دیدار رییس منابع طبیعی و آبخیزداری بافق با رئیس دادگستری و دادستان شهرستان

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
یکشنبه - 22 تیر 1399
دیدار رییس منابع طبیعی و آبخیزداری بافق با رئیس دادگستری و دادستان شهرستان

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان بافق بهمراه كارشناس حقوقي اين اداره با رئيس دادگستري و دادستان در محل دادگستري اين شهرستان ديدار كرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق بهمراه کارشناس حقوقی این اداره با رئیس دادگستری و دادستان در محل دادگستری این شهرستان دیدار کرد.
این نشست که با حضور رئیس دادگستری، دادستان، رئیس و کارشناس حقوقی اداره منابع طبیعی شهرستان بافق برگزار شد، رئیس اداره منابع طبیعی بافق ضمن تبریک هفته قوه قضائیه به مسئولین دستگاه قضایی شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران وفادارش افزود: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در شرایط مختلف با همکاری قوه قضائیه می تواند در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و کاهش تخلفات در اراضی ملی شهرستان نقش مؤثری داشته باشد.
کمال کریمی در ادامه به بیان عملکرد اداره در جهت حفظ، حفاظت از عرصه های منابع طبیعی پرداخت و از همکاری و همراهی دادستان در اجرای تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت کما فی السابق خواستار تداوم برخورد با متجاوزان به ارضی ملی شد.
کریمی تصریح کرد: از ابتدای سالجاری قریب به ۷ هزار مترمربع از اراضی ملی از دست متجاوزان خارج گردید.
وی بازپس گیری ۱۰۲ هکتار از اراضی انفال از ید متصرفین در سال گذشته را از دیگر اقدامات این اداره برشمرد.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بافق موضوعات و مشکلات مرتبط با حوزه خود را مطرح نمود و گفت: از جمله این مشکلات تأمین هزینه های کارشناسی دادگاه، شناسایی افراد در ایجاد حریق و اینکه اکثر آتش سوزی ها از مستثنیات مردمی شروع شده، چرای غیر مجاز دام در مراتع با توجه به نزدیکی محل وقوع به مرز استان های همجوار می باشد.
در ادامه چمران بهارلوئی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافق خواستار حفاظت بیشتر اراضی انفال و بیت المال شد.
رئیس شورای حفاظت از انفال و بیت المال از تشکیل کارگروه حفاظت از اراضی ملی در روستاها خبر داد و افزود: با تشکیل این کارگروه از زمین خواری های گسترده جلوگیری بعمل می آید.
بهارلوئی همچنین خواهان برگزاری دوره آموزشی ضابطین دادگستری بصورت دوره ای ویژه کارکنان اداره منابع طبیعی شد.
درپایان این نشست رییس دادگستری شهرستان بافق عملکرد اکیپ گشت حفاظتی اداره منابع طبیعی شهرستان را قابل تقدیر دانست و بیان کرد: امید است، اعضای اکیپ و فعالان عرصه منابع طبیعی بهتر از این عمل کنند، چرا که منابع طبیعی در نوک پیکان مبارزه با زمین خواری قرار دارد.
اسماعیل دهقان در زمینه تسریع در صدور آراء محاکم قضایی حوزه منابع طبیعی قول مساعد داد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page