در طرح های جدید، شهرداری و اداره منابع طبیعی چه تمهیداتی برای مسیر رودخانه قدیمی بافق اندیشیده اند؟

دسته: عمومی
۲ دیدگاه
دوشنبه - 12 اسفند 1398

همانطور که همه همشهریان عزیز می دانند و از زبان گذشتگان نقل شده است شهر بافق از بلاهای طبیعی مانند سیل به دور نبوده است و قدیمیان برای به حداقل رساندن خسارت از این بلاها تمهیداتی را اندیشیده بودند.

یکی از این تمهیدات ایجاد مسیر آبراهی که جنوب شهرستان را به شمال وصل می کرد و کانالی آبراه از زیر دو خیابان این مسیر (خیابان های شهدا و شهید تفکری) عبور داده شده بود و تا جایی که در خاطر همشهریان عزیز می باشد نام جاده منتهی به قاضی میر جعفر در زمان های نه چندان دور نیز به عنوان رودخانه بر سر زبان ها بوده است.

در سالهای اخیر مجموعه محترم و فعال شهرداری اقدام به دو بانده نمودن جاده منتهی به قاضی میرجعفر را نمود که جای تشکر فراوان نیز دارد اما در این عملیات ورودی کانال مذکور به طور کامل مسدود گردید.

در حال حاضر نیز جاده باقرآباد در دست دو بانده شدن می باشد که طرف دیگر کانال به طور کامل مسدود خواهد شد. علاوه بر مسدود شدن این کانال زیرزمینی خیابان های نامبرده در زمان احداث با خاکریزی از سطح اولیه خود بالاتر آمده و همسح کوچه های اطراف نیز گردیده اند.
لذا از مسئولین آن سایت محترم تقاضا دارم تا نسبت به جوابیه ای از طرف شهرداری درخصوص استعلام های اخذ شده و همچنین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری درخصوص تمهیدات اندیشیده شده تاکنون برای جلوگیری از بلای طبیعی سیل در این مسیر اقدام گردد.
قبلا از زحمات کلیه مسئولین زحمتکش و همچنین حقیقت یابی دوستان رسانه ای بافق فردا تشکر و قدردانی می گردد.
از طرف شهروند


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴۰
برچسب ها:
دیدگاه ها
ع این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 13 اسفند 1398 - 7:46 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام.ضمن تشکراصلاجای نگرانی نیست اولا که در سالهای اخیر سیلی نیامده و انشاالله نیاید.اگرهم بیایددرب خانه های مردم برایش بازومردم باپاچه ورمالیده به استقبالش خواهند آمدودودستی خانه و آنچه در آن است را تسلیم سیل محترم خواهندکرد.اگراجازه داد فقط جان خودرانجات می دهند.به خدا پناه می بریم.

علیقلی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 13 اسفند 1398 - 10:44 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

در طرحهای جدید مسیر رودخانه را مثل خیابان شهدا طرف قاضی را پر میکنیم تا مردم با آغوش گرم به استقبال سیل بروند

You cannot copy content of this page