حواشی ابتدای مهر مدارس بافق و پاسخ مدیر آموزش و پرورش بافق

دسته: اخبار ویژه
۸ دیدگاه
دوشنبه - 1 مهر 1398
حواشی ابتدای مهر مدارس بافق و پاسخ مدیر آموزش و پرورش بافق

با توجه به گلایه مندی شدید تعدادی از والدین دانش آموزان برخی از مدارس غیرانتفاعی مبنی بر دریافت هزینه اضافه دوخت مانتو و شلوار و همچنین مقنعه برآن شدیم تا موضوع را از طریق مدیر آموزش و پرورش شهرستان بافق جویا شویم.

با توجه به گلایه مندی شدید تعدادی از والدین دانش آموزان برخی از مدارس غیرانتفاعی مبنی بر دریافت هزینه اضافه دوخت مانتو و شلوار و همچنین مقنعه برآن شدیم تا موضوع را از طریق مدیر آموزش و پرورش شهرستان بافق جویا شویم.
از قرار معلوم یکی از مدارس غیرانتفاعی والدین را برای دوخت مانتو، شلوار و مقنعه به یکی از تولیدی های سطح شهر معرفی می کند و هزینه ی ۱۹۰ هزار تومانی را از آنان اخذ می نماید.
و نکته جالبتر اینکه چنانچه والدین دانش آموزان درخواست یک عدد شلوار اضافه برای فرزندان خود نموده باشند باید بالاجبار مبلغ ۵۰ هزار تومان به مدرسه پرداخت کنند.
این حرکت مدرسه با اعتراض شدید والدین روبرو می شود و مدیریت قول بازپس دادن ۲۸ هزار تومان را می دهد این در حالی است که تولیدی اذعان می کند دستمزد دوخت ۷۰ هزار تومان و هزینه پارچه ۶۰ هزار تومان می شود یعنی این میان ۶۰ هزار تومان اضافه ای که اخذ شده تکلیف آن مشخص نیست در چه مورد و برای چه از والدین دانش آموزان دریافت شده است.
طبق گفته والدین و تحقیقی که انجام شده نرخ صنف به ازای هر شلوار برای دانش آموزان مدارس ابتدایی ۲۵ هزار تومان و مانتو و شلوار ۸۰ هزار تومان است.
۱۵ هزار تومان نیز به منظور دوخت مقنعه به نرخ افزوده می شود.
در ادامه در یکی دیگر از مدارس غیرانتفاعی که در همان حوالی آموزشگاه قبلی مذکور واقع شده و مبلغ قابل توجه ای را برای پذیرش دریافت کرده است در یک کلاس ۳۶ کودک را جای داده و برای تهیه پکیج مورد نظر مدرسه مبلغ ۳۲۷ هزار تومان دریافت می کند و این در حالیست که به اذعان والدین برخی از خانواده ها قبل از آغاز سال تحصیلی اقدام به خرید پکیج کرده اند و در حال حاضر مدرسه پکیج خریداری شده توسط خانواده را قبول نمی کند و حتی مسوولیت کمبود و کسری وسایل را به عهده آنان می گذارد و همین آموزشگاه به منظور تهیه ۴ کتاب آموزشی ۱۷۵ هزار تومان دریافت کرده است.

به منظور بررسی موضوع خبرنگار “بافق فردا” گفتگویی تلفنی با مدیر آموزش و پرورش شهرستان بافق انجام داد وی در این خصوص گفت: برنامه مدارس غیرانتفاعی طبق روال و قانون موسس پیش می رود و حتما موارد در هنگام ثبت نام به خانواده ها عنوان شده است.

محمدرضا قاسمزاده افزود:اولیاء دانش آموزان می توانند شکایت خود را کتباً به کارشناس امور مشارکت ها ارسال کنند و مطمئن باشند مباحث مطرح شده با جدیت تمام پیگیری و بررسی می شود.
مقام مسوول همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به اینکه چرا دراین برهه از زمان تصمیم به جابجایی معلمان از مدارس غیرانتفاعی به حمایتی کرده اید بیان کرد: از یک ماهه قبل به منظور جذب نیرو در مدارس حمایتی فرم امتیاز بندی توزیع و جمع آوری شد.
وی تصریح کرد: نمی توان مانع پیشرفت آموزگاران شد و موسسین آموزشگاههای غیرانتفاعی می بایست هر چه سریعتر نسبت به جذب معلم با تجربه برای کلاس های درس اقدام کنند.

قاسمزاده تعداد معلمان انتقال یافته به مدارس حمایتی را ۲۵ نفر اعلام کرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۶۱
برچسب ها:
دیدگاه ها
خانم.... این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 1 مهر 1398 - 5:56 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

ازبس داد زدین غیر انتفاعی خوبه حقتونه والدین گرامی چرا مراکز غیردولتی های دیگه این خبرا نیست.حتما هم امور مشارکت ها پیگیری میکنه به همین خیال باشید

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 1 مهر 1398 - 7:05 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بسیار جواب قانع کننده ای بود برای تصمیم گیری لحظه آخر . به نظر شما آقای قاسمزاده کسی میخواسته مانع پیشرفت معلم های زحمتکش بشه ؟ شما که ادعا دارین از ۱ ماه قبل روند کار و نام نویسی را شروع کردین روز ۳۱ شهریور باید نتایج اعلام بشه ؟ جواب اینکه مدارس به فکر معلم باشن حرف منطقی نیست اونا به فکر بودن شما به عنوان مدیر آموزش و پرورش با بی برنامگی برنامه ریزی صدها خانواده را میریزین بهم . به امید موفقیت و پیشرفت تمامی معلم ها

خانم.... این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 1 مهر 1398 - 7:53 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

حالا این ۲۵ نفر که گرفتن چراشفاف سازی نمیکنند ازکجا اومدن

رنجبر بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 1 مهر 1398 - 10:30 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام و درود
ای کاش خبرنگار بافق فردا در مورد نحوه انتخاب نیروهای حمایتی میپرسید.
ای کاش در مورد مسئولیت حراست آموزش و پرورش و اینکه واقعا باید چه ملاک هایی برای گزینش مطرح باشه را می پرسید.
ای کاش خبرنگار می پرسید آیا تمام امکانات اموزشی به طور یکسان در مدارس پخش شده .
ای کاش سوال هایی پرسیده می شد و جواب هایی می‌شنیدیم که نشون میداد دغدغه ی اموزش و پرورش فقط تامین نیرو نیست …….

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 2 مهر 1398 - 9:07 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب آقای قاسم زاده ، اینکه مدارس غیرانتفاعی است دلیل بر عدم نظارت نیست اگر مدارس حتی در ابتدا به خانواده ها اعلام کرده اند هزینه روپوش چقدر می شود بعلت عدم آگاهی خانواده ها از نرخ تعیین شده بوده وقتی یک مدرسه دولتی که روپوش مدرسه آن که از نظر دوخت بسیار پیچیده است در یک خیاطی آزاد مبلغ ۶۰ تومان گرفته می شود برای دوخت مانتو و مقنعه و شلوار و پارچه آن ۵۸ تومان می شود چرا یک مدرسه برای روپوش پیش دبستانی مبلغ ۲۳۰ تومان می گیرد لطفا رسیدگی کنید حتی اگر خانواده ای هم راضی باشد چنین مبلغی را پرداخت کند آموزش و پرورش نباید این اجازه را بدهد بی قانونی با همین موارد شروع می شود و فراگیر می شود .

فرزند شهید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 2 مهر 1398 - 7:08 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

قانون مداری یعنی کشک همه چی شده حزب و حزب بازی کو گوش شنوا ؟
کو برخورد اینکه میگن فلان مدیر قانونی هست بفرما
بگو بیاد برخورد کنه بابا بخدا به پیر پیغمبر اینا همش بازیه دیگه مردم کی میخوان بیدار بشن ، دیگه تخطی از قانون از این واضح تر ؟

سهیل این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 2 مهر 1398 - 7:08 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

وای بر مسئولین ما وای

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 4 مهر 1398 - 8:50 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

نیروهای حق التدریسی که یکیشون فامیل رئیسه … یکیشون فامیل یکی ازا عضای شورای شهره و ……..

You cannot copy content of this page