حجت الاسلام سعید اصفهانیان:خانواده کانون حرکت انقلابی به سمت آینده است / بنیان خانواده انقلاب اسلامی در ایمان و عمل صالح است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
جمعه - 15 آذر 1398

حجت الاسلام سعید اصفهانیان بنیان خانواده انقلاب اسلامی را در ایمان و عمل صالح دانست و افزود:  خانواده قرآنی و انقلابی باید حوزه هایی که دین باز می کند را محور و شعار خود قرار دهد. خانواده قرآنی باید باورهای خود را در عمل نشان دهد. خانواده کانون حرکت انقلابی به سمت آینده است و پتانسیل آن جوان است.

 مراسم تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با موضوع تحکیم بنیان خانواده با سخنرانی حجت الاسلام سعید اصفهانیان ،دبیر ستاد علمی و معرفتی اربعین کشور در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) بافق برگزار شد.

حجت الاسلام سعید اصفهانیان با بیان اینکه بالغ بر ۷۰ آیه از قرآن، ایمان و عمل صالح را در کنار یکدیگر قرار می دهد،گفت: از جمله آیات آیه ۱۰۰ سوره عنکبوت است که می فرماید :(( کسانی که ایمان می آورند و عمل صالح انجام می دهند بدون شک در مجموعه صالحین آنان را وارد می کنیم.))

 وی با اشاره به اینکه در جامعه بخشی از محققین و اندیشمندان متمرکز حوزه ایمان هستند و وارد عمل اجتماعی بصورت جدی نمی شوند،افزود: در فضای مدیران، کسانی که وارد حوزه عمل شده اند می بینیم سرمایه گذاری آنان در حوزه اندیشه و فکر است. قرآن کریم هر فکری را به معنای ایمان نمی داند و هر عملی را نیز قبول نمی کند، ایمان و عمل صالح در پیوند با یکدیگر هستند.

دبیر علمی معرفتی ستاد اربعین کشور با تاکید بر اینکه اگر قرار است در جامعه موضوعی را گسترش دهیم پیوند میان ایمان و عمل باید خوب و دقیق دیده شود،اظهار کرد: بسیاری از مدیران داخل کشور کثیر العمل هستند اما نسبت این عملیات با نیت مردم و ارزش ها و آرمان های انقلاب چیست؟ چه بسیار تلاوت کنندگان قرآن هستند که قرآن را نهی می کنند. انسان پیش از انجام هر عملی باید حوزه ایمانی آن روشن باشد.

وی با بیان اینکه در فضای خانواده و محیط آرمانی و ایمانی که خداوند متعال برای آن قرار داده است، اندیشه غربی آن را بدون آسمان و آینده ترسیم کرده است و این را در حوزه مدیریت و اقتصاد نیز آورده است،تاکید کرد: نظام خانواده باید با فضای باورهای آسمانی و ایمانی باشد. خانواده دینی با آینده مرتبط است و ایمان به آخرت دارد.

این روحانی ادامه داد: ایمان به خداوند و قیامت باید محور خانواده باشد تا دیگر سبک زندگی که غرب بدنبال تزریق آن است به نظام خانواده ورود نکند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اظهار تاسف از اینکه فضای خانواده اقتصاد، مدیریت و … دچار چالش شده و مدل های غربی در عمل این حوزه ها وارد شده،تصریح کرد: غرب تلاش دارد مدل عملیاتی خانواده را بگیرد و خانواده ی دیگری را تعریف کند. خانواده در اندیشه ی غرب معنا و جایگاهی ندارد.

اصفهانیان در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه خداوند متعال می فرماید:(( رزق شما در آسمان است. )) اما متاسفانه برخی از مسئولین کشور رزق را در دست دولت های غرب می بینند،گفت: جامعه ی ایمانی باید نگاه آن به آسمان باشد نه غرب ،توکل بر خداوند و چشم به دست پروردگار داشته باشد و تلاش برای کسب رزق کند.

وی بنیان خانواده انقلاب اسلامی را در ایمان و عمل صالح دانست و افزود:  خانواده قرآنی و انقلابی باید حوزه هایی که دین باز می کند را محور و شعار خود قرار دهد. خانواده قرآنی باید باورهای خود را در عمل نشان دهد.

این روحانی بیانیه گام دوم انقلاب را یک شیعه نامه برای یک حرکت الهی عنوان کرد و اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب کلیات زیستن در حرکت شیعه به سمت آینده است و در برخی از موضوعات به خانواده می پردازد.

سعید اصفهانیان ادامه داد: خانواده در گام دوم انقلاب ظرفیت تحمل و تحقق بیانیه را دارد. آنان که بنیان خانواده شان قوی تر باشد و عمق قرآنی دارند بهتر میتوانند تحقق بخش این قسمت باشند. گام دوم انقلاب توسط نسل جوان محقق می شود که تربیت یافته خانواده دینی است.

حجت الاسلام اصفهانیان با بیان اینکه جوان باید پیشتاز میدان باشد اما در بسیاری گفته می شود که آنان بی تجربه هستند،تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس فرماندهی جنگ به عهده جوانان بود،پس چرا امروز به آنان اعتماد نمی کنیم؟ البته جوانی که متخصص باشد و از تجربیات بهره گیرد.

وی با تاکید بر اینکه خانواده باید افق مهدویت را ببیند،بیان کرد: خانواده باید نه تنها افراد خود که پیرامون را به سمت حوزه مهدویت بکشاند و چنین خانواده ای در بیانیه ی گام دوم انقلاب است.

 این روحانی خودسازی،جامعه سازی و تمدن پردازی را سه کلید واژه اصلی گام دوم انقلاب دانست و افزود: خانواده باید در مدار قرآن حرکت کند و تنها به خود نپردازد. خانواده کانون حرکت انقلابی به سمت آینده است و پتانسیل آن جوان است.

خبر: ن.رادمنش
آفتاب بافق

photo_2019-12-06_11-17-33

 

 

photo_2019-12-06_11-16-40

 

 

photo_2019-12-06_11-16-30

 

 

photo_2019-12-06_11-16-34

 

 

photo_2019-12-06_11-16-49

 

 

photo_2019-12-06_11-17-40

 

 

photo_2019-12-06_11-17-30


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page