مجلس خواهانی اخلاق‌مدار؟!

دسته: مقالات
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 21 آذر 1398

انتخابات مجلس نزدیک است و اراده ها براین است که مجلس پیش‌رو مجلس باشد، ان‌شاءالله.

اما این روزها متاسفانه دیده میشود برخی به جای قدم برداشتن در راه مجلسی که عصاره فضائل ملت باشد، آگاهانه یا ناخودآگاه، جوری قدم برمی دارند که فرهنگ منفی‌بافی و پایدار کردن رذائل اخلاقی و رفتاری در سطح جامعه، رو به پر رنگی گرفته است. متاسفانه دیده میشود انتشار و بازگو کردن مطالب و گفتگوهایی آمیخته به شبهه، ظن و گمان، توهین، تهمت و افتراء، دروغ بافی و سناریو سازی، رفتارهای این روزها شده است.

لذا همین جا باید ترمز کرد که، عزیزانِ به باطن دلسوز، با کدام هدف، چنین شتابان؟
آسایش دوگیتی تفسیر این دوحرف است
با دوستان مروت با دشمنان مدارا

به هر قیمتی بدنبال رای بیشتر بودن، مخصوصا در فضای مجازی و گروه های منظم و هدفدار، راه رسیدن به مجلسِ در راس امور نیست، باید قبول کرد که تاکنون برخی ابزارها و رفتارها نتوانسته‌اند و نخواهند توانست، حاصلی استوار و پایدار ارائه دهند. ظاهرا برخی هیچ ابائی ندارند که بداخلاقی در جامعه ترویج پیدا کند، دوقطبی در شهری یا منطقه ای حاکم شود! تا ایشان به فکر هدف مدنظر و به نوعی ارضاء شدن خویش دست یابند! به راستی نامزدی که اینگونه افراد از آنها دم میزنند، اگر به مجلس راه یابد چه عملکردی دارد؟ بنظرتان،تعریف اینان از اتحاد، همدلی و وحدت چیست؟ آیا اتهام ، شبهه‌افکنی و دوقطبی سازی در گروه ها و سلایق مختلف ابزارهای شکست یک جامعه نیست؟

بهتر است نامزدهای نمایندگی مجلس بیشتر دقت کنند که تحرکات طرفدارانشان نمایان‌گر چهره نامزد است و مردم خوب میفهمند که: از کوزه همان برون تراود که در اوست.

اما در این برهه انتخاباتی، نباید اجازه بداخلاقی، دوقطبی سازی، مراد و مریدسازی داده شود، و لازم است با پر رنگتر کردن امر به زیباییها و نهی از زشتیها، جلوی این تهاجم فرهنگی-انتخاباتی را گرفت.
باشد که به یاری خداوند مجلس پیشرو، مجلسی اخلاق‌مدار، قانون‌مدار و ناظر بر امور باشد.

محمد مهدی علبزاده فلاح


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page