ابهامات مصرف ویتامینD

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 26 اسفند 1398

با توجه به سوالات مکرر در خصوص ارتباط بین مکمل یاری ویتامینD و پیشگیری و کنترل بیماری کرونا ویروس و همچنین اطلاعات غیرعلمی که در شبکه های مجازی منتقل شده  و موجبات سردرگمی مردم می شود به اطلاع می رساند در حال حاضر سازمان جهانی بهداشت و سایر مراجع  علمی بین المللی هیچ گونه توصیه ای مبنی بر مصرف مکمل ویتامینD به منظور پیشگیری یا درمان بیماری کرونا ویروس ارائه نکرده اند و شواهد علمی موجود در این خصوص که در قالب مطالعات سیستماتیک و متا آنالیز انجام شده است ضد و نقیض است. لذا در شرایط فعلی اجرای برنامه مکمل یاری ویتامینD کماکان مطابق بخشنامه ها و دستورالعمل های موجود که تاکنون اجرا می شده است می باشد. خواهشمند است برای اطلاع رسانی نکات زیر در نظر گرفته شود:
_افرادی که از قبل براساس دستورالعمل های وزارت بهداشت ماهیانه یک عدد پرل ۵۰ هزار واحدی ویتامینD مصرف می کردند به همین روال ادامه دهند.
_ افرادی که تاکنون مکمل ویتامین D ماهانه مصرف نکرده اند نیز به همین ترتیب ماهانه یک عدد مکمل ۵۰ هزار واحدی ویتامینD مصرف نمایند و از مصرف خودسرانه مکمل با دوزهای بالا خودداری نمایند.
_ بدیهی است افرادی که با تشخیص پزشک دچار کمبود ویتامین می باشند، مطابق با روش های درمانی تجویز شده توسط پزشک معالج تحت درمان قرار خواهند گرفت.

واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان بافق


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page