اجرای طرح ملی جنگلانه در مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هکتار از مراتع روستای خودیان شهرستان بافق

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
یک دیدگاه
چهارشنبه - 27 آذر 1398

طرح ملی جنگلانه به همت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق و همکاری انجمن همگامان طبیعت سبز گلبو و با حضور اساتید، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشکده منابع طبیعی دانشگاه یزد، نماینده انجمن آبخیزداری ایران در استان یزد و طبیعت دوستان در قریب ۱۰۰ هکتار از مراتع روستای خودیان شهرستان بافق با بذرپاشی  گونه های آنغوزه تلخ، بادام کوهی، اشترک و شنبلیله بیابانی اجرا شد.
طرح ملی جنگلانه با حضور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، اساتید، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشکده منابع طبیعی و کویرشناسی دانشگاه یزد، نماینده انجمن آبخیزداری ایران در استان یزد، اعضای انجمن همگامان طبیعت سبز گلبو و شرکت تعاونی فلاحت گستر و جمعی از دوستداران طبیعت با هدف احیاء و بازیابی پوشش گیاهی از دست رفته مراتع روستای خودیان شهرستان بافق برگزار شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق در حاشیه این مراسم گفت: همزمان با آغاز فصل بارندگی برای احیای پوشش گیاهی از دست رفته و همچنین بذرکاری برخی گونه ها و گیاهان داروئی در مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هکتار از مراتع دشت خودیان شهرستان بافق با همت جمعی از مسئولین و طبیعت دوستان بذرپاشی انجام گرفت.
کمال کریمی همچنین افزود: در دو سال گذشته نیز بالغ بر ۲۰۰ هکتار از این مرتع با گونه آنغوزه تلخ توسط جوامع محلی بذرپاشی شد.
در ادامه عبدالحسین رضایی پور، مدیرعامل انجمن همگامان طبیعت سبز گلبو، گونه های انتخابی جهت بذرپاشی را آنغوزه تلخ، بادام کوهی، اشترک (وشاء) و شنبلیله بیابانی ذکر کرد و افزود: این گونه ها بومی منطقه بوده و دلیل انتخاب گونه شنبلیله بیابانی را جلوگیری از انقراض این گونه دانست.
خاطرنشان می شود: طرح ملی جنگلانه از سال ۱۳۹۳ در کشور در حال اجراست و هدف اصلی آن نهادینه کردن فرهنگ حفاظت و صیانت از منابع طبیعی در بین اقشار مختلف مردم است.

image_2019_12_18-9_20_48_912_u9W

image_2019_12_18-9_20_50_859_O4j

image_2019_12_18-9_20_49_494_MuI


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 28 آذر 1398 - 12:40 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام
ای کاش با افرادی که اقدام به کندن درختان طاق میکنند و در روز روشن در سطح شهر هیزمهایش را حمل میکنند برخوردی میشد

You cannot copy content of this page