آغاز امامت حضرت مهدی(عجل ا…)؛ فصلی جدید در حیات دینی مسلمانان

دسته: عمومی
یک دیدگاه
پنج‌شنبه - 16 آبان 1398

روزها را به امید آنکه نگاهت بر پهنای آسمان درخشیدن گیرد به شب هایم گره می زنم و دست بر دعا انتظار فردایی را میکشم که از حریم امن خویش در آیی و دلدادگان دیزینه ات را با آب زلال مهر بانی ات سیراب کنی . نهم ربیع الاول، پیام رسان بهار ظهوری است که گل های زیبایی همچون عدل، قسط، عزت، صمیمیت، گذشت، ایثار و ایمان و احسان در آن می شکفد. سالروز آغاز ولایت ، امامت و زعامت آخرین سحاب رحمت و یگانه ذریه ذخیره دودمان آل طاها،حضرت مهدی موعود (عج) بر منتظران و چشم انتظاران ظهورش تبریک و تهنیت باد. امید است که با عنایت به شیوه ورفتارآن عزیز وائمه معصومین (ص) بتوانیم اسباب ظهور منجی عالم بشریت مهدی فاطمه (س) رافراهم سازیم  . روز جمعه، هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ هـ.ق،  با شهادت امام بزرگوار آغاز امامت  امام عصر (عج) شروع میشود.وجالب است بدانید میلاد امام زمان روز جمعه بوده و بنا بر روایات ظهور ایشان هم در جمعه اتفاق خواهد افتاد . آغاز امامت امام زمان(عج)، فصل جدیدی را در حیات دینی و اجتماعی مسلمانان رقم زد و اینک منتظران مکتب انتظار، امیدوارانه ظهور آن یگانه منجی عالم بشریت را از معبود بی همتا می طلبند تا در پرتو دولت فراگیرش، پرچم عدالت و آزادی را در سراسر گیتی به اهتزاز درآورند . روز آغاز امامت امام زمان(عج) در مناسبت های رسمی کشور، در سال‌های اخیر مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. نگاه اهل‌بیت(ع) همانند نگاه قرآن بر مساوات میان مسلمانان متمرکز بوده، بنابراین آغاز امامت ولی عصر (عج) روزی است که با تاکید بر برادری و برابری و همچنین «ید واحده» بودن مسلمان ها در برابر کفار، مشرکان و دشمنان، انگیزه ای بر تحکیم بیش از پیش اتحاد و همدلی به شمار می رود.
تفاوت مهدی موعود(عج) با دیگر ائمه پیشین در این است که ایشان امام زمان، زنده و حاضر هستند و به نوعی اختصاص به همه افرادی دارند که در این عصر زندگی می‌کنند؛ پس لازم است از وجود مقدس ایشان به عنوان واسطه فیض الهی و رابط میان زمین و آسمان بهره ها برد و مناسبت‌های مربوط به ایشان به بهترین شیوه، ارج نهاد شود.
عده ای در فضای مجازی مسایلی را مطرح می کنند مبنی بر این که عزاداری برای از دنیا رفتن یک امام نباید همزمان با جشن برای امامت امام دیگری باشد. این مطلب هرچند درست و مورد قبول است و در تاریخ هم چنین سابقه ای وجود ندارد اما باید گفت که اهمیت این روز موجب پاسداشت آن خواهد بود و نه جشن به آن معنا که بهانه جویان مد نظر دارند.

شیعیان باید با هوشیاری در گرامیداشت این روز پر اهمیت، شادمانی خود را سمت و سویی سوق دهند که از هرگونه تفرقه و اهانت به مقدسات جلوگیری شود و توجه نکردن به این مساله سوء استفاده دشمن را در پی دارد.

اَللّـهُمَّ اِنّی اُجَدِّدُ لَهُ فی صَبیحَهِ یَوْمی هذا وَ ما عِشْتُ مِنْ اَیّامی عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَهً لَهُ فی عُنُقی ، لا اَحُولُ عَنْها وَ لا اَزُولُ اَبَداً وَ بَیْعَهً لَهُ فی عُنُقی ، لا اَحُولُ عَنْها وَ لا اَزُولُ اَبَداً  . خدایا من تازه مى کنم در بامداد این روز و هر چه زندگى کنم از روزهاى دیگر عهدو پیمان عهدو پیمان و بیعتى براى آن حضرت در گردنم که هرگز از آن سر پیچی نکنم  و دست نکشم هرگز،

به کوشش : اکبر خالقدادی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۵
برچسب ها:
دیدگاه ها
رنجبر بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 16 آبان 1398 - 6:33 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام و درود
هیچ مراسمی مثل مراسم بیعت با امامت که در شهر های مختلف برگزار میشه ،در بافق برگزار نشده؟ یا اطلاع رسانی ضعیفی داشته؟

You cannot copy content of this page