برگزاری دوره آموزشی پیشگیری و اطفاء حریق با حضور جوامع محلی روستای دولت آباد شهرستان بافق

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 29 خرداد 1399

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق از برگزاری دوره آموزشی پیشگیری و اطفاء حریق با حضور جوامع محلی روستای دولت آباد این شهرستان در محل مراتع شیطور،دولت آباد خبر داد.
در این دوره آموزشی که با حضور رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق، رئیس مرکز جهاد کشاورزی سبزدشت و جوامع محلی روستای دولت آباد در محل مراتع شیطور،دولت آباد برگزار شد، در ابتدای جلسه، رییس اداره منابع طبیعی شهرستان به بیان نحوه پیشگیری و اطفاء حریق پرداخت.
کمال کریمی درخصوص بحث پیشگیری و اطفاء حریق بیان داشت: کشاورزان و باغداران از آتش زدن باقی مانده محصولات کشاورزی خصوصاً اراضی مجاور جنگل و مرتع خودداری کنند.
وی ادامه داد: در صورتی که مجبور به روشن کردن آتش شدید زمانی منطقه را ترک کنید که از خاموش شدن آتش مطمئن باشید.
کریمی ضمن اشاره به مواد ۴۵، ۴۶ و ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع ، مجازات حبس یا جریمه نقدی را برای متخلفین ایجاد آتش سوزی های عمدی در عرصه های منابع طبیعی ذکر کرد.
وی وسایل اطفاء حریق را آتش خاموش کن خودرویی (پترو فایر) با بارگیری ۸۰۰ لیتر آب، آتش کوب، کوله پشتی آب، دستگاه دمنده و بیل نام برد.
این مقام مسئول اضافه کرد: پیشگیری از آتش سوزی جنگلها و مراتع با مشارکت مردم امکان پذیر است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق، با توجه به فصل گرما و خشکسالی و مستعد بودن مناطق مختلف شهرستان برای ایجاد آتش سوزی، از مردم خواست ضمن خودداری از ایجاد حریق و آتش در مراتع اطراف روستا، این اداره را در امر پیشگیری و اطفاء حریق یاری نمایند و در صورت مشاهده غیرمجاز بوته کنی، برداشت گیاهان دارویی، شن و ماسه، آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی و … از طریق کد امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ این اداره را مطلع کنند.
در پایان بروشورهای پیشگیری و اطفاء حریق میان حاضرین توزیع گردید.

image_2020_6_18-8_29_18_189_i9i

image_2020_6_18-8_29_21_743_6Sm


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۳۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page