مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _بافق:هیچ کس به عنوان مدیر و مسئول شرکت سنگ آهن حق حمایت از کاندیدای انتخابات را ندارد

دسته: اخبار ویژه
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 9 بهمن 1398
هیچ کس به عنوان مدیر و مسئول شرکت سنگ آهن حق حمایت از کاندیدای انتخابات را ندارد

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _بافق گفت:افراد به عنوان مدیر و مسئول شرکت سنگ آهن حق حمایت از کاندیدای انتخابات را ندارند.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _بافق گفت:افراد به عنوان مدیر و مسئول شرکت سنگ آهن حق حمایت از کاندیدای انتخابات را ندارند.

رضا فلاح مبارکه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان بافق در پاسخ به این سوال که آیا شرکت سنگ آهن در انتخابات پیش رو از کاندیدای خاصی حمایت می کند و آیا در گذشته این اتفاق رخ داده است گفت: مباحث گذشته را باید مسوولین گذشته جواب دهند.

وی اظهار داشت:به ضرس قاطع می گویم هیچ کس به عنوان مدیر و مسئول سنگ آهن حق حمایت از کاندیدای انتخابات را ندارد اما قاعدتا بصورت شخصی هر کسی می تواند طرفدار کاندیدایی باشد .

فلاح با اشاره به اینکه افراد به عنوان شخص حقوقی که سمتی در شرکت سنگ آهن دارند حق استفاده یک ریال از مال بیت المال و شرکت سنگ آهن را برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی ندارند عنوان کرد: شما به عنوان چشمان بیدار جامعه در صورت مشاهده، موضوع را به بنده اعلام کنید تا شخصاً پیگیری کنم.

فشار از روی چغارت برداشته شد

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_بافق در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگاران در خصوص بحث تامین خوراک تصریح کرد: دغدغه اصلی شرکت، مسئولان شهر و استان است و در این راستا شرکت سنگ آهن برای تامین خوراک از بیرون مجموعه شرکت و معادن مقیاس کوچک اطراف اقدام به خرید و تامین سنگ کرده تا فشار را از روی چغارت برداشته شود.

فلاح مبارکه از حمایت های امام جمعه پیرامون پیگیری برای تامین خوراک تقدیر کرد.

به جد پیگیر موضوع تامین خوراک از معدن چاه گز هستیم

وی همچنین به مسئله معدن چاه گز اشاره کرد و گفت: به جد پیگیر موضوع هستیم و نتیجه خوبی بدست آمده؛ دستوراتی نیز از سوی معاون اول رئیس جمهور،وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با موافقت وزیر صمت انجام گرفته است.

وی ادامه داد: کارهای خصوصی سازی، ارزیابی و واگذاری در حال انجام البته کارها روی کاغذ به خوبی پیش می رود که شایسته است از تلاش های هیات مدیره صندوق، مسئولان شهرستان و استان در راستای تامین خواسته مواد اولیه شرکت سنگ آهن تقدیر کنم.

من نگفتم اگر من مدیر عامل نباشم شما باید به کتیرا بروید

فلاح مبارکه در پاسخ به اینکه آیا جنابعالی به نمایندگان کارگران شرکت شهداب فرمودید اگر من نباشم همه باید به کتیرا بروید یادآور شد: در جلسه شوراهای کارگری شرکت شهداب که خواستار حق اشعه و جذب شدند بنده گفتم بر سر گوری گریه می کنید که مرده ای در آن نیست.

او افزود: اگر برداشت از معدن به روش سال گذشته پیش می رفت عمر آن سال آینده تمام بود و در حال حاضر با کم کردن فشار باعث شد تا عمر معدن ۴ سال افزایش یابد.

پدران ما تصور می کردند معدن کوهی است که هرگز تمام نمی شود

فلاح مبارکه با بیان اینکه مطلب منتشر شده ناقص است تصریح کرد: معدن چغارت مثل هر معدن فسیلی دیگر تمام شدنی است پدران ما تصور می کردند معدن کوهی است که هرگز تمام نمی شود باید این موضوع را پذیرفت و بدانیم معدن بیمار است باید بدنبال درمان آن باشیم.

مدیر عامل شرکت سنگ اهن بافق با اشاره به اینکه دوستان عین عبارت را انتقال نداده اند خاطر نشان کرد: واقعیت این است که گفتم چغارت تمام شود و جایگزینی نباشد از من مدیرعامل تا همه شما باید به کتیرا بروید کلمه کتیرا ناسزا نیست در کتاب شازده حمام نوشته پرفسور پاپلی یزدی عنوان شده در قدیم مردم بافق، بهاباد و یزد به دلیل نبودن کار به کتیرا گیری در مناطق کردستان می رفتند همانگونه که در حال حاضر مردم لرستان برای کار به بافق می آیند.

فلاح اضافه کرد: متاسفانه برخی بخش ” از من مدیر عامل ” را حذف با غرض منتشر کردند اتاق مدیریت مجهز به دوربین است که تصویر و صدا را ضبط می کند.

او عنوان کرد: فروردین ماه سال جاری طی ارسال نامه ای به استاندار اتمام چغارت را اعلام کردم.

کارخانه اگلومراسیون روشن شد

مدیر عامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران _بافق پیرامون کارخانه آگلومراسیون و تعطیلی کار نیز سخن گفت.

وی بیان کرد: کارخانه آگلومراسیون با ظرفیت ۸۸۰ هزار تن احداث شده؛ که سنگ ریز دانه را به کلوخه تبدیل می کند و باید در کنار یک کوره بلند باشد تا بلافاصله آن را تبدیل به شمش کند ما آگلومره را داریم اما کوره بلند نداریم و این کلوخه تولید شده تنها در یکجا می تواند مصرف شود و آن ذوب آهن اصفهان است که خود سه خط آگلومره دارد.

فلاح با بیان اینکه اول سالجاری با ذوب آهن اصفهان وارد مذاکره شدیم گفت: به دلیل بدهی۲۰۰ میلیاردی ذوب آهن به شرکت سنگ آهن از اردیبهشت ماه خوراک ذوب آهن اصفهان را قطع و طی توافقی برای دادن ۴۰۰ هزار تن کنستانتره و ۲۰۰ هزار تن آگلومره اعلام آمادگی کردیم که ذوب آهن عنوان کرد به علت داشتن خطوط آگلومره از ما مواد خریداری نمی کند.

فلاح بیان کرد:اگر این آگلومره بماند خرد می شود و قابلیت حمل و نقل نخواهد داشت و با ۱۰۰ هزار تن تولید انبارها پر شده که دیگر نمیتوانیم تولیدی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه کارگران کارخانه آگلومره کار تعمیراتی و برخی در بخش های دیگر کار می کنند خاطر نشان کرد: از شهریور ماه ۲۵ درصد عوارض روی صادرت تعلق گرفت که آگلومره جزئی از آن مواد خام است که صادرات به آن تعلق می گیرد و به دلیل گران شدن قیمت قادر به فروش نشدیم.

فلاح با اشاره به اینکه توانسته ایم مزایده ای برای فروش این ماده برگزار کنیم عنوان کرد: یک شرکت ۱۸ هزار تن و شرکت دیگر خواستار ۷ هزار تن شد و کارخانه دوباره شروع به کار کرد البته این امر موقتی بوده و باید به دنبال بازار فروش برای آن باشیم و اینکه در کنار آن باید یک کارخانه کوره بلند راه اندازی شود تا فرآیندی که باید در گذشته انجام می گرفت ولی نیمه تمام رها شد تکمیل شود.
در حال حاضر برای کوتاه مدت ۱۱۰هزار تن را فروخته ایم که در حال بارگیری است و کارخانه روشن شد.

تعاونی مسکن مجموعه حقوقی مجزا از شرکت سنگ اهن است

فلاح در پاسخ به موضوع تشکیل هیات مدیره جدید تعاونی مسکن کارگران شرکت سنگ آهن بیان کرد:تعاونی مسکن را رصد می کنیم مجموعه حقوقی مجزا از شرکت سنگ آهن است و هیات مدیره و مدیر عامل خاص دارد.
بعد از حواشی پیش آمده طی صحبت با مسئولین شهر و نتیجه گیری بر آن شدیم در مرحله بعدی انتخابات فقط صندوق رأی بگذاریم نظارت توسط مسئولین امر صورت گیرد که هر فرد رای خود را بدهد و برود و آرا توسط مسوولین اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شمارش شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۰۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page