“قسمت دوم ” * خانواده معلولان و گروه توانبخشی و پرستاران در رابطه با ابتلاء به ویروس کروناآسیب پذیر ترازاقشار دیگر *

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 12 فروردین 1399

خطر شیوع بیماری در بین گروه *خانواده معلولان* و گروه *توانبخشی و پرستاران* سریعتر وبیشتر خواهد بود و لازم است که توجه بیشتری نسبت به اگاهی سازی این گروهها انجام شود وبی توجهی و کوتاهی در این زمینه فاجعه ای بزرگ را بدنبال خواهد داشت .

“گروه دومی ”
که باید در این شرایط توجه بیشتری به انان از سوی متولی سلامت کشور صورت پذیرد خانواده های افراد دارای معلولیت است بنحوی باز هم با مشکل عنوان شده دست به گریبان هستن و اگر که این بیماری در یکی از اعضای خانواده حادث شود به علت نقش مراقبتی وتماس دائمی با عضو دارای معلولیت خانواده دارند خیلی سریعتر بیماری گسترش پیدا کرده و باعث خطرپذیری در افراد دیگر میشود.

“گروه سوم”

گروه توانبخشی وپرستاران هستند و این گروه نیز بدلیل تماس مستمر با افراد دارای معلولیت در مراحل توانبخشی سرایت بیماری در طرفین بیشتر بوده ویژه رشته های کاردرمانی ،گفتاردرمانی و فیزیوتراپی که نسبت به سایر رشته های دیگر با افراد در ارتباط بیشتری هستند و نگرانی در این زمینه وقتی بیشتر وبیشترمیشود که این بیماری در خیلی از موارد نامشخص و بدون علائم بوده بنابراین این افراد در خطر بیشتری قرار دارند.

همه این دلایل موجب میشود تا نسبت به آگاه سازی این سه گروه نسبت به اقشار جامعه به روش های مختلف و بهره گیری از همه تخصص ها وابزارهای ارتباطی تلاش وهمت بیشتری ورزید واز بی توجهی خطر ساز در این زمینه پرهیز کرد.

تهیه : “امیرعلی رسولی فرد” (سفیر معلولین)
مسئول فرهنگی جامعه معلولین بافق


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page