رسالت حوزه‌های علمیه تربیت طلاب و رسالت سازمان تبلیغات حمایت از فعالیت‌های طلاب است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 7 آذر 1398

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در سفر یک‌روزه به شهرستان بافق با حضور در دفتر امام‌جمعه این شهرستان با اشاره به فعالیت ۱۴ باب آموزشگاه علوم و معارف اسلام صدرا ولایت در استان گفت: از این تعداد ۲ باب آموزشگاه شامل یک باب آموزشگاه دخترانه متوسطه دور دوم و یک باب آموزشگاه پسرانه دور اول در این شهرستان فعالیت دارند.

وی افزود: مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا باید ازلحاظ کمیت و کیفیت با توجه به شرایط موجود در استان سرآمد باشند و تنها با همکاری دستگاه‌های متولی و همراهی خیرین میسر خواهد شد.

نجیمی در ادامه بر لزوم حضور روحانیون در بین مرد تأکید کرد و گفت: مردم باید حضور روحانیون را در بین خود اساس کنند و مانند گذشته برای حل مشکلات خود به پایگاه روحانیون که مساجد است مراجعه کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد اظهار داشت: روحانیون باید با صبر و سلیقه زمینه را جهت جذب حداکثری اقشار مختلف به‌ویژه جوانان و نوجوانان را به مساجد فراهم کنند.

ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی در خدمت نهادها برای رسیدن به اهداف نظام

وی در ادامه با حضور در دفتر فرماندار شهرستان بافق از آمادگی این سازمان جهت مشارکت و تعامل با سایر دستگاه‌ها به‌ویژه دستگاه‌های حاکمیتی خبر داد.

نجیمی اظهار داشت: ظرفیت‌های موجود در سازمان تبلیغات اسلامی در خدمت تمامی نهادها در جهت رسیدن به اهداف نظام و انقلاب قرار دارد.

وی با اشاره به مقتضیات خاص هر شهرستان گفت: در فعالیت‌های خود برای هر شهرستان زیست‌بوم فرهنگی آن شهرستان را موردتوجه قرار خواهیم داد.

رسالت حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در ادامه با حضور در جمع طلاب و روحانیون شهرستان بافق که در محل حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) گرد هم آمده بودند گفت: رسالت حوزه‌های علمیه تربیت طلاب و رسالت سازمان تبلیغات اسلامی حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های طلاب است.

وی بر لزوم ارتباط بیشتر بین دستگاه‌های همسو تأکید کرد و اظهار داشت: این تأمل در بین اداره کل تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه می‌تواند منشأ اثرات خیر بسیاری در استان باشد.

نجیمی با اشاره به‌ضرورت حمایت از حضور ائمه جماعات در مساجد افزود: در این راستا برگزاری دوره‌های توانمندسازی ویژه ائمه جماعات مدارس جهت آشنایی بیشتر در خصوص شیوه برقراری ارتباط با نوجوانان جوانان در دستور کار این اداره کل قرارداد.

وی از مساجد به‌عنوان اصلی‌ترین محور فعالیت این سازمان یاد کرد و گفت: لازمه فعال‌سازی مساجد و رسیدن این پایگاه‌ها به جایگاه حقیقی خود در گرو حضور فعالانه و دغدغه مند روحانیون در مساجد است.

نجیمی بر لزوم شناسایی استعدادها و توانمندی‌های طلاب در حوزه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: در این راستا برگزاری دوره‌های تخصصی در حوزه‌های نویسندگی، گردشگری، زبان‌های خارجی فضای مجازی و … نیاز امروز طلاب استان است.

فعالیت‌های دینی بدون زحمت نیست

وی در ادامه با حضور در جمع اعضای شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان این شهرستان بر لزوم حمایت از تشکل‌های وابسته به این اداره کل تأکید کرد و گفت: تشکل‌های وابسته به‌عنوان بازوان اجرایی نقش بسزایی را دررسیدن این اداره کل به اهداف خود بر عهده‌دارند.

وی بابیان اینکه فعالیت‌های دینی بدون زحمت نیست اما این حس مسئولیت است که عده‌ای را به میدان می‌آورد افزود: ایجاد منبع درآمد پایدار در فعالیت‌های فرهنگی دینی ازجمله مواردی است که باید موردتوجه جدی قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بر لزوم حمایت سایر نهادها از فعالیت‌های فرهنگی و دینی تأکید کرد و گفت: این مساعدت‌ها می‌تواند از طرق مختلف زمینه ایجاد درآمد پایدار را برای مجموعه‌ها فراهم کند.

فارس


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page