دیدار اعضای سازمان های مردم نهاد و تشکل منابع طبیعی شهرستان بافق با معاون ترویج دفتر آموزش و ترویج سازمان جنگلها

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
دوشنبه - 23 دی 1398

دیدار اعضای سازمان های مردم نهاد و تشکل منابع طبیعی شهرستان بافق با معاون ترویج دفتر آموزش و ترویج سازمان جنگلها و رییس مرکز آموزش دکتر جوانشیر کرج در محل اداره منابع طبیعی شهرستان بافق
مدیرعامل انجمن همگامان طبیعت سبز گلبو، رییس هیئت مدیره و منشی شرکت تعاونی کشاورزی، منابع طبیعی جنگل و آبخیزداری فلاحت گستر بافق و تعدادی از دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی روستاها با معاون ترویج دفتر آموزش و ترویج سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، رییس مرکز آموزش دکتر جوانشیر کرج، رییس اداره آموزش ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی استان یزد و رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق دیدار کردند.
در این دیدار، عبدالحسین رضایی پور، مدیرعامل انجمن همگامان طبیعت سبز گلبو که یکی از فعال ترین سازمان های مردم نهاد شهرستان بافق می باشد ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی به بیان عملکرد این NGO پرداخت.
عبدالحسین رضایی پور اصلی ترین فعالیت این انجمن را کمک به حفاظت از منابع طبیعی برشمرد و افزود: نصب بنر در سطح شهرستان بصورت مستمر  با همکاری منابع طبیعی و شهرداری،دعوت از استاد کردوانی ،تهیه و توزیع نهال گیاه دارویی گل گاو زبان، ثبت دو اثر طبیعی ملی رویشگاه ارس باجگان و سنگابهای بیشه در بافق،شرکت در برنامه تلویزیونی زنده شبکه تابان یزد در معرفی جاذبه های طبیعی شهرستان از فعالیت های این انجمن است.
وی تهیه و توزیع کیسه پارچه ای به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک با همکاری اداره منابع طبیعی، برگزاری کلاس آموزشی در رابطه با اهمیت کاشت گیاهان دارویی و انرژی های نو با همکاری منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، همکاری در برگزاری مراسم جنگلانه از سال ۹۵ تاکنون در مراتع کوشک، باغدر، شیطور دولت آباد و خودیان شهرستان بافق، پایش و ارزیابی مستمر مناطق دارای احیاء بیولوژیک با نصب تابلو قرق و تهیه مستندات، همکاری در برگزاری هفته منابع طبیعی، عضو شدن در طرح همیار طبیعت و جمع آوری بذور گونه ها بخصوص گونه های در معرض انقراض را از دیگر فعالیت های این انجمن ذکر کرد.
رضایی پور تصریح کرد: این NGO توانسته است عنوان آبخیزدار نمونه استان را در سال ۹۷ در مراسم روز جهانی خاک در محل دانشگاه یزد و عنوان همیار طبیعت نمونه استان یزد را در گردهمایی سراسری همیاران طبیعت کشور در مرکز آموزش جهاد کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی بدست بیاورد.
در ادامه فتاحی رییس مرکز آموزش دکتر جوانشیر واقع در کرج گفت: با توجه به اینکه در کشور ۹۰۰ تشکل فعال محیط زیست و منابع طبیعی داریم، نماینده ای از تشکل های محیط زیست و منابع طبیعی در استان یزد جهت ارتباط با بخش ترویج سازمان جنگلها ایجاد گردد.
رییس مرکز آموزش دکتر جوانشیر عملکرد این سازمان مردم نهاد را در جمع آوری بذور گونه های مرتعی قابل تقدیر ذکر کرد.
فتاحی نقش معادن را در تحلیل دست اندرکاران و ذینفعان در جلوگیری از تخریب عرصه های منابع طبیعی یادآور شد.
وی اضافه کرد: جهت قرق برخی مناطق بجز مناطق حفاظت شده پارک ملی، تصویب طرح توسط کمیته فنی اداره کل لازم است.
رییس مرکز جوانشیر خواهان ثبت نام متقاضیان همیار طبیعت در سایت hamyartabiat.frw.ir جهت برقراری ارتباط با سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، آموزش مجازی و خبر رسانی شد.
در پایان حضار از موزه فرهنگ و هنر مربوط به حوزه آموزش و پرورش از گذشته تا به امروز واقع در دبیرستان نمونه اندیشه شهرستان بافق بازدید کردند.

image_2020_1_13-10_31_59_239_IIB

image_2020_1_13-10_31_59_870_f7O


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۱۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page