استاندار یزد:ابهامات مرزی بافق اردکان در حال بررسی است

دسته: اخبار ویژه
بدون دیدگاه
جمعه - 18 بهمن 1398
ابهامات مرزی بافق اردکان در حال بررسی است

استاندار یزد گفت: ابهامات مرزی بافق اردکان در حال بررسی است

استاندار یزد گفت: ابهامات مرزی بافق اردکان در حال بررسی است.

محمد علی طالبی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان بافق در پاسخ به اینکه در تاریخ ۵ بهمن ماه ۹۷ عنوان کردید بررسی ابهامات مرزی بافق اردکان بعهده تیم کارشناسی وزارت کشور نهاده شده و در حال رسیدگی و بررسی بیشتر است تا چه زمان دیگر مردم بافق باید منتظر این بررسی و پیگیری باشند اظهار داشت:اقدامات اولیه در استان انجام و براساس مدارکی که در اختیار واحد تقسیمات کشوری استانداری بود نتایجی در استان به دست آمد.

وی افزود:مسوولین بافق نیز تعدادی اسناد و مستندات ارائه کردند که نیاز به اظهار نظر و بررسی کارشناسی وزارت کشور داشت.

طالبی با بیان اینکه این موضوع به وزارت کشور فرستاده شد تا در حوزه این وزارت مورد بررسی قرار گیرد تصریح کرد:در سفر اخیر رئیس قوه قضائیه و در جلسه پایانی اعلام شد بر حسب درخواست شهرستان بافق سازمان بازرسی بر روی این موضوع بررسی های لازم را انجام می دهد.

طالبی در پاسخ به اینکه جنابعالی در ۱۴ شهریور ۹۸ در حاشیه افتتاحیه بوم قلعه آریز واقع در روستای باقرآباد بافق در پاسخ به سوال خبرنگار” بافق فردا ” در پاسخ به اینکه چرا در رابطه با تخصیص تجهیزات و تامین پزشک پلی کلینیک این شهرستان تدبیری اندیشیده نمی شود فرمودید در جلسه ای که با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار، بخشدار، اعضای شورای اسلامی شهر بافق برگزار شد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور دستور داد تا بخشی از هزینه تامین پزشک متخصص با همکاری سازمان تامین اجتماعی تامین شود در حال حاضر چه اقدامی صورت گرفته عنوان کرد: توحیدی فر مدیر درمان تامین اجتماعی پیگیر موضوع بود و تجهیزات آماده‌ است.

طالبی با بیان اینکه دو مرتبه در روزنامه پیمان آگهی استخدام متخصص پزشکان منتشر شد خاطر نشان کرد: پزشکان ترجیح می دهند در بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی استخدام شوند تا تامین اجتماعی.

استاندار یزد گفت:طی تنظیم تفاهنامه مابین بیمارستان بافق و شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _بافق دو پزشک متخصص در درمانگاه آهنشهر ویزیت بیماران را انجام می دهند و سنگ آهن هزینه اسکان و ایاب و ذهاب را به عهده گرفته است.

وی در خصوص تمدید مجوز معدن کوشک نیز گفت: مهلت پروانه بهره برداری این معدن در آذرماه به پایان رسید و براساس درخواست مسئولان شهرستان و با توجه به اینکه سرمایه گذار این معدن به برخی قول های خود به ویژه در حوزه سرمایه گذاری در شهرستان عمل نکرده و نارضایتی هایی از نوع کارگری به وجود آورده است از وزارت صمت درخواست شد که پروانه بهره برداری آن تمدید نشود.

وی افزود:بعد از این اتفاق زمان محدودی برای به مزایده گذاشتن این معدن وجود داشت و سرمایه گذار مسوولیت اجتماعی بیشتری را در حوزه اجتماعی شهرستان برعهده گرفت و از سویی قطع ناگهانی فعالیت یک سرمایه گذار و واگذاری به فرد دیگر سبب بیکاری تعداد قابل توجهی کارگر می شد.

او ادامه داد:مقرر شد در مدت ۶ ماه این پروانه تمدید و مسئولان شهرستان در مورد آن تصمیم گیری کنند که باز هم تمدید پروانه بهره برداری منوط به نظر مسوولان و اجرای تعهدات است.

طالبی در پاسخ به اینکه به چه میزان از عملکرد فرماندار رضایت دارید تصریح کرد: از زحمات محمد زاده رحمانی به عنوان یکی از فرمانداران موفق استان که با تعامل وجود موانع و مشکلات را پشت سر گذاشت تشکر می کنم.

طالبی پیرامون حضور پرشور مردم در انتخابات خاطر نشان کرد: همه شرایط برای حضور پرشور در انتخابات فراهم است.

وی یادآور شد: عوامل اجرایی شعب اخذ رای در حال گذراندن دوره های آموزشی انتخابات هستند.

طالبی با بیان اینکه حداکثر اطمینان انتخابات قانونمند و برنامه های مختلف توسط کمیته ها کمیته تبلیغات و رسانه ای برای حضور پررنگ مردم صورت می گیرد تصریح کرد: بررسی صلاحیت ها در مذاکره با هیات نظارت و شورای نگهبان به بهترین نحو صورت گرفت.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۹۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page