دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان بافق:پرونده اختلاس یکی از کارکنان بانک ملت بافق در حال بررسی و پیگیری

دسته: اخبار ویژه
۲ دیدگاه
چهارشنبه - 6 شهریور 1398
پرونده اختلاس یکی از کارکنان بانک ملت بافق در حال بررسی و پیگیری

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان بافق از بررسی و پیگیری بیشتر پرونده اختلاس یکی از کارکنان بانک ملت این شهرستان خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان بافق از بررسی و پیگیری بیشتر پرونده اختلاس یکی از کارکنان بانک ملت این شهرستان خبر داد.

چمران بهارلوئی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان بافق ضمن گرامیداشت روز مباهله در پاسخ به اینکه موضوع پرونده اختلاس معاون بانک ملت بافق در چه مرحله ای است گفت

پرونده معاون بانک ملت با دو و نیم میلیارد تومان اختلاس در حال تحقیقات بیشتر است و چنانچه موضوع ثابت شود در دفاع از حقوق مردم و بیت المال با قاطعیت عمل می شود.

وی همچنین در خصوص پرونده اختلاس و مفاسد اقتصادی اجتماعی در دادگستری اظهار داشت:رسانه به عنوان حلقه رابط بین مدیران و مردم با قلمی که در دست دارد باید در راستای آگاهی بخشی به مردم پیرامون مباحث حقوقی گام بردارد.

بهارلوئی ضمن تایید تشکیل یک پرونده ربا در بافق عنوان کرد: این پرونده هنوز به نتیجه قطعی نرسیده که بتوان پیرامون آن حکم صادر کرد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان بافق با بیان اینکه در مبحث ربا به طرف مهلت داده شد تا رضایت شاکیان را جلب کند تصریح کرد:رسانه ها در خصوص مبحث ربا و آموزه های اسلامی و اعتقادی بیشتر مردم را مطلع کنند.

بهارلوئی با تاکید موکد به اطلاع از حرفه کسبه و بازاریان در جامعه خاطر نشان کرد: صرفا کسب و کار این نیست که شخص با اخذ جواز کسب و بدون آشناییت به مباحث فقهی وارد کار شود.

وی به بحث کلاهبرداری در جامعه اشاره و عنوان کرد: در گذشته بصورت سنتی این جرم انجام می شد اما در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن ابزارها و فضای مجازی مردم بدون آگاهی از دام های ایجاد شده از این راه فریب افرادی را خورده و بعضا شاهد مالباختگی آنان هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان بافق ضمن هشدار در خصوص خریدهای اینترنتی، شارژ و دریافت رمز پویا و یکبار مصرف از بانک ها گفت: با اطلاع رسانی چند وقت آمار این جرم در حال کاهش است.

وی بر دقت بیشتر افراد جامعه و هشدارهای پلیس فتا تاکید کرد.

بهارلوئی در پاسخ به اینکه لفظ مدعی العموم بودن دادستان به چه معنا است گفت:دو نوع جرائم وجود دارد قابل گذشت و غیرقابل گذشت.

قابل گذشت با شکایت شروع و رسیدگی می شود اما غیرقابل گذشت دادستان می تواند ورود پیدا کند مانند مفاسد اقتصادی،تضییع حقوق عامه و حقوق بیت المال.

وی افزود: چنامچه مردم تخلفاتی را با ارائه مستندات به دادگستری ارجاع دهند روند پیگیری آغاز می شود.

او وظایف دستگاه قضایی و دادگستری را علاوه بر جرم و تعقیب و رسیدگی به پرونده ها کاهش و پیشگیری جرم عنوان کرد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان بافق به بحث آموزش و آگاهی بخشی جامعه با مشارکت نیروی انتظامی در خصوص مقوله های کلاهبرداری و غیره اشاره و عنوان کرد: در راستای پیشگیری و موضوع صلح و سازش مشاوره های شورای حل اختلاف و اورژانس اجتماعی تاکنون عملکرد خوبی داشته اند.

وی در بخش دیگر به کاهش سرقت احشام نسبت به سال گذشته اشاره ای کرد و افزود :با بیداری مردم و نصب تجهیزات از جمله دوربین و شناسایی نقاط حساس شهر این جرم کاهش چشمگیر داشته است.

بهارلوئی تعداد و میانگین ورودی پرونده ها در ماه را ۲۰۰ الی ۲۵۰ اعلام کرد و گفت: بسیاری از آنها منجر به صلح و سازش می شود عمده پرونده ها اختلافات خانوادگی، توهین، تهدید، سرقت، ثبتی اراضی و اعتیاد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قانون اساسی اصل ۲۴ در رابطه با آزادی بیان اصحاب رسانه بیان کرد: امانتدار خوبی باشید و فرصت داده شده به خود را غنیمت بشمارید.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان بافق افزود: رسانه ها با تامل بیشتر در خصوص برخی از مسائل از جمله آمار خودکشی که علاوه بر بار منفی در جامعه دردی را هم دوا نمی کند داشته باشند.
موضوعاتی که توسط رسانه ها مطرح می شود باید بازخورد خوبی نیز در جامعه به دنبال داشته باشد خواسته یا ناخواسته درج برخی از تیترها موجب مشوش شدن اذهان عمومی جامعه می شود.

بهارلوئی در پاسخ به اینکه آیا در بافق کار چاق کن هم داریم خاطر نشان کرد:با افتتاح دفتر خدمات قضایی جلوی بروز چنین مواردی گرفته می شود و چنانچه تخلفی در حوزه وکلا رخ دهد از طریق کانون وکلا قابل پیگیری است.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان بافق در توصیه آخرش در این نشست در راستای کاهش آمار طلاق و جلوگیری از اختلافات خانوادگی بر بالا بردن آستانه تحمل مردم تاکید و تصریح کرد: بزرگان و خانواده ها برخی با مدیریت می توانند آرامش بخش جوانان باشند.

وی گفت:خانواده ها بجای تصمیم گیرنده و دخالت با تامل بیشتر بستر تخلیه روحی شدن زوج های جوان را فراهم نمایند.

IMG_20190828_075408IMG_20190828_075406IMG_20190828_075404IMG_20190828_075359IMG_20190828_075352IMG_20190828_075401IMG_20190828_075354


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸۰۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 6 شهریور 1398 - 8:48 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام.کار ت چاپ کن؟!!!یا کار چاق کن؟

منوچهر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 6 شهریور 1398 - 5:07 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

درود
سیستم قضایی کارکرد قابل قبولی ندارد و باعث تضعیف تظام هست
قدرت های خارجی خطر ندارند
ضعف قاضی خطر هست

You cannot copy content of this page