پی جویی سنگ در شرکت سنگ آهن تشکیل شده تصریح کرد: از دو معاونین معدنی و تولید خواسته شد تا در کنار هم بنشینند و با خرد جمعی تصمیم گیری شود.

مقام مسوول به احداث شرکت کویر یوز دره انجیر اشاره و خاطر نشان کرد: با مشارکت ۵۰ به ۵۰ با چادرملو برای معدن دی نوزده مقدمات آسفالت ۶۰ کیلومتر از جاده دی نوزده به اتمام رسیده است.

IMG_20190809_131829_488
مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق با بیان اینکه ۱۸ کیلومتر از مسیر در منطقه دره انجیر و حفاظت شده واقع شده عنوان کرد:پیگیری ها انجام و در این خصوص در چند ماه گذشته جلساتی با محیط زیست بافق، استان و همچنین سازمان محیط زیست کشوری برگزار تا توانستیم مجوز مابقی جاده سازی را اخذ کنیم.

وی با اشاره به اینکه تا یکماه آینده جاده دی نوزده به اتمام می رسد افزود:با توجه به اخذ مجوز اکتشاف شرکت کارهایی اکتشاف و شناسایی را شروع کرده آیم.

IMG_20190809_131819_754
فلاح پیش بینی اولیه ۱۰۰ میلیون تن در حالت سنگ ۵۰ به ۵۰ از معدن دی نوزده را کرد و گفت: آبرفتی به ضخامت ۱۳۰ تا ۱۵۰ متر روی این سنگ باید برداشته شود و این کار چند سال طول می کشد تا بتوان به ماده معدنی رسید.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق به تشکیل شرکت نوظهور اشاره کرد و افزود: ۴۰ درصد سهام آن متعلق به شرکت سنگ آهن، ۴۰ درصد به فولاد غدیر ایرانیان و ۲۰ درصد آریا جنوب ایرانیان است که این شرکت کنسرسیوم کار بهره برداری از معدن میشدوان و انومالی شمالی را انجام می دهد .

وی ادامه داد:مدیر عامل شرکت نوظهور توسط شرکت سنگ آهن و رئیس هییت مدیره توسط فولاد غدیر ایرانیان انتخاب و سالی یکبار جابجایی صورت با توافق همدیگر می گیرد.

فلاح به ریزش هایی در معدن چغارت صورت گرفته اشاره و تصریح کرد: به اجبار چند ساختمان خوب تخریب شد تا اصلاح هندسی داخل پیت معدن انجام گیرد.

مقام مسوول با اشاره به ذخیره ۷ الی ۸ میلیون تن معدن چغارت عنوان کرد: مطالعه و بررسی اینکه آیا اصلاح هندسی مجدد انجام شود یا کار اکتشاف بصورت زیرزمینی باشد آغاز شده است.

فلاح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نظام مند کردن جذب نیرو در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق گفت:آزمون جذب نیرو با هماهنگی اداره کار به عنوان متولی انجام تا به همه همشهریان و هموطنان فرصت داده شود تا از اشتغال ایجاد شده در شرکت سنگ آهن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه به کارگران پیمانکاری توجه کمتر شده بود خاطر نشان کرد: سعی کردیم به این سمت و سو برویم که نگاه بیشتری به سمت کارگرها باشد از جمله تا قبل از مدیریت بنده منازل آهنشهر به هیچ پیمانکاری به علت مشخص نبودن قرارداد،سقف و مبلغ پیمانکاری راهکاری برای بازگشت اجاره بها به شرکت داده نمی شد در حال حاضر تصویب شد منازل خالی از سکنه به نیروهای پیمانکاری نیز تحویل داده شود و دیوار بین نیروی پیمانکار و امانی با توجه به اینکه بیشترین نیروها شرکت از پیمانکاری ها هستند فرو بریزد.

فلاح همچنین اشاره ای به پرداخت تسهیلات کم درصد به بخش کارگری کرد و گفت:سهمیه های در کمیته خدمات رفاهی مصوب شد تا در اختیار پرسنل پیمانکار و امانی قرار گیرد و گوشه ای از مشکلات در بحران اقتصادی رفع شود.

وی با اشاره به اینکه تامین نیروی انسانی از افراد تحصیلکرده،جوان و با انگیزه از نگاه اول شرکت است افزود: فرصت دهیم تا نیروهای جوان قابلیت های خود را نشان دهند.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن به مقوله نگاه شرکت به شهر و شهرستان اشاره کرد و ادامه داد:سعی کردیم تا جایی که اعتبارات اجازه می دهد عوارض شهر به موقع و بصورت ماهیانه و منظم پرداخت شود تا شهرداری و شهر بتواند روی پول حساب باز کند فکر می کنم رضایت نسبی وجود دارد.

فلاح یادآور شد:کمک به ادارات و نهادها با محوریت فرماندار و هماهنگی با روسا انجام می شود از خرد و ریز کردن و دویدن در حیطه مسوولیت افراد ممانعت بعمل آمد.

وی به وضعیت بدهی شرکت اشاره کرد و گفت: هزار میلیارد بدهی به حقوق دولتی و خزانه مالیات از طرح توسعه چغارت و از زمان مرحوم دهستانی باقی مانده که باید پرداخت شود و با داشتن این بدهی متاسفانه اجازه ثبت آگهی تغییرات داده نمی شود آخرین آگهی نیز تغییرات مربوط به سال ۹۲ است و نمی توان در هیچ مزایده ای شرکت کرد.

وی افزود:برای خرید سنگ، با همکاری شرکت های اقماری کالا وارد و صادر می شود حدود دو ماه قبل با خواهش و تمنا پذیرفتند که از بخشی از بدهی سیصد و سی میلیارد تومان پرداخت شود تا به سازمان خصوصی سازی نامه ارسال شود که این کار محقق شد.

فلاح ادامه داد:چنانچه ثبت آگهی انجام نشود نمی توان مانند چادرملو و گل گهر وارد بورس شد.

وی به مزیت وارد شدن در بورس اشاره کرد و گفت:با ورود به بورس قادر خواهیم بود به سهام دار پاسخ دهیم.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن بافق ضمن تشکر از همراهی نماینده،استاندار، فرماندار، شورای اسلامی شهر و امام جمعه خطاب به اصحاب رسانه عنوان کرد: انتقادات و نقطه نظرات را به بنده منتقل کنید قول می دهم ضمن بررسی پاسخگو باشم.

فلاح افزود:مدیر روابط عمومی مسوولیت این کار را بر عهده دارد چنانچه رسانه چشمهایش را روی هم بگذارد ممکن است من نیز متوجه اشتباهاتم نشوم و رضا فلاح و رضاهای فلاح ها در مسیر اشتباه قدم بردارند.

مقام مسوول ادامه داد: دستم را به سوی شما دراز کردم که در این مسیر دشوار یاریگر باشید این صندلی به عنوان امانت در اختیار من قرار گرفته است امیدوارم
در مدت مانده کارنامه خوبی بجا بماند.

فلاح عنوان کرد: به هیچ وجه تمایل ندارم شان خبرنگاران زیر سوال برود و شما زیر دست و مهره من شوید.
چشمان خود را باز کنید و نقد را بنویسید.

وی به لزوم سرمایه گذاری در بافق اشاره کرد و تصریح کرد: در منطقه کویری واقع شدیم شرایطمان با قبل تفاوت دارد در حال حاضر با تمام وجود از سرمایه گذار دفاع می کنیم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۳۹۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
رنجبر بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 18 مرداد 1398 - 2:19 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

درود
مطالب را خواندم
از زحمات اقای فلاح سپاسمندم

حامدبافقي این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 19 مرداد 1398 - 9:45 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

مدیر عزیز لطفا به فکر خرید معادن حوزه خود باشیم این چندین سال که معادن را تکه و پاره کردند حداقل باید رایزنی می کردند این معادن را می خریدید. هنوز هم معادن دیگر باید باشد انها را رصد کنید ودر پی ان باشید. به نظر من اگر شرکت زنگ اهن در برنامه ریزبهای اینده به فکر کارخانجات در حوزه ماشین الات یا خروجی های نهایی فولاد بسیار خوب است چه اشکال دارد سنگ. آهن شرکت ساخت واکن داشته باشد.

اشنا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 19 مرداد 1398 - 9:46 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

مدیر عزیز لطفا به فکر خرید معادن حوزه خود باشیم این چندین سال که معادن را تکه و پاره کردند حداقل باید رایزنی می کردند این معادن را می خریدید. هنوز هم معادن دیگر باید باشد انها را رصد کنید ودر پی ان باشید. به نظر من اگر شرکت زنگ اهن در برنامه ریزبهای اینده به فکر کارخانجات در حوزه ماشین الات یا خروجی های نهایی فولاد بسیار خوب است چه اشکال دارد سنگ. آهن شرکت ساخت واکن داشته باشد.

You cannot copy content of this page