جانمایی مقبره وحشی بافقی جنب دانشگاه پیام نور بافق

دسته: اخبار ویژه
بدون دیدگاه
دوشنبه - 4 شهریور 1398
جانمایی مقبره وحشی بافقی جنب دانشگاه پیام نور بافق

فرماندار شهرستان بافق از جانمایی مقبره وحشی بافقی جنب دانشگاه پیام نور خبر داد.

IMG_20190826_154711IMG_20190826_154709
فرماندار شهرستان بافق از جانمایی مقبره وحشی بافقی جنب دانشگاه پیام نور خبر داد.

محمد زاده رحمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان بافق که بمناسبت فرا رسیدن هفته دولت برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در پاسخ به سوال خبرنگار ” بافق فردا” پیرامون انتقال قبر وحشی بافقی گفت:پیگیری هایی در این خصوص صورت گرفته است.

وی افزود: موافقت‌ها جلب و در آخرین اقدام به ‌اتفاق اعضای شورای اسلامی شهر بافق و شهردار جلسه‌ای با مدیرکل منابع طبیعی برگزار و یک سایت ده هکتاری جنب دانشگاه پیام نور در این خصوص اختصاص داده شد و بزودی این امر محقق می شود.

فرماندار بافق در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر احداث مدرسه وحشی بافقی در یکی از روستاهای سیل زده پل دختر عنوان کرد: سه نفر به منظور جمع‌آوری کمک‌ها مشخص شدند.

زاده رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود به بهره برداری از ۷۱ پروژه در هفته دولت اشاره کرد و افزود: کل این پروژه ها با اعتباری بیش از ۹۰ میلیارد تومان افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگ و آموزش، مخابرات، کشاورزی و زیرساختی است عنوان کرد:ساخت جاده سیروس آباد با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان آغاز و محور بافق رفسنجان نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اعتبار پروژه بافق _ رفسنجان در حوزه شهرستان را بیش از یک میلیارد تومان اعلام کرد.

زاده رحمانی با بیان اینکه فاز اول جاده چاه گز به مسافت ۲۵ کیلومتر با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان زیر ترافیک خواهد رفت ابراز امیدواری کرد گاز رسانی به دهستان کوشک در دهه فجر صورت گیرد.

فرماندار بافق با اشاره به اینکه روستاهای خوسف و بشکان در سال آینده تحت پوشش گاز قرار گیرند عنوان کرد:با اتمام طرح آبرسانی به روستای قطرم تمام روستاهای شهرستان از آب شرب و بهداشتی برخوردار خواهند شد و تلاش خواهیم کرد پایداری شبکه افزایش یابد.

بالاترین مقام اجرایی شهرستان بافق در رابطه با طرح احیاء فولاد بافق یادآور شد:طبق اعلام مدیران این شرکت و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پروژه احیاء آغاز و در مدت‌ زمان ۲ سال به اتمام می رسد.

وی در پاسخ به اینکه نظر جنابعالی پیرامون احداث دانشکده فنی و حرفه‌ای چیست عنوان کرد: سیاست دانشگاه علمی کاربردی کشور این است که مراکز علمی کاربردی که وابسته به دستگاه‌های دولتی می باشد به بخش خصوص واگذار شود.

وی افزود: دو دانشگاه علمی کاربردی دولتی استان در شهرستان های بافق و میبد تغییر ماهیت می یابند.

فرماندار بافق افزود: دانشگاه چهارمی در شهرستان احداث نخواهد شد تا باعث موازی کاری و تضعیف واحد‌های دیگر نشود.

مقام مسوول در خصوص میزان پرداخت دو درصد عمران و آبادانی توسط معادن عنوان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر حسابرسی را انتخاب و در حال بررسی می باشند.

زاده رحمانی ادامه داد: از زمان حضور فلاح به‌عنوان مدیرعامل شرکت سنگ ‌آهن مرکزی ایران_ بافق روند پرداخت عوارض منظم و بروز شده و بدون هیچ دغدغه‌ای وجود ندارد.

وی در پاسخ به اینکه در حوزه تقسیمات کشوری و تعیین مرزهای جغرافیایی چه اقداماتی جدیدی صورت گرفته است تصریح کرد:رفع مشکلات تقسیمات کشوری زمانبر است.
از ۲۰ تیرماه سال ۷۲ تصمیمی گرفته ‌شده و از این تاریخ تغییری به وجود نیامده است.

وی بیان کرد: در حوزه بهاباد نیز بحث بین مصوبه خطی و اسمی مورد ابهام است که در حال بررسی می باشد.

زاده رحمانی در پاسخ به اینکه عمده ترین برنامه فرهنگی سال چیست بیان کرد: جشنواره استانی خرما و رویداد ملی شتر در آبان ماه برگزار می شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر تأمین خوراک شرکت سنگ ‌آهن مرکزی ایران_ بافق گفت: کارگران و کسانی که در مجموعه شرکت سنگ‌آهن فعالیت می‌کنند هیچ نگرانی بابت تأمین خوراک نداشته باشند مسئولین پیگیر هستند علاوه بر منابعی که برای تأمین خوراک در نظر گرفته ‌شده سنگ معدن چاه گز نیز به عنوان خوراک تامین شود.

فرماندار بافق پیرامون اختلاف قیمت یک کالا در چندین مغازه شهرستان و اینکه کدام ارگان مسئول نظارت بر آن‌ها هست خاطر نشان کرد:متاسفانه یکی از آسیب‌هایی که در این زمینه وجود دارد نظارت بر صنوف بر عهده خود اصناف است و باید حتماً اصلاح و دوباره به اتاق بازرسی اداره صمت برگردد.

وی افزود: متأسفانه قوانین موجود بازدارنده نیست و تفاوت قیمت یک جنس در چند مغازه ناشی از ضعف اتاق اصناف است.

فرماندار بافق در خصوص میزان افزایش قبولی‌ کنکوری های امسال با سال‌های گذشته گفت:قبولی کنکور امسال نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته اما نسبت به پتانسیل و استعداد بافقی‌ها متأسفانه جایگاه ما خیلی پایین است.

وی خاطر نشان کرد:مشکل اساسی ضعف در بدنه آموزش ‌و پرورش، نیروی انسانی و خانواده‌ها می باشد.

زاده رحمانی عنوان کرد: خانواده‌ها باید فرزندان خود را خیلی بالاتر از این بدانند که در کار معدنی مشغول به فعالیت شوند.

وی تصریح کرد:علیرغم اینکه دانشگاه فرهنگیان سهمیه خوبی به بافق اختصاص داد ولی متأسفانه استقبالی صورت نمی گیرد در حوزه ماده ۲۸ امسال ۳۰ درصد افزایش استخدام برای بافق در نظر گرفته‌شده و این آزمون نیز در مهرماه برگزار خواهد شد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page