برای هرگونه برداشت از عرصه های ملی باید مجوز اخذشود

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
یکشنبه - 14 آبان 1391

رئیس اداره منابع طبیعی بافق در خصوص برداشت از تپه های ریگزارهای صادق آبادبافق بیان داشت: باتوجه به دریافت گزارشات مردمی در خصوص برداشت ماسه بادی در منطقه صادق آباد سریعا یگان حفاظت به منطقه اعزام شد و طی بررسی انجام گرفته، مشخص شد منطقه در حال برداشت در محدوده یکی از مزارع چاه های کشاورزان منطقه است که با توجه به پوشیده شدن با ریگ و غیر قابل بهره برداری شدن اقدام به تخلیه زمین کشاورزی نموده و ارتباطی به اراضی ملی ندارد.

محمدخسروانی در خصوص رویه برداشت واخذ مجوز، تصریح کرد: برای هرگونه برداشت از عرصه های ملی اعم از؛ شن و ماسه، خاک رس و سایر موارد بایدمجوز اخذ  شود وطبق روال باید از سازمان صنعت  معدن و تجارت مجوز صورت گیرد و بدین طریق که ابتدا باید درخواست به این سازمان ارائه و پس از دریافت موافقت صنایع، اداره منابع طبیعی نسبت به تهیه کروکی محل اقدام و مجدد به صنعت و معدن مراجعه و پس از پرداخت وجه  جبران خسارت پوشش با اطلاع و هماهنگی منابع طبیعی شهرستان برداشت انجام می شود.

وی یادآورشد: اینکار از ابتدا تا انتها باید با هماهنگی این اداره انجام شود و در طول برداشت  و تا پایان عملیات نظارت منابع طبیعی صورت می پذیرد.

وی افزود: باتوجه به تعدد برداشت بویژه در این فصل برای مصارف کشاورزی به منظور یکنواخت سازی و سرعت دهی فعالیت های مذکور،  شرکت تعاونی دهیاری ها به عنوان متولی معرفی تا ضمن اخذ مجوز و تهیه کروکی، افراد متقاضی با نظارت از سوی شرکت تعاونی ومنابع طبیعی اقدام  نمایند.

خسروانی با تاکید بر ضرورت اخذ مجوز برداشت، خاطر نشان کرد : در صورت گزارشات مردمی یا بازدید از سوی همکاران یگان حفاظت ضمن جلوگیری از برداشت، متخلف برای جبران خسارت به مراجع قانونی معرفی می شود.

رئیس منابع طبیعی بافق، در پایان ازمردم خواست در صورت مشاهده تخلف برداشت از اراضی ملی توسط فرد یا ارگانی مراتب را به اداره منابع طبیعی گزارش دهند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page