واما شپش!!!!!….

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 6 مهر 1398

الودگی موی سر با شپش جدیدا زیادشده..
الان مثل گذشته نیست که فقرفرهنگی وبهداشتی افرادرابه شپش الوده کندوحتی دربسیاری مواردربطی هم به رعایت بهداشت نداردوقرارنیست کسی که باشپش درگیرشده فردنامرتب وبی فرهنگی باشد!!
چرا؟
چون شپش وتخمش براحتی ازطریق نشستن روی صندلی ومبلی که فردمبتلابه شپش روی ان نشسته.یاحتی موقع پرولباس میتونه بشمامنتقل بشه!!
بخش زیادیش رامامیتونیم پیشگیری کنیم مثلاشانه روسری ووسایل دیگران رااستفاده نکنیم…یادرمسافرتهاباخودملحفه وپتوببریم…اماباوجودرعایت این مسایل بازهم ممکنه درگیربشید…
وباتوجه به این مسئله حتماموی خودواعضای خانواده راازلحاظ شپش بررسی کنیدبخصوص اگرخارش سردارید

خب راهکارچیه؟؟؟!

نکاتی کامل درموردشپش سر👇👇👇

مبارزه با رشک ها(همان بقایای سفیدرنگ کنارساقه مو) سخت ترین بخش کار است که اگر درست انجام نگیرد شکست درمان حتمیست.

🔸بهترین کار برای از بین بردن رشک ها استفاده از محلول آب و سرکه در سر است به طوری که ابتدا یک یا دو لیوان سرکه را با حجم مساوی از خودش با آب مخلوط میکنیم و محلول را به سر میریزیم و اجازه میدهیم نیم ساعت روی سر بماند بعد با شانه دندانه ریز یا با دست رشک ها را از ساقه مو جدا میکنیم. گرچه کاری وقت گیرست ولی باید با صبر و حوصله انجام گیرد .این کار روزی یکبار کافیست تا اطمینان حاصل شود دیگر رشکی در سر ملاحظه نمی گردد.
محلول ساختنی هم توسط پزشک تجویزمیشودکه کاملاشپش هاراازبین میبرد

🔸ضد عفونی وسائل و لباسها:

در مورد لباس و ملافه باید آنچه که در ۴۸ساعت گذشته مورد تماس بوده، ابتدا با آب گرم با دمای ۶۰درجه(نه آب جوش )شسته شود و بعد از خشک شدن اتو شود. این کار بهتر است در هفته اول هر روز تکرار گردد.اگر امکان شستشوی بعضی اقلام مثل پتو یا لحاف نبود میتوان آنها را در پلاستیک قرار داده و در دو هفته از دسترس خارج کرد(چرا که تخم شپش بعد از دو هفته قابل حیات نیست ).راهروها ،فرش و …را باید روزی یکبار جارو برقی کشید.

🔸علت عود چیست؟

معمولا عود شپش به علت تماس مجدد با فرد آلوده است. کسی که یکبار شپش بگیرد در مقابل دفعات بعد مصونیت و ایمنی پیدا نمیکند و چنانچه دوباره با شخص آلوده تماس یابد مبتلا میگردد.
علت دیگر عود یا عدم درمان میتواند باقی ماندن رشکها باشد که از بین بردن و جداکردن آنها از مو اهمیت زیادی دارد
گاهی باید موها کوتاه شود تا جواب به درمان بهتر گردد.
🔸چه موقع کودک میتواند به مدرسه برگردد؟
قبلا توصیه میشد تا در سر کودک رشک ملاحظه می گردد از حضور در مدرسه برای پیشگیری از انتقال سایر کودکان، خود داری کند. بعدا معلوم شد چنین توصیه ای لازم نیست ضمن اینکه میتواند چندین روز کودک را از درس و مدرسه عقب بیاندازید لذا در حال حاضر توصیه می‌گردد بعد از یکبار استفاده صحیح از شامپو امکان حضور کودک در مدرسه وجود دارد ضمن اینکه بقیه درمان در منزل توسط والدین در ساعات غیر مدرسه پیگیری می‌شود

دکترسمانه حبیبیان متخصص کودکان


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page