مطبوعات استان در آينده رتبه‌های برتری در کشور کسب خواهند کرد

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
یک دیدگاه
جمعه - 12 آبان 1391

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان يزد اظهار كرد: در آینده نه چندان دور مطبوعات استان رتبه‌های برتری در کشور کسب خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) –منطقه يزد، “بهرام عبدالحسینی” با حضور در کلاس‌های‌ دوره خبرنگاری موسسه خبر یزد در محل پارك علم و فناوري، گفت : به لحاظ کمی 100 نشریه در حال حاضر در استان فعال هستند و اخیراً 25 نشریه جدید مجوز فعالیت گرفته‌اند که به لحاظ کمی رتبه خوبی در کشور محسوب می‌شود.

وي افزود: به لحاظ کیفی، عقبه فرهنگی، حضور  اساتید، وجود مراکز دانشگاهی و تحصیلات تکمیلی که در استان یزد هست، در آینده نه چندان دور مطبوعات استان رتبه‌های برتری در کشور کسب خواهند کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنين گفت: باید بپذیریم که امروزه حرفه‌ای بودن و حرفه‌ای عمل کردن حرف اول را می‌زند و حرفه خبرنگاری رشته سختی است و کسی که حرفه‌ای بخواهد این رشته را دنبال کند، ضمن داشتن علاقه، پشتکار، مطالعه و یادگیری مبانی تئوریک بایستی از تجربیات افراد پیشکسوت در این زمینه استفاده نماید.

عبدالحسيني خاطرنشان كرد: در مقطع کنونی باید به ارتباطات و رسانه اهمیت ویژه‌ای داد، البته علاوه بر آموزش‌های تئوریک بایستی آداب این کار را خوب یاد گرفت، انصاف، عدالت، اخلاق از  آداب حرفه‌ای این رشته می‌باشد.

“مسعود طوفان” مدیر موسسه خبر یزد نيز در این جلسه گزارشی را پیرامون مراحل  شکل‌گیری و فعالیت‌های اين موسسه داد و برنامه‌های آینده این موسسه را تشریح کرد.

وي گفت: موسسه خبر به عنوان يك شركت دانش بنيان در مركز رشد مديريت و علوم انساني پارك علم و فناوري يزد مستقر است و اخيراً موفق به اخذ نمايندگي مركز آموزش‌هاي آزاد دانشكده خبر شده است.

گفتني است؛ در حال حاضر دوره هاي آموزشي خبرنويسي مقدماتي و تكميلي از ابتداي آبان ماه شروع شده و به مدت 10 جلسه ادامه دارد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 15 آبان 1391 - 11:37 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام
اقاي عبدالحسيني كنگره وحشي بافقي چي شد ؟

You cannot copy content of this page