زاده رحمانی؛فرماندار پیگیر در لحظه و پاسخگو

دسته: مقالات
۲ دیدگاه
پنج‌شنبه - 11 اردیبهشت 1399

از همان روزهای اول که به بافق آمد تا زمانی که رفت، یک جمله داشت و آن هم اینکه : «من وعده های کوچک می دهم تا در وفای به آن نمانم» و بر سر قولش بود. در مورد موضوعاتی که در جریانش بودم، نشد قولی بدهد که عملیاتی نکند، بگذریم که کارهای بزرگ زیادی هم کرد. کارهایی که بی شک اگر همت جانانه و پیگیری های مداومش نبود هنوز طلسم انجام شدنش نشکسته بود، مانند اتمام پروژ جاده بافق – یزد یا بافق – نوق. پیگیری های مداومی که در سایه تعامل با دیگر مسؤلین شهرستان و استان خصوصا استفاده بسیار خوب از ظرفیت نماینده در پیشبرد کارها ثمراتی شیرین برای شهرستان به ارمغان آورد.

از خصوصیات بارز زاده رحمانی رفاقتش بود با مسؤلین بالادستی در استان و از این رفاقت تا توانست به نفع شهرستان استفاده کرد. ساز و کار اداری را بخوبی وارد بود . دعوت از مدیران کل برای حضور در بافق و یا رفت و آمدهای پرتکرار او به ادارات کل برای رفع مشکلات برای اولین بار بود که در این حجم بالا اتفاق افتاد.

زاده رحمانی فرماندار پیگیر در لحظه بود. اگر موضوعی به او ارجاع داده می شد بلافاصله در حضور شخص مراجعه کننده و یا در جلسه با مسؤل مربوطه تماس برقرار می کرد و ضمن پیگیری، نتیجه را به مراجعه کننده یا اعضای جلسه اعلام می کرد.

جلسات را به سمت هم اندیشی می برد. آنقدر خوش حافظه بود که بدون نکته برداری از سخن دیگران، درباره سخنانش اظهار نظر می کرد و برای رفع مشکلات مطرح شده راهکار می داد.

افتخار زاده رحمانی به روستازادگی باعث شده بود نسبت به روستاهای شهرستان علاقمند باشد و تجربه حضورش در جهاد کشاورزی موجب می شد در هر بازدید یا نشست و برخاست با روستاییان حرفهای تخصصی بزند و راهکار های مناسب ارائه کند.

به طبیعت علاقه داشت، گیاهان دشت و بیابان را خوب می شناخت و همراهی با او در طبیعت باعث افزوده شدن اطلاعات همراهان می شد هر چند زمان زیادی از طبیعتگردی اش معطوف رفع مشکلات روستاهایی می شد که در اطرافش به کوه روی و طبیعتگردی پرداخته بود.

زاده رحمانی اهل شعر، ادبیات، حکایت و مهمتر از اینها نوشتن بود. عضویتش در انجمن اهل قلم یزد و مطالعه ای که داشت، همنشینی اش برای اهالی فرهنگ و هنر را شیرین و شیرین تر نموده بود.

هم رسانه ای بود هم پاسخگو به رسانه. هم برای اهالی رسانه ارزش قائل بود و هم مورد احترام ایشان. حضور فرماندار بافق در شبکه های اجتماعی و پاسخگویی به افراد مختلف زبانزد عام و خاص بود. اگر اشتباه نکنم بسیاری از خبرهایی که روابط عمومی فرمانداری منتشر می کرد به قلم خود زاده رحمانی بود. خبرهایی که خیلی زود و با کمترین مورد اشتباه یا نقص منتشر می شد و در کنار این رسانه ای بودن تا توانست پاسخگو بود. امکان نداشت مطلب یا خبری مربوط به شخص وی یا فرمانداری منتشر شود و او در حداقل زمان ممکن پاسخ ندهد و در موارد مختلف از مسؤلین ادارات می خواست نسبت به افکار عمومی پاسخگو باشند( موضوعی که در بین دیگر مسؤلین بافق بسیارکمرنگ است و هر چه سمت افراد بالاتر پاسخگوییشان کمتر).

روی باز زاده رحمانی نسبت به رفع مشکلات کسانی که به جایی راهی و به اصطلاح پارتی نداشتند باعث شد مشکلاتی از عامه مردم رفع شود که احصائش در این نوشته ناشدنی است و چه فرد مطلعی است که سخاوت او در رفع مشکلات مددجویان کمیته امداد و بی بضاعت ها را تحسین نکند.

زاده رحمانی در اوج از بافق رفت و چه بسا مواردی که در دست پیگیری داشت و به هنوز به پایان نرسیده و چقدر خوب بود اگر عملکرد سه سال و شش ماهه حضورش در سمت فرمانداری بافق را در یک بولتن منتشر می کرد و از خود یادگار مکتوب عملکرد می گذاشت هرچند بسیاری از این کارآیی به عینه در مقابل دیدگان مردم است.

محمد علی قاسم زاده بافقی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۷۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمود این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 11 اردیبهشت 1399 - 3:57 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

خدا نگه اش دارد انشاالله در پست های بالاتر دیده شود سلامت ایشان صلوات

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 11 اردیبهشت 1399 - 7:34 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

احسنت بر شما و خداوند همواره یار و یاور آن بزرگوار

You cannot copy content of this page