در آستانه ماه رمضان:آشپزخانه اطعام نیازمندان بهاباد دایر شد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 2 اردیبهشت 1399
آشپزخانه اطعام نیازمندان بهاباد دایر شد

در آستانه ماه رمضان یک باب آشپزخانه از محل کمک های افراد خیر، امروز سه شنبه برای تهیه غذای گرم و توزیع آن بین مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و اقشار متاثر از بیماری کرونا در شهر بهاباد دایر شد

در آستانه ماه رمضان یک باب آشپزخانه از محل کمک های افراد خیر، امروز سه شنبه برای تهیه غذای گرم و توزیع آن بین مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و اقشار متاثر از بیماری کرونا در شهر بهاباد دایر شد .

این آشپزخانه با همکاری مرکز نیکوکاری بیت الرقیه روستای کریم آباد و نمایندگی آستان قدس رضوی و کمیته امداد امام خمینی بهاباد دایر شد و در مراسم یادشده امام جمعه و تعدادی از مسوولان محلی حضور داشتند.

به گفته رییس کمیته امداد بهاباد در این آشپزخانه افطار محرومان تهیه می شود که هدف از این اقدام لبیک به ندای مقام معظم رهبری در خصوص راه‌اندازی «رزمایش گسترده مواسات و همدلی» و اجرای پویش ملی بخشش ایرانیان و طرح همسفره است.

رمضان باقری یادآور شد: این طرح به منظور ترویج سنت حسنه اطعام نیازمندان که یک روش خاص انفاق است، اجرا می‌شود.

وی گفت: غذا با کمک افراد نیک اندیش، سازمان ها و اداره های همسو با این نهاد برای خانوارهای نیازمند تهیه می شود و ناظران نهادهای بهداشتی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا بر روند طبخ و توزیع غذا نظارت دارند.

باقری تاکید کرد که دفاتر کمیته امداد آماده دریافت کمک‌های مردمی است و اظهار امیدواری کرد که خیران همچون همیشه یاور این نهاد در اجرای این طرح مردمی باشند.

رییس کمیته امداد بهاباد تصریح کرد: افرادی که قصد مشارکت دارند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۰۴۴۷ و ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۰۹۷۹۴ واریز کنند.

باقری افزود : طرح همسفره به‌ منظور تأمین نیاز غذایی کودکان زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه و افزایش شاخص سلامت در جامعه، از سوی کمیته امداد اجرا می‌شود.

وی یادآور شد : کودکان دارای سوء تغذیه از سوی مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی یزد به کمیته امداد معرفی شدند و پس از یک دوره ۶ ماهه درمان ، دوباره مورد پایش و کنترل مرکز بهداشت قرار می‌گیرند تا در صورت بهبودی کامل از چرخه حمایتی خارج و افراد دیگری جایگزین آنها شوند.

وی افزود: سرانه مبلغ پرداختی ماهانه هر کودک یک میلیون ریال است که با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد این نهاد می‌توانند سبد غذایی خود را دریافت کنند.

باقری گفت: خیران می‌توانند در قالب طرح همسفره از طریق پرتال همسفره به آدرس hamsofreh.ir و انتخاب استان موردنظر و یا شماره‌گیری تلفن گویای ۱۸۱۱ در تأمین نیاز غذایی و تهیه سبد غذایی کودکان نیازمند مبتلا به سوءتغذیه کمک کنند.

هم اکنون ۸۷۱ خانوار شامل یک هزار و ۸۹۶ ۱ نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد بهاباد استفاده می کنند .

ایرنا

IMG_20200421_183727_149


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page