رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق گفت:بزودی خبرهای جدید از پرونده تخلف برخی متولیان سابق آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع)بافق اعلام می شود

دسته: اخبار ویژه
بدون دیدگاه
جمعه - 25 مرداد 1398
بزودی خبرهای جدید از پرونده تخلف برخی متولیان سابق آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع)بافق اعلام می شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق گفت: بزودی خبرهای جدید از پرونده تخلف برخی از متولیان سابق آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) به مردم اعلام می شود‌.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق گفت: بزودی خبرهای جدید از پرونده تخلف برخی از متولیان سابق آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) به مردم اعلام می شود‌.

گلچین در حاشیه آئین غبارروبی و عطرافشانی ضریح امامزاده عبدالله (ع) در گفتگو با خبرنگار ” بافق فردا” در پاسخ به اینکه نتیجه بررسی پرونده تخلف برخی از متولیان سابق این آستان به کجا رسید؟و چرا کار در خفا در حال انجام است؟ اظهار داشت:بررسی پرونده در خفا نیست به دلیل افزایش حجم آن زمانبر است.

وی افزود: واحد حقوقی،بازرسی و حراست در حال پیگیری موضوع هستند و در آینده نزدیک خبرهای قطعی اعلام می شود.

وی در پاسخ به این سوال که گلایه هایی از عملکرد جنابعالی در فضاهای مجازی منتشر می شود علت آن را توضیح دهید تصریح کرد: بنده مجری قانون هستم.
قانون هایی که در سال های قبل به اجرا گذاشته نشده باید اجرایی شود و مسلما کسی که بخواهد قانون را اعمال کند تبعاتی را در بر دارد.

گلچین ضمن مهم دانستن موضوع ساماندهی وقفیات خاطر نشان کرد: تمایل داریم زندگی ها از هر گونه گناه ناخواسته پاک شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق با بیان اینکه تمام هزینه های وقف در رابطه با اجرای نیت هزینه می شود عنوان کرد:مردمان متدین بافق بالای ۹۵ درصد از وقفیات خود را در زمینه روضه خوانی برای ائمه قرار داده اند و اوقاف نیز موظف است اجرای نیت کند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته موقوفات شهرستان بلاتکلیف و رهاشده بود گفت: بیش از ۳۰ رقبه یکی از موقوفات بصورت استیجاری در اختیار آموزش و پرورش است.

گلچین افزود: در چند سال گذشته وقفیات در سامانه وقف ساماندهی شده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا بدهی ارگانهای مختلف به اداره اوقاف پرداخت شده است عنوان کرد:بدهی آموزش و پرورش مربوط به شهرستان نیست مکاتبات و رایزنی با اداره کل انجام شده تا این بدهی پرداخت شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بافق در خصوص بدهی سپاه نیز تصریح کرد:احصاء لازم در این زمینه صورت گرفته و میزان بدهی در آینده اعلام می شود.

گلچین در پاسخ سوال دیگری مبنی بر اینکه شنیده شده است نذورات مسجد ابوالفضل(ع) واقعدر محور بافق_ یزد توسط اداره اوقاف جمع آوری می شود گفت: از تیرماه سال ۹۷ میزان نذورات تحت نظارت اداره اوقاف است و ورودی و خروجی آن مشخص می شود.

وی افزود: مابقی کارها توسط متصدی مسجد انجام می شود.

گلچین با بیان اینکه مردم باید بدانند اداره اوقاف کمک کار امامزاده و مساجد است خاطر نشان کرد: ما رقیب کسی نیستیم اما باید با قانون کار را پیش برد.

وی در خصوص گلایه شهرداری از اداره اوقاف یادآور شد:شهرداری انتظار دارد با سرعت بیشتری کارها انجام شود اما اداره اوقاف با توجه به محدودیت های قانونی که دارد و موقوفه ها باید در سامانه اوقاف استان گردش کار شده و همچنین به تایید سازمان برسد برای اخذ مجوز ۵ الی ۶ ماه زمان نیاز دارد.

وی ضمن تقدیر از تلاش های شهردار بافق گفت: وی فردی دلسوز است اما دست و بال اداره اوقاف از نظر گردش کار بسته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق در پاسخ به اینکه عملکرد هیئت امناء امامزاده را چگونه می بینید و آیا اختلاف نظری هم با همدیگر دارید بیان کرد:اختلاف نظر در راستای مباحث کاری است با گرایش مختلف می توان با همکاری رشد پیدا کرد.

وی عملکرد هیئت امناء را مثبت ارزیابی کرد و گفت: آنها افرادی هستند که مخلصانه به کار و فعالیت مشغول می باشند.

گلچین برنامه جدید اداره اوقاف را ساماندهی موقوفات عنوان و تصریح کرد : فروش قبور آستان مقدس تا حد قابل توجه ای ساماندهی شده است.

وی در رابطه با چارت سازمانی این اداره بیان کرد:نیاز ضروری برای ساماندهی وقفیات به ۷ نیرو است که در حال حاضر اداره با ۳ تا نیرو مشغول بکار است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق در پاسخ به اینکه درخواست تامین نیرو از سوی جنابعالی به استان داده شده است بیان کرد: درخواست به استان و سازمان ارسال شده اما اداره کل و سازمان اوقاف نیز با کمبود نیرو مواجه هستند.

مقام مسوول در پاسخ به اینکه چرا سفر و بازدید مدیر کل از بافق کاهش یافته است یادآور شد: ندیدن وی توسط شما دلیل بر عدم حضور نیست وی همواره سرزده از اداره اوقاف و آستان مقدس بازدید دارد.

گلچین در خصوص ساماندهی وقفیات روستاها نیز چنین عنوان کرد:به دلیل کمبود نیرو جمعه ها و ایام تعطیل این کار در روستاها انجام می شود در حال حاضر وقفیات روستاهای شیطور، شادکام و گزستان در سامانه اوقاف احصا و بارگزاری شده است چند روستای باقی مانده نیز در دستور کار قرار دارد.

وی جایگاه وقف شهرستان بافق در استان را رتبه پنجم عنوان و خاطر نشان کرد:نظر شخصی بنده این است در صورت ساماندهی و احیا وقفیات می توان مشوق خوبی برای نسل جدید بود تا این امر خیر در جامعه رشد بیش از پیش رشد یابد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۸۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page