توصیه هایی برای مسوولان مدارس در مدیریت بحران ویروس کرونا

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 14 اسفند 1398

این روزها به دلیل اخبار نگران کننده همه گیری کرونا، بسیاری از دانش آموزان نیز مانند بزگسالان نگران و مضطرب هستند. کودکان نیز مانند بزرگسالان تحت تاثیر بحران قرار می گیرند ولی ممکن است نتوانند در مورد آن صحبت کنند.

توصیه میشود:

با دانش آموزان در مورد بحران و شرایط صحبت کنید. وقتی اخبار بدی در جریان است سن کودک را در نظر بگیرید و ببینید

چقدر ممکن است اگر شما صحبت نکنید اخبار را از جای دیگری بشنود. در صورت لزوم به کودک اطلاعات متناسب با سن

وی بدهید.

در این شرایط نسبت به تکالیف درسی، برگزاری امتحانات و حضور وغیاب با در نظر گرفتن شرایط روانی دانش آموزان و خانواده های آنان برنامه ریزی کنید و انتظارات را تعدیل کنید.

تا حد امکان در مورد کمیت و کیفیت عملکرد دانش آموزان آسان بگیرید. برای مثال اگر در فصل امتحانات هستید و دانش آموزان نگران نتیجه هستند، به آنها اطمینان بدهید شرایط را در نظر می گیرید و فرصت جبران خواهند داشت.

به دانش آموزان بگویید طبیعی است که استرس داشته باشند و نگران خود یا نزدیکان باشند ولی نشانه های اضطراب بیش از حد و غیر طبیعی را نیز به آنها آموزش دهید. آنها را تشویق کنید نگرانی هایشان را با بزرگترها در میان بگذارند و درصورتیکه استرس زیادی داشتند از والدین بخواهند که به پزشک، روانپزشک یا روانشناس مراجعه کنند.

کودکان درشرایط بحران و پس از وقوع حوادث ناگوار بیش ازهر زمان دیگری نیاز به بازی وتفریح دارند. بازی باعث منحرف کردن توجه آنان از استرس می شود وبه آنها آرامش می دهد. سعی کنید برنامه های سرگرمی و بازی کودکان را بیشتر کنید .

روشهای آرام سازی را با دانش آموزان تمرین کنید. برای مثال میتوانید در کلاس روشهای آرام سازی عضلانی، تنفس عمیق، تجسم خلاقانه را تمرین کنید.

از والدین بخواهید که ضمن صحبت با کودکان در مورد شرایط، آنها را در جریان جزئیات وقایع مانند تعداد مبتلایان و یا مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا قرار ندهند.؛ تاحد امکان اخبار را در حضور کودکان دنبال نکنند؛ نظم برنامه های روزمره کودک مانند خواب و غذا و بازی را تا حد ممکن حفظ کنند.

درصورت نیاز به کمک های تخصصی، دانش آموزان را به مراکز خدمات جامع سلامت، درمانگاه ها، بیمارستان ها و یا هر مرکزدرمانی که در دسترس شماست معرفی کنید.

شبکه بهداشت و درمان بافق


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page