برگزاری جلسه ارزیابی وضعیت پروژه ظرفیت سازی، توان افزایی و توانمندسازی آبخیزنشینان در حوزه های قطرم شادکام بافق و جنت و غرب بهاباد در محل اداره منابع طبیعی بافق

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 25 اردیبهشت 1399
برگزاری جلسه ارزیابی وضعیت پروژه ظرفیت سازی، توان افزایی و توانمندسازی آبخیزنشینان در حوزه های قطرم شادکام بافق و جنت و غرب بهاباد در محل اداره منابع طبیعی بافق

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان بافق از برگزاري جلسه ارزيابي وضعيت پروژه ظرفيت سازي، توان افزايي و توانمندسازي آبخيزنشينان در حوزه هاي قطرم شادكام بافق و جنت و غرب بهاباد بپيمانكاري معاونت پژوهشي پرديس كشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه تهران و با حضور رئيس اداره آبخيزداري و حفاظت خاك و كارشناس آموزش و ترويج اداره كل منابع طبيعي استان يزد، ناظرين مقيم و تسهيلگران اين پروژه در محل اين اداره خبر داد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق از برگزاری جلسه ارزیابی وضعیت پروژه ظرفیت سازی، توان افزایی و توانمندسازی آبخیزنشینان در حوزه های قطرم شادکام بافق و جنت و غرب بهاباد بپیمانکاری معاونت پژوهشی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و با حضور رئیس اداره آبخیزداری و حفاظت خاک و کارشناس آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی استان یزد، ناظرین مقیم و تسهیلگران این پروژه در محل این اداره خبر داد.

در ابتدای جلسه، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات، شرحی از اجرای پروژه را ارائه داد.

کمال کریمی اجرای این پروژه در شهرستان بافق را روستاهای قطرم شادکام ذکر کرد و افزود: تا کنون نزدیک به ۸۰۰ نفر در زمینه حفاظت از عرصه های منابع طبیعی، همیار طبیعت، تولید گیاهان دارویی و نحوه راه اندازی اقامتگاه بوم گردی آموزش دیده اند و پیشنهادات اهالی این دو روستا جمع آوری و جهت تخصیص اعتبار به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد ارسال شده است.

وی اجرای مشارکتی مردم روستای شادکام را در عملیات بیولوژیک و بیومکانیک و آبیاری نهال های غرس شده در این روستا را یکی از دستاوردهای موفقیت آمیز این پروژه عنوان کرد.

محبوبه معتمدنیا، تسهیلگر پروژه، جاده دسترسی خوب، تعامل خوب جوامع محلی این روستاها با اداره، نزدیکی به مرکز شهر را از مزایای انتخاب پروژه در این دو روستا و توانمندشدن جوامع محلی دانست.

وی تعارضات با محیط زیست، عدم واگذاری زمین به جوانان، تعدد بوم گردی در این روستاها را از مشکلات اجرای پروژه ذکر کرد.

سپس محمدرضا احمدی، رئیس اداره آبخیزداری و حفاظت خاک اداره کل و ناظر عالی پروژه، خواهان نظارت بیشتر بر اجرای پروژه شد و بیان کرد: پیشنهادات و مشکلات این طرح بررسی گردد.

وی بر اهمیت پایداری و حمایت همه جانبه از تعاونیها تأکید نمود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۴۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page